Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

    Usch ja, läste det på din blogg. Inget kul att ge medicin. Har tyvärr inga tips, våra grabbar gillar att dricka ur sugrör och då brukar vi ge medicin/Panodil med sugrör så funkar det bra.

    Vi har haft ute cyklarna och provcyklat, pumpat däcken och fixat vagnen. Men jag fortsätter nog promenera till dagmamman ett tag till, känns lite skönare. Inte så flåsigt! Men idag är vi sena på det så vi får se...
    Känner igen den där känslan "packa-på-kvällen" när hjärnan inte är riktigt pigg och man ska komma ihåg allt!

    Allt är bara bra här, grabbarna har hållt sig ganska friska nu och våren är här!
    Fast maken åker till Paris med jobbet ett par dagar snart och DET ser jag inte fram emot...

  • Ocikatten
    Nu måste jag få gnälla av mig lite...
    Beställde H&Ms billiga resårjeans och det stod "Resår och dragsko i midjan", men återigen (har drabbats av samma sak tidigare) så är det bara en fusk dragsko. Den sitter fastsydd direkt i hålet där den kommer ut, då kan man ju inte dra in dem i midjan nåt! Resåren är ganska slapp i sig så de kommer bara att kasa ner... Grr! Orkar inte hålla på och skicka fram o tillbaka!



    Däremot var jag kanon-nöjd med fotbolls-tröjorna och shortsen! Marcus ville prova direkt vilket är en ovanlighet för honom!
  • Ocikatten

    Åh, jag känner så väl igen det där... När man tänkt sig en grej och det inte blir så. Jag börjar oxå bli ganska så tje på att gå hemma nu så man vill verkligen ha sällskap. M kommer att vara ledig 3 v i sommar när Marcus är ledig 5 v. Det kommer jag nog att överleva. Annars har vi dagis som alternativ men det gillar inte jag riktigt. Marcus han älskar "sin" Ewa, idag pratade vi om att pappa ska resa bort nästa vecka och att vi är ensamma hemma, då sa Marcus direkt: "Men jag får väl gå till Ewa ändå??"

    Jag ska få åka SJÄLV till Ullared på måndag!!! *wiiii*
    Maken gnäller som bara den över att vara ensam EN DAG med barnen... Då bara påminner jag honom om att han ska vara borta 3 dagar i Paris!! Han behöver ju inte göra nån läggning på egen hand eller så. Vi har ju inte lagt barnen ensamma nån gång men jag tror det kommer att funka, mest Henric som är lite röjig för tillfället.

    TVn är ens bäste vän Dallandra, glöm inte det!

  • Ocikatten

    Det är superjobbigt med karantän efter magsjuka, klättrar på väggarna till sist! Men ni kanske kan gå ut till lekparken eller nåt där man inte träffar så många och har närkontakt??

    Skall kolla med kontakter ang boende på Manhattan!

  • Ocikatten

    Dallandra: Åh vad mysigt med helg i Stockholm! Det hade vi oxå gärna gjort, tyvärr så har vi ingen som kan ha barnen över natten.
    Jag är super-duper-nöjd med NS!! Jeansen är mjuka och sköna, Marcus gillar ju mysbyxor bäst men klagar aldrig när vi har dem på! Muddarna verkar hur sköna som helst, kan ju inte riktigt svara för hur det känns att ha dem på sig...

    Jodå, det blev en hel del shoppat! Mest hushållsartiklar som rengöringsmedel, hygienartiklar och liknande. Men även leksaker och jackor.

    FlovesT: Hur har det gått med barnen och sjukdomar??

    Marcus börjar bli mer och mer ok med tanken på tandläkaren tror jag. Vi har inte fått nån kallelse ännu för de ligger lite efter här. Idag senast så ville han undersöka mina tänder, jag har ett hål och ska till tandläkaren på måndag, Marcus sa att han kunde följa med och hålla mig i handen så jag inte skulle vara rädd. *gull-unge*

    Jaha, här sitter jag och väntar på maken. Förhoppningsvis får jag hem honom på natten mellan lördag o söndag. En chef från Paris var visst fast här i Svedala och honom skickade de hem med privatchaufför så när chauffören fått sig lite sömn så vänder han åter till Sverige och tar M med sig. *hurra*

    Få se vad jag ska hitta på med barnen i morgon...
    Ha en trevlig helg alla!

  • Ocikatten

    Tipsa gärna om underhållning på resan eller bra platser att stanna på (för macken är väl inte så kul??). Vi ska åka till Vimmerby i slutet av månaden och jag fasar oxå för den trippen! Marcus går väl ganska bra i bilen nu (förutom att han blev åksjuk sist...), men Henric är en mardröm!! Har ett humör utan dess like - antagligen ärvt efter mamma... Så vi får se vad vi kan underhålla honom med, kan ju alltid försöka köra under sovtiden.
    Vad ska ni hitta på i Stockholm? Är sugen på att flyga dit med Marcus för han vill gärna prova på flyg!

    Ojdå, inte kul med vikten. Ammar hon nåt? Har hon varit sjuk? Är hon kinkig med maten eller äter ordentligt? Har en god vän med små flickor och de har kämpat mycket med maten. Deras fyraåring väger samma som Henric - dock är hon ju betydligt längre!

  • Ocikatten

    Åh vad Thailand låter härligt!! Jag drar mig bara lite för flygningen... Får väl hitta nån barnvänlig resort på närmre håll, kan tänka mig att det är kanon för kidsen!

    Jodå maken här var rejält avis på att jag skulle åka till Ullared men vi har inte den tillgången på barnvakt att vi kan vara borta så många timmar utan barnen. Annars hade vi nog gärna åkt tillsammans!

    Nu är det inköpt stickers/pysselbok, ny DVD-skiva, spel och böcker till resan! Tar nog med papper och pennor med så skall Marcus underhållas på bilresan! Svårare med Henric men där får vi väl hitta nån ratt-leksak att kunna ha i bilen och ska nog prova DVDn på honom med denna resa. *nervös*

    Lyssnar era barn på sagor på CD? Har inte provat det för Marcus ännu men det är kanske dax snart? Har ni sådana med bok till i så fall?
    Jag älskade att lyssna på sådana sagor när jag var liten.

    Dallandra: Härligt att ni fick en mysig semester! Jag längtar till vår lilla tripp!
    Usch vad tråkigt om A är sjuk igen, går massor av skit fortfarande! Marcus har förskonats ganska väl och det är nog att han inte träffar så många barn hos dagmamman.

    Fick reda på att två av flickorna hos dagmamman slutar i sommar då deras föräldrar ska skiljas, tråkigt, Marcus gillar verkligen att leka med dem. Så vi får väl se vad det kommer för nya barn. Annars är det bara Marcus o Henric samt en flicka som är lika gammal som H till hösten. Marcus hade behövt en lekkamrat!

    I morgon åker jag och Marcus tåg till Brio i Osby för att gå på lekoseumet och shoppa lite i outleten! Det har både han och jag sett fram emot länge...

  • Ocikatten

    Hallojsan!
    Nädå, bara så att jag har inte så mycket datortid numera, Henric är inne i en sån "jag-vägrar-lägga-mig" period och hoppar i säng vid 21-tiden. Så när jag kommer ner vid 22 igen är det mycket som ska fixas innan jag måste somna för att orka upp kl 5-6 igen. *snark*
    När jag väl sitter vid datorn måste jag skriva jobbansökningar, sa upp mig på jobbet nu och i augusti ska jag helst ha hittat nåt nytt när Henric börjar hos dagmamman. Inte så lätt, verkar bli bortsorterad i alla högar bara för man har barn = VAB.

    Annars är allt bara bra här, Marcus sover som en stock, lägger sig 20 och upp igen vid 7 ungefär. Trivs som bara den hos dagmamman, är ledsen de dagar han inte får gå dit! På tisdag tar vi en tripp till Vimmerby och på lördag om en vecka är det Molo-salg i Köpenhamn!
    Så livet trallar på...

    Henric är förresten sååå mammig nu, inte ens pappa får lägga honom, vi provade att byta ett tag men det gick inte alls.

    Dallandra: Hur är det med A o E nu? Friska o krya?

Svar på tråden Vi som plussade v.21 2006 #13