Colombia 2010
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Tack för tipsest Linnis, detta får vi följa! Jag hörde något på nyheterna imorse om att adoption av äldre barn har ökat. Tyvärr var jag alldeles nyvaken och låg och dåsade så jag missade nästan allt av vad som sades....
Jag är jättenervös.....blir orolig när det skriver att chefen för adoptionsmyndigheten kanske försvinner. Paniiiiiiiik!!
Hur som helst, jag tycker det är guld att AC informerar om detta så att vi vet vad som händer.
Längtande mamma- du har rätt ang. valet. Det kommer förhoppningsvis flyta på med vissa förseningar, hoppas verkligen att det inte blir mer än så.
Jag tycker också att googleguppen är lite svår att hänga med i men det är samma tänk som på FL dvs med trådar och disk. om olika ämnen.
Nu är Knase i Colombia och myser med sin son....vad härligt!
Vi har blivit tilldelade barnhem nu, det blir ett i Meddelin. Det känns fantastiskt!
På pappersfronten går det lite segt just nu. NP har fått det dem ska bestyrka men utdraget från Landsarkivet strular lite. Hur går det för er andra?
Längtande mamma: ja det känns jättespännande att veta vart vårt barn kommer finnas eller redan finns. Oj oj, det ilar i mig när jag tänker då. Vi fick också beröm för våra foton och för att vi skrivit på spanska vilka det är som är med på bilden. Kul när man lagt ner en del jobb på det.
Medellin (som vi ska till) har lite kortare vistelsetid än Bogota så om ni vill stanna längre får vi hoppas att det blir Bogota för er del.
Linnis: vi har 0-3 år. Ni med?
Det ska stå "styrkande av äktenskap" på personbeviset från Skatteverket. Det var en liten kamp att få till det men bara man hamnar hos rätt handläggare så var det inga problem.
Morgonsolan: jag tycker ni ska smygbörja med er papper även om ni in kan skicka förrän i juni. Det tar längre tid än man tror att detta. Det t tex en månad sedan vi skickade in för granskning och våra papper har ännu inte kommit iväg till landet. Så vänta inte till juni innan ni börjar....det är mitt råd i all välmening .
Jag tycker faktiskt att denna perioden är rätt jobbig. Man ska fixa och dona, ringa runt och begära nya intyg som inte går att få, skicka kontrollkopior, vänta på svar, vänta på postgången..... gahhhh jag vill vara klar nu så vi kan börja vänta barn!!!!