Allergitråden
Är tillbaka igen. Hade tänkt hålla mig borta från Fl
men det är rätt trevligt och man får bra råd så jag är tillbaka. Tyvärr fick jag inte heta EL I igen så det fick bli detta. Så ni vet vem jag är nu.
Uppdatering om sonen: Vi har ju provocerat med havre ett bra tag och ingen reaktion så det får han nu. vi har även hunnit provocera med råg och korn utan problem. Korn bara några ggr hittills i och för sig men det verkar gå bra.
Läkaren, dietisten och vi har nu funderat på hur vi ska gå vidare. Enligt läkaren så är det så att "vetenskapen" bara vet att man ska ha NOLLTOLERANS om man är glutenintolerant eller om reaktionen av något ämne sätter sig på andningen. I övrigt är det ok att äta så mkt man klarar av, vilket givetvis kan spänna från väldigt mycket till inget alls även där.
När vi provocerade med vete sist (på dietistens initiativ) så reagerade ju sonen bara med sina eksem på kinderna. Möjligtvis någon reaktion med lite hårdare mage men i övrigt ingenting. Nu när han varit utan vete så är ju eksemen borta givetvis men i övrigt är det som vanligt. Han mår bra, inget konstigt alls.
Vi funderar därför på om vi nu (när vi testat korn ett tag till) ska se på vilken nivå av vete vi kan lägga oss på. Hans eksem verkar inte besvära honom (i alla fall när de är så milda som när han fått vete nu, värre i vintras).
Det är där vi är nu.
Har ju inte läst tråden på ett tag så har väl ett par sidor att läsa ifatt