Allergitråden
Jag behöver lite hjälp att luska...
Sonen har ju varit jättefin om kinderna och ingen uppblåst mage när han ätit naturligt glutenfritt (vetefritt). Vi var ju för ca 2 veckor sedan hos svärmor då han fick i sig vete. Han fick då uppblåst mage och eksem på kinderna.
När vi kom hem körde vi strikt vetefritt vilket vi gör även nu. Han har haft jättefina kinder (någon gång har det blossat upp lite på ena kinden antar att det är av t ex glukossirap, men reagerar inget på magen) och magen har varit "platt".
Nu i dag så var magen jättefin på förmiddagen och mitt på dagen liksom kinderna men nu i kväll har kinderna blossat upp igen och magen är som en boll
Är så tröstlöst
Det han ätit idag är:
Frukost:yoghurt m flingor och russin (rice krispice m havre, vilket han ätit senaste månaderna men vi har inte märkt någon reaktion av det). delikatess knäcke från vasa (rågfullkorn vilket han också ätit ca 2 månader nu utan att vi sett någon reaktion) samt congacsmedvurst från ica (har inte innehållsförteckningen kvar men vet att jag läste flera ggr på den på affären)
Lunch: ris och köttfärssås gjord på kokosmjölk, chilisås, salt, peppar, ketchup. mjölk
mellis. lite av en risifrutti, bobs blandsaft och delikatessknäcke m korv (samma som frukost)
middag: samma som lunch (lite lat jag vet
blandsaft från bob
i övrigt inget mer... det enda som är nytt är väl korven...
blir så ledsen för magen har varit såååå fin och normal när han äter vetefritt
Som sagt, delikatessknäcke har han ätit senaste 2 månaderna (men äter ofta minimala mängder, typ 1/5 knäckebröd om ens det), mjölk har han också ätit hela sommaren utan problem, likaså flingorna...kanske blir för mkt allt tillsammans?! men varför kom reaktionen just i dag???
middag:
Resultaten är prickar över nästan hela kroppen och eksem lite här och var. Däremot har vi inte märkt något på magen och hon sov ganska bra inatt.