Tibell skrev 2011-05-09 10:27:28 följande:
Nu fick jag återigen bekräftat att man aldrig ska skicka mannen till läkaren med barnen..suck.
Jag vaknade sjuk och kunde inte ta det själv så gubben fick åka.
Jag hade skrivit ner vad som skulle tas upp och allt var grönt.
Och vad händer då? Ingenting, typ.
Jag ville ju göra en allergiutredning på Tilde eftersom hon haft så mycket problem med magen sista halvåret och för att hon alltid är trött och gnällig.
Men läkaren menade på att förstoppning hos barn är hur vanligt som helst och det är bättre vi kör på med maxdos movicol.
Hon sa nämligen att man inte blir förstoppad utav sädesslagen, utan att du får diarré och utslag istället.
Men hon glömde nog att Bella blir tokförstoppad av minsta lilla vete..
Men ett glutentest togs i allafall, annars hade jag nog blivit galen precis!
Sen inget mer. Jag ville att de skulle pollentesta henne för al och hassel eftersom hon hade som mest besvär då. Men icke.
Jag ville att de skulle testa henne för nötter eftersom hon faktiskt reagerat med kli på läppar, tunga och hals på spår av nötter, men icke.
Kul att inte alls veta om ens barn är allergiskt mot något och kanske faktiskt har allvarliga reaktioner ??
Nu kommer hon självklart aldrig få testa nötter men ändå, det hade varit rätt skönt att veta.
Suck.
gud vad jobbigt :( nej ge henne inte mer nötter, min bvc sköterska har sagt att har man sett sitt barn reagera på något så kan prova att plocka bort det ur kosten självl, men det enda man inte får ta bort själv är gluten, är vad jag har hört
min son är allergisk emot äpple ja men det har inget med päron o göra