-
Tack!barefoot skrev 2012-01-10 16:39:31 följande:Märket är "Kapten Royal". Fryst vildfångad pinklaxfile med 3 porstionsbitar. Miljömärkt :) -
Mm, min flicka klarar rapsolja som stekfett osv. Men har försökt tillsätta det i Neocaten, med katastrofresultat. Hon spydde som attan.barefoot skrev 2012-01-12 20:36:07 följande:Här kan man läsa om fler som kräks av rapsolja www.cantola.com/ -
Är det någon här som vet vad Garbos Quinoabröd innehåller? Min tjej äter utan allt, o tål inte heller potatis o majs. HIttar inte innehålssförteckning när jag googlar...
-
Ok tack. Det ante mig ;)Kavat skrev 2012-01-18 14:50:51 följande:Majs är det i, tyvärr. -
Tove; en sån befrielse att få hjälp! Härligt!
-
JA. Det är detta som jag tycker är så jäkla allvarligt. Bland annat. Om man har ont i princip hela tiden o därtill sover kasst, inte sjutton orkar man utveckas motoriskt på samma sätt. Motorikens utveckling kan hänga ihop med hjärnans utveckling. Min tjej, snart 20 mån och nu för tiden, på rätt kost ("utan allt") en riktig klätterapa, vägrade ens ligga själv på golvet fram till 6,5 månader. Hon låg aldrig nånsin på golvet. Vi bar o bar. Då är det ju omöjligt att utvecklas motoriskt! Detta är en av anledningarna till att det är så viktigt att inte "dissa" allergier. Så som åtminstone jag upplevt att många i barnsjukvården gör. Min tjej kröp vid 10 mån, men jag är 110 % säker på att det hade lossnat långt tidigare, hade hon varit smärtfri. Min tjej är också "sen" socialt pga att hon hade så ont sitt första år att hon inte orkade med människor o andra barn. Här har hon fortfarande att hämta in...Trasan0606 skrev 2012-02-02 17:08:25 följande:Har förresten era barn varit sena i utvecklingen - motoriskt - pga allergierna? Lillen gör inga vändningsflrsök och greppar inte saker så länge och läkaren trodde att han kanske var lite hämmad av allergierna så all energi går åt dit. -
Lokesmammi; Eftersom vällingen är det enda han äter skulle jag tänka mig för 2 ggr innan jag blandade i ngt i den. Nu vet jag inte, Tavegyl kanske är helt smaklöst? Men annars skulle jag vara försiktig, jag menar, så att han inte börjar rata vällingen. Min flicka äter i perioder äldigt lite mat och tar absolut icke medicin på sked. Men i doseringsspruta funkar. Jag brukar sätta mig framför barnTV med henne i famnen och mysa, och sen ge så odramatiskt som möjligt. Även bjuda naller osv om det kan roa

-
Läser en del om probiotika här... är inte når insatt. Min tjej fick sempers magdroppar när hon var liten men inte använt det på länge. Är det sempers som gäller eller? Är det de ni ger era barn, ni som ger probiotika..?
-
Hej hej... Är det ngn som vet om risvinsvinäger inehåller spannmål?? Eller om sushi funkar om man äter utan allt och lite till hmm som vi gör. Min tjej tål ju lax o ris. Tänker om det är ok att ge typ nigiri eller vad det heter, alltså inte sjögräsrullar utan bara bitarna med ris o fisk eller avocado o sånt. Inte för att hon lär äta det
Men kan va bra att veta o mdet är ok att hon får pilla med det. Eftersom Loa inte kan äta korv eller färdigköttbullar o sånt är jag ute eftër nån snabbmat som kanske kan funka att erbjuda.... -
Ja visst är det olja i Neocaten! Jag har frågat den dietisten vi gick hos förut om det här med omega 3 (inte 6). Hon menade att omega 3 i den rapsolja som man får i sig av att tillaga mat räcker. Hon sa också, o ritade en tecknig?) på att/hur kroppen sjäv kan bygga omega 3 fettsyror. Men jag vet inte vad jag ska tro. Tycker det här med omega är svårt o jättesvårt att få en uppfattning om de får i sig tillräckligt......2prinsessor skrev 2012-02-19 19:29:21 följande:Här står det ju att det innehåller både omega 6 och omega 9?! Stod det inte där jag läste? Vad ska man tro på då? Fast omega3 saknas ju fortfarande..