• LadyM

Allergitråden

Usch usch! Igår fick vi åka ambulans o blåljus till akuten med sonen som provade torsk för andra ggr i sitt liv. Första ggr ingen reaktion, denna gång svullnade hela ansiktet upp av bara en liten bit panering (fiskpinne). Fy va läskigt, känns inte som jag vågar ge honom mat någonsin igen!!!!

• LadyM

Jo, han mår bra igen! Är trött o har sovit mycket idag Och jag har fått bära på honom HELA dagen - får inte sätta ifrån mig honom en sekund. Men det kan man ju förstå! Han var jätterädd för alla läkare, ambulansen, sprutor och grät i skrek helt vansinnigt hela tiden.

• LadyM

Hej!

Burger kings hamburgare är de "lugna"? Har frågat så att de inte innehåller ägg eller mjölk, och nåt annat allergivanligt är det väl inte i? Har ni koll? Är så nojjig nu efter ambulansturen, särskilt om det är "köbemat".... Men imorrn behöver vi käka nåt ute på stan och har inget bra att ta med...

• LadyM
    LadyM skrev 2011-11-16 16:58:56 följande:
    Hej!

Burger kings hamburgare är de "lugna"? Har frågat så att de inte innehåller ägg eller mjölk, och nåt annat allergivanligt är det väl inte i? Har ni koll? Är så nojjig nu efter ambulansturen, särskilt om det är "köbemat".... Men imorrn behöver vi käka nåt ute på stan och har inget bra att ta med...

Asså neutrala då! Så ni inte tror jag menar Whopper. . . .  
  • LadyM

Hej på er!

Har lite funderingar över dagis, sonen börjar om drygt en månad.. Har ju självklart lite funderingar över maten, samtidigt skönt att nån annan ska lista ut allergivänliga recept en gång om dagen åt leo

Men jag tänker mellis o frukost? Skaffar dagis mjölkfritt smör, frukt han tål, havregurt osv? Eller kommer han få sitta o tugga på en torr macka utan pålägg och ett glas vatten?

• LadyM

Va bra! Vi ska träffa all personal, chef o kock tillsammans med en allergisköterska innan start - så det känns skönt! Men då vet jag vad jag kan "kräva" i specialmatväg

• LadyM

Skönt att höra att det går bra för era på fsk! Man är ju lite nojjig att lämna över ansvaret efter att ha haft full koll själv i 1 1/2 år! Ska skriva lista till kocken och personalen, och det där med välling lät som en bra idé. Blir ju grinigt som attan om han är hungrig! Sen måste de smörja leo m vaselin runt munnen innan han äter, annars får han kontakteksrm från maten runt munnen och får svinkoppor på ett kick. Haha! Personalen kommer ju hata oss!!!!

• LadyM

Då får de ett ledset barn som kliar sönder sig så han blöder, får se vad de väljer i längden!

Trist att så många verkar få kämpa - det är nog jobbigt ändå. Jag fick oxå en "första känsla" att det mest var jobbigt o oönskat med allergibarn (Citat: vi äter fisk nästan fem dagar i veckan, för det är nyttigt) Men idag blev jag så glatt överaskad när förskolechefen hörde av sig och ville att vi skulle ha ett infomöte med honom, kocken å all personal inför inskolningen. Och så tar vi med oss allergisjuksköterskan vi blivit remitterade till.

Så skönt när man slipper kämpa i motvind! Inte direkt så att man önskat på sitt barn dessa % %*%^ allergier.....

• LadyM

Idag var jag å käkade lunch på ett nytt veganställe - svampcrepes, soppor, ett litet julbord m.m - inte mjölk, ägg, fisk eller kyckling så långt ögat kunde nå, blev nästan vimmelkantig av lycka över allt som lilleman kunde äta! Man är ju knappast bortskämd med den smidigheten...

• LadyM

Såna har min lilleman oxå till o från, har inte heller lyckats koppla dem till nåt men antingen är det majs, morot, ärtor eller banan. Kanske majs då, som ni säger? Hans utslag kliar men blir oftast lindrigare med lite kortison så jag tycker att det kan vara värt att ha dem ibland för att inte snäva till kosten ytterligare! så länge det inte blir de där envisa, skitkliiga evighetseksemen jag för de är ju apjobbiga!!!!! Är alltid lite nervös att prickansamlingae ska utvecklas till såna, men som tur är brukar de inte komma för att stanna nån längre tid...

Svar på tråden Allergitråden