Angie83 skrev 2012-05-17 22:22:59 följande:
Ny här i tråden!
Har precis fått reda på att min 18-månaders son testade positivt på nästan allt på RAST testet (blodprov)..

Testade för att jag sett att han reagerat mot två långhåriga innekatter 2 ggr. men aldrig mot något annat. Har massor med djur omkring oss, hästar, hundar , katter, och har aldrig sett något någon annan gång. Misstänkt lite pollenallergi, för samtidigt som denna pollenchock började fick han lite rinnsnuva, och kan hosta till ibland när han sprungit massor.
Nu är jag lite i chock! Min son som max har varit förkyld 3 gånger i sitt liv, och varit ohälsosamt frisk, ska nu på pappret vara ganska sjuk.. Och han är fortfarande hur pigg som helst, gosar med alla dess sorter djur, sover i sin säng med skumgummimadrass (kvalsterallergi oxå tydligen) utan några symtom alls..
Helt förvirrad. Hur kan han vara så allergisk utan att jag ser det? Är jag blind? Tittar på han och försöker se olika reaktioner och symtom, men ser inga... Hjälp!
Usch, vad jobbigt. Med "nästan allt" menar du pollen och pälsdjur eller även mat?
Jag hade katt hemma när jag var tolv år och den bodde på mitt rum och sov i min säng i nästan ett år innan jag fick en ordentlig reaktion. Hamnade på sjukhus och fick adrenalinspruta i benet och hela köret. Var hemma i flera veckor från skolan. Innan dess hade jag inte upplevt några symtom alls...
Allergi kan beskrivas som en bägare som fylls på, den kanske kan fyllas på mycket med vissa saker, vissa perioder, men om det blir för mycket rinner det plötsligt över. Så var det för mig.
Förstår att det känns jobbigt nu men man vänjer ju sig.
Lycka till!