Allergitråden
Vi har inte gett soja men dagis har gjort det. Innan nya kocken började mådde han bra...
Fått remiss skriven till barn allergi mottagningen =) hoppas på snabb hantering av den nu då bara..
inte kul med ordinarie personal heller när man har barn med allergier =/ en sa idag att sonen ej velat ha glassen de har tofuline glass... sonen har en nyupptäckt trolig allergi för soja vilket jag sagt till om och sagt till om sojafri kost... tur sonen (som redan nu inte äter något) inte åt någon glass för då hade ett par veckor till blivit förstörda,,,
Yeeey! Joakim har gått upp 2 hg och växt 1 cm på em månad =) trots att han bara mått hyffsat i ca 2 veckor.. känns toppen!
vart gör de lapptest/patchtest hos er?????
har fått remiss till allergimottagningen men de gör det inte.. hudmottagningen gör det vid exem på vuxna typ hon tyckte inte det skulle vara det bästa för min son..
har en liten fundering.
lilleman tål inte mjölk och soja funderar på om chicken nuggets från guldfågeln fungerar...
ingredienser:
Kycklingkött (52 %), vetemjöl, vatten, stärkelse/potatis/vete, salt, kryddor (lök, vitlök, paprika, gurkmeja, selleri), jäst, buljongpulver/kyckling samt vegetabilisk olja/palm till friteringen.
Jag mitt pucko lyssnade på personalen på max son sa att pommes fritten är mjölkfri (vilket den säkert är) mwn den samfriteras ju med mjölkprodukter
Resultat = ledsen kille med magsmärtor
Less..
Fick se att sonen åt Wasa frukostknäcke till mellanmål i förrgår på dagis.. inte konstigt han blivit förstoppad igen (spår av mjölk i) ja ja får fortsätta påminna o de fick sig nog en tankeställning (igen!)
Hej!
Någon som har erfarenhet av behandling med antihistamin vid allergibesvär som visar sig i form av magont?
Var till allergimottagningen i veckan och läkaren där tyckte inte det var någon ide att prova detta...
vi skulle istället prova minifom.. och detta i minst en månad för att se effekt... på förpackningen för spädbarn står det att det ska ha effekt inom några dagar..
Sonen min har ont i magen i flera veckor/månader efter intag av spår av mjölk.. vilket får mig att må totalt kasst. och hans humör och så vidare gör ju inte vardagen lättare.. ständiga bråk mellan syskon osv..
går inte riktigt heller att veta vad som är trots eller inte heller.. han är 2½ år och kastar saker vilt omkring sig och ska slåss och är väldigt tjurig..
läkaren tyckte han växt bra trots att han bara växt 1 mm och gått ner 2 hg på 1½ månad...
så mina funderingar: värt att prova med antihistamin?