Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

längtan 80 skrev 2013-01-15 17:00:40 följande:
    Hm. lokes- funderar på om det var rätt reaktion jag skrev men jag t´ror att du är glad för att han har gått upp 500... har jag fel... är lite slut i hjärnan

Hade hoppats att han gått upp mer än 500g, men bättre det än att han går ner i vikt! =) Man får vara glad för det lilla. hehe
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    längtan 80 skrev 2013-01-15 20:02:53 följande:
    Lokesmammi- förstår det. det är inte mycket men som sagt, bättre än inget. kram och hoppas det blir bättre

Tack! =)

Vill ha 14 feb kl 9 NU! =) 
  • LokesMammi

Sonen har nu varit utan potatis sen 15 jan och idag är avföringen "normal". Han har kluttar nu o inte gegga. Spännande o se vikten sen när vi ska tillbaka till bvc. =)

• LokesMammi
    Mandelskorpan skrev 2013-01-23 08:30:03 följande:
    En "bajsfråga"... ändrar det lukt & färg också eller bara konsistens?
    Luktar inte lika starkt längre. Innan bajset blev mera normalt så var det senapsgult o löst. Nu är det mera brunaktigt! =)
  • LokesMammi

Nån som har bra recept på pannkaka utanallt? Har ny dator o inga länkar längre..........

• LokesMammi
    längtan 80 skrev 2013-01-31 16:46:31 följande:
    Lokes mammi- grattis till förbättringen!

Det var bara då som avföringen var "bra". Nu är den som vanligt igen. *suck*. Får se vad vågen säger. Lite närmare nu! =)
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2013-02-12 12:38:22 följande:
    Det finns arsenik i risdrycken så rekommendationen är att inte ge det före 6års ålder

Men va? Är det sant? Sonen gillar inte o dricka mjölk så han dricker vatten, men vi använder rismjölk när vi gör yoghurt o sås! Han gillar inte kokosmjölk. Är också allergisk mot mjölk, havre o soja (bla)
    Ska vi inte använda den nu? Gäller det båda risdrycksorterna? 
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2013-02-12 21:58:58 följande:
    Jag pratade med dietisten om det och är barnen allergiska så är det ok att använda risdryck men istället dra ned på annan ris konsumtion och inte ge kokt ris, riskakor etc.

Va fan ska ungen då äta? (förlåt). Men vi är nu under utredning av potatisallergi. Han kan ju inte bara äta pasta? Stackars unge! Riskakor var längesen han fick men det gillar han.
  • LokesMammi
    spökplumpen skrev 2013-02-13 11:41:06 följande:
    Men fy fan!! Och här har jag gett dem risdryck, risgrynsgröt gjord med risdryck, ris till maten, puffat ris med risdryck, bröd bakat på risdryck, och rismjöl,pannkakor på risdryck och rismjöl, godis och kakor på risdryck och rismjöl, risfrasbröd och riskakor. Bör man kolla upp halterna i deras kroppar?? Jag känner som ni andra, vad sjutton ska jag ge dem istället? Sädesslagen och majs funkar inte......jäkligt spännande att försöka baka bröd på enbart potatismjöl och bovetemjöl. Rismjöl tycker jag har varit räddningen i bakandet. Därmed sagt, är det någon som har ett recept på bröd att dela med sig av? Tack och lov säger jag bara att vi precis har fått tillbaka laktosfri mjölk till dem båda, men bröd och frukost i stort känns hopplöst. Mina gillar inte yoghurt eller keso utan de älskar sitt puffade ris både morgon och kväll.

har nästan lust o ringa dietisten o prata med henne. det är ju skrämmande. vi har också rismjölk i och till allt! :/
  • LokesMammi
    längtan 80 skrev 2013-02-13 14:59:09 följande:
    Pratat med celiakiförbundet och de hade missat detta totalt och skulle kontakta livsmedelsförbundet. Jag berättade om den utsatthet och panik oro ångest mmm som detta kommer att skapa hos föräldrar till multiallergiska barn.

Här blir det vatten, kalciumtablett. För calorier - generös med ägg skinka, coccosmjölk  

Va bra. Kommer dm o höra av sig till dig? Spännande o se vad dom säger!

Ska träffa barnläkaren imorgon o se vad potatisuppehållet har gjort med hans vikt!  Ingen idé o fråga läkaren, hon vet ingenting om det......

Har han gått upp massor ska vi säkert fortsätta undvika potatis. Då blir det bara pasta för ungen. Kul!  :/ 
Svar på tråden Allergitråden