Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Miralicia skrev 2011-07-10 22:26:49 följande:
    Änglamark är Coops egna ekologiska märke
    Ah. Ok! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag tycker mycket om punch praliner. Brukar köpa några påsar på ÖB. Har undvikit dom då sonen är mjölkallergisk. Står på påsen, kan innehålla spår av mjölk. Har pratat med barnläkaren o hon sa att JAG kan äta kan innehålla spår av, men inte Loke. Sambon köpte två påsar till mig o mumsa på, läste innehållsförtekningen, står inom parantes vetestärkelse! Suck, går iaf inte då sonen är gluten också! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Kan ett barn på 6månader vara känslig/allergisk mot polen, damm och/eller kvalster? Loke kliar sig i ögonen jättemycket o blir frustrerad när man tar bort hans händer.  Vi sköljer hans ögon på kvällarna, men kliar sig ändå. Finns det ögon droppar o köpa för så små barn som man kan ge?
    Ska kanske ringa bvc sköterskan imorgon! Har glömt o frågat läkarna jag träffat!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag köper Plamil Organics Ekologiska Mjölkfria Choklad.
    Den innehåller: Kakaomassa, rårörsocker, kakaosmör, solroslecitin. Kan innehålla spår av soja.

Barnläkaren sa att jag kan äta "kan innehålla spår av" men inte sonen sen när han börjar äta! Då vet jag inte vad han kan äta för choklad. Ska visst finnas choklad på hemköp. Deras egna eller nåt sånt.....

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Idag upptäckte jag att Loke är helt prickig på benen o armarna. Lite granna på mage o rygg, men mest på benen o armarna. Satt o fundera på vad jag åt igår. Är det dan innan man ska fundera? Ammade imorse sen runt 12. Vi åt kyckling igår, tänkte om det är det han reagerar på. Vi ska ta prov på kyckling i höst. Tänkte äta kyckling idag med o se om han blir prickig imorgon med. :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Den chokladkakan jag har är det inge sojalecitin i. Kan bara innehålla spår av soja!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Minifer skrev 2011-07-21 10:13:34 följande:
    Hej! Kan man vara allergisk mot bara råg? Eller något annat som bara finns i vissa brödsorter? Suzzy om man är äggallergisk kan man reagera mot kyckling om man är känslig
    Jasså? Jag är lite känslig mot ägg själv och tålde kyckling själv när jag var över 25 år! =)
    Ska avvakta med kyckling i några veckor nu sen äta det igen så får vi se! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Hur vet man om ett barn är allergisk mot damm/kvalster/pollen?
    Min son på 6mån har nyst mycket sen han föddes. Tycker han nu gnuggar sig mycket i ögonen. Inte som "jag är trött o gnuggar mig i ögonen" gnugg. Utan som att han kliar sig.
    Har nu bestämt mig för att vi ska dammsuga o damma ofta och bädda rent våran o sonens säng ofta! Vi sköljer hans ögon morgon o kväll!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    SmillaMilla skrev 2011-07-25 18:12:53 följande:
    Åhhhh blir tokig på det här. Känns som mitt barn bara går ner i vikt efter start på allergi kost. Hur får man det art gå upp i vikt? Äter extremt glutenfritt. Fritt från glukos, glukossirap, havre... Äter dock starka mediciner också som kanske påverkar. Försöker göda med grädde ich smör... Men det går inget vidare. Har ringt till dietisten och fick tid nösta vecka...
    Det kan ta ett tag för kroppen o ställa om sig o gå upp i vikt! Det är samma sak med anorektiker som kämpar för o må bra. De går ner i i vikt fast de äter mat som de behåller. Vikten kommer snart o gå uppåt! Min son gick upp 20g på tre veckor och om den vågen stämmer så gick han sen upp 400g på 8 dagar! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden Allergitråden