Tibell skrev 2011-04-12 21:19:01 följande:
Håller tummarna att det inte var veten!! Men hon hade väl kunnat äta lite pasta och macka innan utan att reagera ?? Om det nu är så får vi hoppas att det bara var en engångsgrej med magproblemen ;)
Vad är hon allergisk mot ? Är det mjölk?
Tilde är jätte bra i magen =) Gnäller en hel del igen men det tror jag har med att göra att hon är sååå trött hela tiden. Sover mellan 17/18 - 6 men är ändå dödstrött på eftermiddagarna.
Nu är det bara denna dumma pollen som besvärar henne =(
Bella hade falsk krupp i natt igen så nu är hennes astma bajs igen..men men. Vad är en bal på slottet som de brukar säga ;)
Tack för att du frågar !
Mjölk vet vi, troligtvis även ägg eftersom hon spytt kaskader varje gång (4ggr) hon ätit en burk som innehåller spår av ägg. Men ingenting visar ju på rast, vare sig mjölk, ägg eller gluten så jag vet ju egentligen inte.
Men vår allergolog sa att vi inte ska mjölk, ägg, fisk eller nötter fram tills hon är gott och väl över 1år så det får vi ju undvika då. Men så är det det här med vetet.. vet inte, men hon klarade ju inte av Enagos gröt eller välling heller men jag kan kanske tänka mig att hon kanske reagerar på lite vad som eftersom hennes mage kanske inte hunnit läka ordentligt? Med alla penicillinkurar och mjölkallergin. Hon har ju fått i sig mjölk av misstag ett par gånger sen vi slutade ge mjölk.
Undra varför hon är så trött? Tycker inte hon borde vara trött när hon sover så länge?
stackars lillan då! Att det aldrig kan få vara lugn och ro?
Har hon även krupp? Det hade alexander med som liten och det var ju fruktansvärt obehagligt.
Fick sitta med honom på altanen halva nätterna för att han skulle få luft ordentligt.
Blir så ledsen ibland. Kan inte bara stackars barnen få lov att vara lite friska då och då?