Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Allergitråden

Hände något med mitt inlägg.
    Blev inget radbyte mellan.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    Allrona skrev 2011-05-03 09:16:54 följande:
    Jag tror de tog alla de vanliga pollen, han sa pollenpaletten och den lär väl innehålla de vanliga sorterna. Det visade inget alls, men vi är ju väldigt osäkra på om det är pollen hon reagerar på.
    Skönt att era prover också visade. Fast jag känner mig faktiskt (oftast) inte hypokondrisk längre, känner mig rätt säker på hennes allergier nu och testerna spelade faktiskt ingen roll.

Har försökt googla men hittar inget bra om hur man ska tolka värdena på rast. Läkaren sa att 1,6 var väldigt lågt, men hur lågt är det? Någon som har info eller en bra sida att länka till?
    Skönt att ni fått någon reda på litegrann.. hur går det med tillväxten nu? Blivit nån mer liten viktökning?
    Hur har du kommit till den punkten att du inte känner dig hypokondrisk? Tycker man känner sig inbillningssjuk och hypokondrisk nästan dagligen.
  • mithrandil
    Allrona skrev 2011-05-03 10:17:37 följande:
    Mithrandil - hon hade ökat lite i vikt sist vi vägde på sjukhuset, men det visste vi ju eftersom vi har vägt henne hemma hon följde nu sin kurva, ja alltså den hon dippat till. Men eftersom vi har vägt henne hemma vet vi att hon har stått still i tre veckor igen!

Längden stod still tyvärr. Nya teorin är ju att det är undermedicinerad astma som är boven så nu medicinerar vi mer och hoppas på att hon ska växa.

Hur går det med dina barn?
    Här är allt rörigt men vi är påväg känns det som. Alexander har ju tagit sina prover nu, så får vi se vad de visar. Amanda har fått tid för återbesök för att klura ut hur vi ska lägga upp allting eftersom hon reagerar på allt nytt hon får. Men hon har börjat gå upp i vikt bra nu, har hittat sig en kurva som hon har följt i ca 2 mån. Börjar även växa på längden så sist hade hon ökat 2cm på 1mån ungefär. Så skönt! Dessutom har hon varit fri från infektioner i 1mån nu så det var 2 problem mindre.
  • mithrandil

Fått Alexanders provsvar. Mjölk, äggvita, soja och vete.. under 0.19.
    Suck, pust och stön. Dags att pussla igen då.

• mithrandil
    Tibell skrev 2011-05-03 12:07:11 följande:
    Mithrandil : men hade han 0.19 på något ? Isåfall ska man utgå från vad barnet har för reaktioner på ämnet.
    Kavas tös hade 0.12 ( tror jag ) på soja men reagerar när hon får i sig det
    tror de sa 0.10 på mjölk, vete och soja och 0.19 på äggvita.
    men kollar de bara äggvita?

de kollade inte gluten vad jag vet. trodde vete var samma?
  • mithrandil
    Tibell skrev 2011-05-03 12:31:51 följande:
    Då tycker jag du ska ta bort allt han hade reaktion på faktiskt. Så kan du ju testa att föra in ett ämne i taget sen när han mår bra!
    Så bort med ägg, mjölk, vete och soja!!
    Vad menar du med hade reaktion på?
    Jag vet ju egentligen inte alls vad han reagerar på.
    Jag misstänker ju ägg för att han svullnade upp och blev flammig i hela ansiktet när han åt cheesecake när han var mindre. att han fått diarre och blivit extra tjurig när andra äter ägg.

Soja tänker jag mig också att det kan vara för att han fått som blåsor i munnen efter vi ätit sushi och för att sist så svullnade hans hand upp och han skrek att han hade ont i handen. Sen om det beror på sojabönorna eller för att den är stark vet jag ju inte.

Ska ringa och fråga om de har blod kvar till att kolla gluten annars får vi väl gå tillbaka och kolla det.
    Blir så trött på allt det här. Känns som om jag har nog med allt som rör sig i livet just nu och jag orkar egentligen inte  hålla på med det här. Vad gör jag nu? Baskost tänker jag mig. Är det 2 veckor som gäller som det står i miralicias blogg?
  • mithrandil
    Tibell skrev 2011-05-03 13:19:19 följande:
    Mithrandil : alltså reaktion på proverna. Allt över 0.10 kan man se som en reaktion ska Bellas läkare!
    Jaså? Så 0.10 kan ändå vara tecken på reaktion? Jag trodde det skulle ligga över 0.35?
  • mithrandil
    ViFrånLandet skrev 2011-05-03 13:10:14 följande:

Hallå i tråden!

Sorry för alla inlägg igår men som ni förstår var jag orolig innan vi åkte in och rejält upprörd när vi åkte därifrån...

Natten gick bra! Han somnade visserligen inte förrän efter 22 men sov bra ända till 7:15 imorse! Han pep lite i andningen men andades sakta och djupt Glad Vi har snöstorm här och jag kan säga att jag aldrig varit så glad över ett sådans majväder som jag är i år, hehe. Får väl se hur det blir när solen behagar titta fram igen...

Be inte om ursäkt! Det är väl lite det den här tråden finns till för?
    För att alla vi oroliga mammor ska kunna ha någon att ventilera med och för att vi ska kunna få ur oss våra rädslor. Jag kan nog egentligen ta all matallergi även om jag klagar, men något jag verkligen inte klarar av är när amanda andas konstigt. kan inte sova eller tänka på något annat än hennes andning så jag förstår att det är tufft för dig!
    kramar till dig!
  • mithrandil

Angående baskost, förstår inte riktigt. Får eller får man inte äta nötkött? Gäller det allt nötkött då?
    Varför kan man inte äta tex griskött och kyckling och sådant?

Är allt annat än maten som står på miralicias blogg allergener?

tänkte man kanske kunde äta broccoli? Eller palsternacka eller morot eller liknande?

När man har ätit baskost i två veckor och ska börja introducera mer mat. vad börjar man med för att vara smartast och för att kunna utöka maten i bästa möjliga mån?

• mithrandil
    Kavat skrev 2011-05-03 16:47:13 följande:
    Det känns som att det är troligare att han reagerar på rå fisk än soja om du frågar mig...

Hur var det nu med sojan, Miralicia?
    Visst tål en hel del av sojaallergikerna det?
    Han äter inte fisk.. han äter riset som det bara legat grönsaker på.
    Jag äter aldrig fisken, bara mammasushi.
Svar på tråden Allergitråden