Plutteli skrev 2011-11-29 22:41:23 följande:
Vår tjej är jätteliten i maten så jag försöker finna så många alternativ som möjligt bara för att öka chansen att få i henne nått öht... Får hon välja äter hon helst bara ris och potatis...
Min äter det mesta som tur är, smoothies vet jag att endel har tipsat om det kanske funkar om hon gillar frukt och bär.
Undrar om vi har mer allergier eller om det är vinterkräksjukan, jag vaknade inatt av att det lät som Theo hade satt i halsen, han gurglade och hostade. Gick upp och kollade då låg han och kräktes. vuxenkräks nu och inte bara vätska som det varit förut. En stund senare så satte han igång igen. Som tur var så var pappan vaken så jag fick hjälp att hålla en ledsen son och sanera sängen.
Nu på morgonen så hade han bajsat diarree så det stank död... precis som en gång när han ätit kyckling.
Igår vet jag inte vad han fick på förskolan, var någon pasta tror jag. Men hemma var det korvstroganoff och hans hade vi kokosnötsmjölk i. Det var ett tag sedan han fick det, men det känns nog mer som kräksjuka än allergi för han är inte ledsen eller orolig som han brukar vara.
Tog fram en burk nutramigen vi har över, han blir förstoppad av den så jag hoppas det hjälper till så diarreen slutar.
Så typiskt, de skulle ut och grilla idag igen på förskolan, han var sjuk förra veckan också när de grillade och efteråt skulle vi åka till Ikea. Jag behöver lite mer material till åkpåsen jag syr. Får hoppas det går över fort. Jag hade behövt få sova nu, satt uppe och sydde sent igår kväll. Theo är jätterädd för symaskinen så det går inte att kombinera.