Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Kavat- Skriver igen om du inte läst. Visst vet du att om man får vårdbidrag så matchar försäkringsbolaget samma summa om du ringer in och skickar in papperen till dem.

• längtan 80

transan: ja så här är det. Från försäkringskassan kan du få helt- 3/4dels - halft eller 1/4 (dessa nivåer tror jag att det är, gå in och sök info) försäkringskassan gör en bedöning att din tillvaro med ditt barn i jämförelse med föräldrar utan "sjuka" barn är si och så svår. att du lägger ner si och så mycket mer tid och arbete på att hålla ditt barn friskt eller hjälpa den där han/hon är sjuk pga att det gått snett. så får du ersättning i någon av ovanstående kategorier. Sedan ringer du till försäkringsbolaget om ditt barn är försäkrat och meddelar att du har vårdbidrag, skickar in papperen så kan de matcha summan.

I övrigt alla i träsket som trevar, Rin in och anmäl att undersökningar är på gång så fort som möjligt så att det finns registrerat hos dem. Barnet kan också få invaliditetsersättning om allergierna sitter i vid 18 års ålder.

Ersättningen är fantastiskt och hjälper vår lilla familj som ofta  går på knäna.

• längtan 80

sephyria: så här är det. Mjölkfria ersättningar finns i 2 varianter:  är framställd från vassle den ena sorten den andra från kasein.. om barnet är hyper på vassle tex så kan han reagera på en sort och därför kan han behöva en som är baserat på kasein.... jag tror infon finns på bloggen utanallt

• längtan 80

Kavat: buljongtärning från Ica... (ja nu gapar måga och blänger surt. det är så mycket konstigt i buljong)
    Har kört på den för den hörs vara "säker för många hyper"  men nu tvekar jag. För närvarande har de 3!!!!! olka förpackningar. en som vi kört med från början, en som ser likadan ut som den men det står - nytt recept- uppe i ena hörnet på den. sedan en tredje med helt ny förpackning där det står kan innehålla spår av mjölk, gluten, soja. Jag ringde om den sistnämnda då jag inte visste om nr 2. då sade de att det inte finns mjölk eller gluten i men att det finns i lokalen. De kör produkter i ordning så att alla utan mjölk gluten soja körs först i veckan när allt är städat och skurat.  

På förpackning nr 2 står det (mjölk fettsyror)

• längtan 80

Mojäng: ser att mitt tidigare  inlägg om : jag tror det är sinlac- verkar ha försvunnit i etern. om du undrar vad jag gojade om- vi trodde

• längtan 80

Jag bara måste ha buljong känner jag... att koka själv... jag gör praktiskt taget allt själv förutom att stånka korv känns det som. Finns det någon som kan fungera?

Svar på tråden Allergitråden