Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Nu har min son fått röda prickar igen! Blir tokig. Blossade upp igår o de är större idag! Jag har inte ätit något tokigt! Funderar på om det kanske kan vara röda vinbär som jag ätit mycket av. Vi har plockat med oss massor av röda vinbär o krusbär från svärmor!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag har ansökt om att ha min son hos dagmamma! Känns bättre för mig att han får rätt saker i sig. På dagis är dom lite personal på många barn o misstag kan ske. Känns bättre med dagmamma som har bättre koll. Jag gick själv hos dagmamma med min svåra astma o allergi.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    tes 75 skrev 2011-07-30 20:42:32 följande:
    det är majs i alla mjölmixer.
    ah. ok! Ja majs klarar min son av än så länge! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    NoahLeah skrev 2011-08-03 18:12:56 följande:
    Hej, jag har fått bekräftat att jag är allergisk mot björk, timotej och hasselnöt och undrar nu om man kan äta andra nötter? Jag visade ingen känslighet mot t ex mandel??
    Goggla. Alla nötter är inte nötter! Mandel är ingen nöt, jordnöt är ingen nöt, kokosnöt t.ex. Jag tål inte jordnötter men alla andra nötter tål jag!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Maddisen80 skrev 2011-08-03 21:09:54 följande:
    Jag tål inte heller jordnötter men läkaren sa att jag även ska undvika andra nötter med .
    Ok. Ja det har ingen sagt att jag behöver göra. Inte vad jag minns iaf eftersom jordnöt inte är nöt...... Svårt! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag får krupp snart! Jag ger upp! Nu är min son prickig igen o har varit det i nån dag o det kliar jäte mkt på honom! Förstår inte vad det kan vara! Jag ger upp! Vill sluta amma nu! Någonting mera är det som han inte tål, men vad tusan kan det vara! Fansjävlaskitapa på ren svenska! Jobbigt när man inte vet. Lättare o lista ut när han äter själv o jag inte ammar! Han får kött o potatis o sås gjord på majzena! Jag äter samma sak. Ingen kyckling el fisk! Ska sluta med röda saker. Välling o gröt på hans ersättning och majzena. Allergisk mot majs??? Åh!!!!!!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Han äter Althera! Han har inte reagerat på den förut! Frågade hans barnläkare om han kunde reagera på den o hon sa nej. :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    tes 75 skrev 2011-08-05 12:16:51 följande:
    det är laktos i Althera, kanske är den han reagerar på? vår dotter reagerade på althéran, fick lös mage & blev orolig. vi brukade berika den hemgjorda vällingen & gröten med althéra plus att dottern fick althera som nattmål från 9 månaders ålder (då vi förstod att hon var mjölkkänslig) till ett års ålder ungefär. på den tiden gick hon från att ha sovit hela nätter ibland till att vilja ha minst ett nattmål, ibland 2-3. när vi slutade berika välling etc med althera så slutade hon vara orolig om nätterna & har sedan dess inte krävt ett enda nattmål & sover jättebra. nu är hon snart 1,5 år.

så jo, man kan reagera på althera! om det nu var laktosen eller maltodextrinet i den vet vi inte, kanske var det både och. älsklingen87: visst var det så att din yngsta också mådde dåligt av althera?
    Men vad ska jag då fixa för gröt o välling när jag inte kan berika med althera? Ska träffa läkaren igen i oktober. Får fråga då vad han kan reagera på om det är majs el althera! :/
    Loke 11/1-11
Svar på tråden Allergitråden