Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Allergitråden

Tänkte knalla ner till bvc o se om det finns ngn sköterska där o prata med henne o se vad hon säger. Sluta amma helt kanske......bara ge ersättning ist för amning o se om det blir värre!
    Det är ju lactos även i bröstmjölk.....så är det ersättningen o lactos så tycker jag att han berde ha reagerat tidigare. Nu har han varit fri från prickar o uslag ett tag.....de kom häromdagen.....

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Sum quod sum skrev 2011-08-05 14:40:57 följande:
    Althera är hydroliserat mjölkprotein om jag inte minns rätt och vassle, laktos..jag ammade med men när jag fick neocate så försvann symptomen och eksemet. 
    Mjölkproteinet är mera sönderslaget i althera än i nutramigen. Han tål inte nutra men ska enl läkaren tåla althera. jag vet inte. känner att jag inte orkar mera.......
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Har en dålig kamera. Vill ha en ny! =)

Om ni ser ngt! Tycker man ser bättre i kameran =)

Han äter inget han inte tål, dvs det jag VET att han inte tål. Han har säkert fler allergier som vi inte vet om med tanke på att jag var allergisk mot iprincip allt. Känns som prickarna kommer o går. Han hade pyjamas inatt och idag har han haft på sig endast en kortärmad bomullsbody. Han tar ett kallt bad med pappa nu o sen ska han få lufta utan kläder o blöja ett tag.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Kavat skrev 2011-08-05 21:18:27 följande:
    Svarar från mobilen så blir lite knasigt. Sådär ser min lille ut ibland när han fått i sig saker han inte tål och bl.a när han fick Althera.. Har du ingen reaktion av bajset eller kisset. Min lille blir superröd och får miniblåsor även när han bajsat och ibland även kissat. Vaknar även väldigt ofta och har svårt att komma till ro och spyr.
    Inte märkt ngt konstigt med hans bajs o kiss. Blir inte röd, men han har likadana prickar på skinkorna. Komma till ro har han inte gjort på evigheter då det kliar på honom. Har börjat med tavegyl igen. Spyr gör han bara när han ammar!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2011-08-05 21:27:55 följande:
    Kan det vara tvättmedel, tvål eller liknande han reagerar på. 
    Oparfymerat tvättmedel. Tvål använder vi ibland o vi har apotekets babytvål.....
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    2små2stora skrev 2011-08-05 22:08:30 följande:
    Har en kompis vars dotter är jättekänslig för pulvertvättmedel. Hon klarar bara av flytande tvättmedel.
    Använder bara flytande! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Kavat skrev 2011-08-06 19:47:49 följande:
    Suzzy, ger du något annat att dricka som är lika lättflytande sim bröstmjölk? Kommer det också upp om du testar? Typ vatten och ersättning. För vätska kommer ofta lättare upp, men är det enbart bröstmjölken så skulle jag ju tippa på att det är något du äter som inte funkar.
    Han har alltid kräkits vid ersättning o amning. Kräktes floder när eksemet började komma. Inte lika mkt nu, men efter amning när jag rapar honom så kommer det upp igen! Men ska försöka sluta amma, då är det lättare o hålla koll på honom när bara han äter. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Super blondinen skrev 2011-08-12 08:03:47 följande:
    Jo ville bara ge en lite varning till alla som är fisk och skaldjurs allergiker och som har barns som har det:
    Följande finnes det spår eller är fisk och skaldjursämnen i som gjort oss sjuka:

Nan 1 & 2

Burgerking friterat
    Mcdonald friterat
    Max Friterat

Kapselmedecin.

Snabbmatens friterade är att de hanskas dåligt med fisken så ibland kommer det i smår av fisk ämnen i maten vi har blivit sjuka många gånger.

Fyll gärna på så fler vet.                 
    Jag själv är allergisk mot fisk, men klarar av skaldjur och jag har inte känt av friterat på dom ställena! Köpte inte Nan till sonen när vi skulle köpa ersättning eftersom jag själv inte kan testa temperaturen då! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    tes 75 skrev 2011-08-15 06:52:24 följande:
    tänk dock på att Santa Marias risnudlar innehåller tapioka, som man ju också kan reagera på om man har otur (som vi ). vi har hittat en thailändsk nudelsort på ICA maxi som bara innehåller ris. den är lite tjockare också, så den funkar att bryta i bitar eller klippa/skära efter kokning om man vill ha lite mer makaronliknande. Orgrans ris-hirsspiraler är riktigt bra! den älskar alla tre allergiska i familjen. Orgrans risspiraler är också ok, men blir lätt kladdiga & smuliga. De finns också på ICA maxi hos oss (Uppsala), men också på anvisning.
    Är dom risnudlarna utan vete?
    Får kolla på ica maxi hos oss! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden Allergitråden