Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Allergitråden

Har sett varning i annat forum att tuch of taste fonderna i annat forum... ska kika på resten tack!

• längtan 80

I sinlacen kan det vara- tarmen är skadad av gluten- då får den jätteproblem med allt SOCKER som finns i sinlac. tarmen är inflamerad, den smälter inte maten som det ska. Det bildas bakterier i tarmen- sinlacen matar baciluskerna med socker.

Eller guarkärnmjöl, som är från ett träd - johannesbrödträdet- som är en sojasläkting.

Vi hade inte probl med sinlac, vi ville inte ge den till barnet. Vi hittade risvälling. Men jag vet andra som fått problem med soja när man inte vet om kopplingen

• längtan 80

Haha, skrev mitt inlägg om sinlac när du postade din kavat
    Tack för tips om buljong. Gäller att hitta en som skolan också kan köpa in, vore ju bra om bongs buljongtärning gick, ska ringa å kolla i morogn med det företaget.

• längtan 80

mojäng: har ni farit till barn? på bvc skulle de inte leta eller kolla allergier om du så körde upp dem där bak på dem.  nä men ärligt, de har oftast noll koll. på barn kan du ha tur och träffa läkare som jobbar med allergier varje dag.

• längtan 80

om du gör den på carlshamns risdryck då i stället för vatten? då är det tillsatt calcium och d vitamim.

gå till barn så att du får komma till en dietist också, då kan hon kolla näringsinnehållet

• längtan 80

Ååå vad pinsamt. Har inte glasögonen på mig, sorry för felskrivningen av ditt anv namn Trasan!!!

• längtan 80

Påläst blir man när man tar en hög mammor som sliter sig i håret och ger dem internet. Vi lär av varandra. Jag googlade upp trädeländet tidigare i tråden

• längtan 80

Mjölkproteinallergi provet är i varjefall skitdåligt. De brukar köra Rekomendera elimination- provokation när blodprovrt inte visar någe men föräldrarnas berättelser stämmer med bilden. I övrigt så är det nästintill hslft omöjligt att få utslag på blodprov om allergiens sumtom är magrellaterad och inte ger utslag på kroppe. Ge inte upp.

Svar på tråden Allergitråden