• Allrona

Allergitråden

Min dotter är ju iof mjölkallergisk men hon klarar lite så är det spår av så är det ok.

• Allrona

Tibell - jag tror att de drog tillbaks dem som var spår av mjölk i men kolla upp det för säkerhets skull.

• Allrona

Tibell - kolla olw hemsida, där står vilka utgångsdatum påsarna med spår av mjölk har. De ska vara återkallade med det skadar ju inte att dubbelkolla

• Allrona

De hade redan köpt Hemköps egna märke och därför behöver jag veta om den är utan allt eller om vi måste ta med egen. Ingen som vet?

• Allrona
    2små2stora skrev 2012-02-11 23:08:43 följande:
    Den verkar vara utan allt. 

Svår lista att läsa i dock

www.hemkop.se/Documents/Mat%C3%B6verk%C3%A4ns... 
    Jo,jag läste den listan men det står ju bara glutenfri, då vet man väl inte om den innehåller glukossirap eller så? Hur är det förresten med druvsocker, kan man reagera på det också?
  • Allrona

Har fått innehållsförteckningen uppläst och det enda jag är osäker på är druvsocker. Är det ok?

• Allrona
    t0va skrev 2012-02-12 11:32:54 följande:
    beror på vad det är gjort på, vete eller majs eller något annat.
    Det var det jag hade för mig Vi köpte med oss Lithells så var vi säkra på att det var rätt. Känns onödigt att chansa när det är så enkelt fixat att ta med eget.
  • Allrona

Har precis bakat korvbröd till nästa veckas kalas. Dottern ville ju också har korvbröd som de andra barnen! Vet inte om hon kommer äta dem men då har hon i alla fall för syns skull lite mer lika de andra

• Allrona

Å, jag hade också tänkt baka kanelbullar men svärmor kom förbi och erbjöd sig göra det. Första glutenfria baket för henne så vi får väl se hur det går

Nån som har goda glassrecept på rapsy? Får hem min första leverans nästa vecka och tänkte göra glass till kalaset

Svar på tråden Allergitråden