Allergitråden
Prince or Princess skrev 2011-11-19 18:05:37 följande:
Bobbosmamma: usch vad ledsamt :( man blir så jäkla förbannad när man inte kan få någon hjälp!! Fattar inte vad det är för fel på sjukvården alltså? Varför nekar de överallt? Vad är anledningen? Säger de det? Det här att "göra allergisk" är jag också livrädd för! Vi har gett massa majs i olika former och nu tror jag inte det funkar längre :( hon som älskade det, typ majskrokar och majskorn och bröd på majsmjöl. Är livrädd att ge för mkt ris nu.. Men det är ju ändå en hel del som eran lilla tjej kan äta! Jag längtar till vi kan ge lite mer.. Undra hur det känns att stå i affären och fundera på vilka barnmatsburkar man ska köpa idag... :D
Jaa.. det är liksom. Jag vet inte. Det känns som mitt barn måste ha cancer för att dom ska bry sig. Så länge hon inte har det så skiter dom blankt i oss. Så känns det. Dom hänvisar till "gällande vårdprogram"??? Men det gjorde ju gastromott. oxå och nekade på det. Jag blir helt matt!! Sover så himla dåligt just nu också. Lilla snuttan ligger och gnyr flera timmar varje natt :( Min man sover som en sten rakt igenom det, vaknar o säger; men oj vad hon sovit got i natt. Jag vill bara mörda honom dåå. Hon är skittrött.
Antingen så är det att vi givit sojasås med vete i. Eller så har jag väl gjort henne allergisk mot soja nu. Vi har bara haft det som smaksättning. Men visst, varje dag. Jag fattar inte, hur kommer man ur det här, och uttökar kosten om man hela tiden skapar nya allergier??!