Allergitråden
Han gillade inte risifruttin jag gjorde o mjukt bröd vill han inte ha.
Här står man o bakar o lagar o han vill inte ha!!!!! =)
Hej alla.... min dator har varit paj en vecka. Sån abstinens man får :) Vi har provat rödbeta i veckan. Gick sådär. Lite sämre sömn.. men det kan också ha varit tänder. Men inga direkta reaktioner på vare sig kinder eller humör..så det kan jag tänka mig att ge henne igen :) Majs verkar också funka. Värre är det med potatis. Pappan bakade majsbröd igår med bakpulver i, som Loa åt lite av i morse. Inte bra. Kinderna blossade upp under eftermiddagen och så även humöret. Hon blir så himla orolig, stirrig.. lättirrriterad.. på kasst humör. Puh. Det är så kämpigt tycker jag. Känner nu hur mina axlar varit uppe vid öronen hela dagen.
Gjorde förresten risgrynsgröt på rismjölk i veckan och det smakar helt som vanligt tycker iaf jag :)
Var på BVcC nu på förmiddagen, Loa hade gått ner i vikt.:( Jag blev inte direkt förvånad. Hon har alltid varit kinkig med maten.. aldrig ätit mycket, och nu har hon kommit in i en fas när hon äter så himla lite. Jag gör middag enligt hennes extremt begränsade utbud och hon får i sig totalt kanske 1 tsk. Jag skojar inte, så lite äter hon. Hur länge kan man leva i princip bara på Neocate? Känns som hon kommer vara skolbarn o bara dricka Neo ur flaska:(
Prince; tack
nu gav du mig massa nya majsuppslag. Visste inte att det fanns majspasta. Är fortf lite osäker... hon blir lite röd om kinderna.. men inte illröd+katastrofhumör+natt som av potatis. Tror jag tänker provocera på i små mängder ett par dagar till, och den hålla upp o se om jag märker nån skillnad... Jag har förresten nu hittat såntr där naturkött du har pratat om. Har funnits på coop hela tiden tror jag men jag har bara inte sett det :) Köpte högrev, ska koka (ännu ett...:)) långkok! Får jag fråga.. vad gör du för maträtter av allt köttet?? Jag gör typ gryta eller köttfärs. Enahanda!!! Ibland blir jag bara så stressad av det här att hon inte äter. Som du säger; jag är supertacksam att hon gillar neocate. Annars hade jag ju dött typ :) Men ibland känns det som hon kommer börja första klass o sitta på matrasten med sin vällingflaska :)
Mithrandil; fy fasen va elakt. förstår att du blir skitledsen, det hade jag också blivit! Blir det inte bättre så hade jag också bytt...
Prince;
åh det var mycket tips för mig som kört fast. Frikadeller va smart. Det ska jag göra idag... Jo naturköttet var ju inte billigt direkt men känns lite bra att variera med om det nu innehåller mer omega 3.. tack!! för alla tips, har sparat ned dom så min snurrhjärna inte glömmer.
Prince; men du det här med Neocaten. Vad har ni för läkare? Kan ni inte bara gå direkt till läkaren och skita i dietisten vad gäller recept p åNeo om hon är så himla konstig. Vår dietist säger att hon inte ens kan skriva ut neocate utan att få receptet signerat av en läkare. Det är vår läkare som skriver ut det. Och han tvekar inte, han fattar att Neon är livsviktig för Loa. Det är ju omöjligt att hon skulle vägra er Neo, med tanke vad din lilla äter? Snacka om att hon skulle få näruingsbrist?