tes 75 skrev 2011-01-15 09:55:32 följande:
runt munnen har han haft ett par dagar, men det på kinden har uppstått sedan igår em. saken är den att han alltid får uppblossande utslag runt munnen & kinderna under veckorna, medan det lägger sig på helgen eller om han är hemma några dagar. vi har tänkt att det beror på någon frukt och tog bort äpple nyss eftersom han får hemska diarréer av äppeljuice, men han dricker ju ricedream på dagis så han kanske är en av dem som är känslig för kornresterna i ricedream ändå

vi vet ännu inte hur känslig han är för sädesslag då vi aldrig lyckas få till någon "ren" provokation som inte störts av annat.
men just ja, för 17, han åt ju några skivor färsk tomat igår till middagen! det kan ju vara de som ställt till det extra mycket med de vanliga utslagen idag. vi har tagit bort ketchup & krossade tomater ur hans kost eftersom han får utslag & lös mage av det. men jag som också känner av ketchup kan äta färsk tomat, dock kanske inte sonen kan det då tydligen. suck, snart är hans allergilista längre än min var när jag gick på dagis