Allergitråden
Jennsans, vilken tur att du såg det! Men ingen rolig start på dagis :(
Har verkligen undrat vilket knäckebröd man ska börja med när Wasas tunna kan innehålla mjölk. Kör med riskaka. Ibland vill hon inte ha mjukt bröd alls.
Jennsans, vilken tur att du såg det! Men ingen rolig start på dagis :(
Har verkligen undrat vilket knäckebröd man ska börja med när Wasas tunna kan innehålla mjölk. Kör med riskaka. Ibland vill hon inte ha mjukt bröd alls.
Här har det inte gått bra alls. Felix fiskdressing kan innehålla spår av mjölk, Findus fiskpinnar är inte heller säkra verkar det som. Hela den här veckan har vi skippat baljväxter, ägg, fisk (och kött som vanligt) för att hon fort ska kunna bli bra.
Men jag mår dåligt av att äta så här. Idag kräktes hon men "hoppas" det berodde på att hon blev upprörd av att jag hade ont i magen. I början av den här dieten blev hon mycket gladare, men nu ammar hon nästan enbart så kanske blir sämre av det jag fortfarande har i mig.
Enligt Risenta är deras linser sojafria så funderar på börja äta dem (bara jag) eller om jag försöker med mer grönsaker (blev lite bättre ett tag av råa morötter). Antagligen är det väl just proteiner som saknas.
Senare funderar jag på att koka t ex hoki i vatten, hälla bort, och sedan blanda med potatis för att få till olika fiskrätter som inte smakar så mycket fisk. Tidigare har jag kokat direkt i havregrädde.
Just nu är jag rädd att hon kan börja reagera på saker hon hittills tålt bara för att hon mår dåligt för tillfället.
Måste bara skriva här att det inte var grönt i dag
Vill inte ta ut något i förskott, försöker hålla den här maten ett tag.
Jej. inte liite stressad. Trots att vi fått bukt med tösens vikt så blir hon inte längre
Väger och mäter en gång/mån. I dag fick vi en akuttid till barn i morgon.
I kväll blir det myyycket tröstgodis för de sönderstressade föräldrarna.
Behöver lite hjälp. Har googlat och läst lite här i tråden men hittar inte riktigt.
Jag verkar åkt på vete-, ris-, majsallergi. Minst. Åt rågbröd med vete i idag, funkar inte alls. Havredryck verkar inte funka, men havregrädden i potatisgratängen gick bra.
Hur går man vidare? Testa råg, havre, korn? Vad använder man istället? Trodde att grädden till två-årskalaset var det stora problemet ;)
Osäker på om hon tål kokosmjölk eftersom hon undviker det. Jag tål. Fast nu vet jag inte längre. Reagerar på olivolja nu också.