• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Idag har jag kört igång med provera, dag 1, nu är det en tid framöver igen.
    Men nu hoppas jag på ÄL denna gången, annars vet jag inte vart jag ska ta vägen :(

Hur går det för er andra?

• MiHijo

Idag är jag på dag 6 med provera kuren. Åhh kan inte tiden gå fortare så jag får ÄL snart. Hoppas på ÄL denna gången iaf. Vad gör jag annars??? suck denna eviga väntan..

• MiHijo

Tejj: Du får nog ringa gyn å fråga.

Igår slutade jag med mina provera, nu sitter jag med mens värk och hoppas att mensen kommer under dagen eller imorgon senast :D

Hur går det för alla er andra???

• MiHijo

Mimmi86: Första mensdagen är dag 1 så runt dag 14 har man ÄL.

Idag fick jag min mens, snart börjar man knapra trippelkur på pergotime, hoppas nu det funkar denna gången. Och jag hoppas även att jag får börja äta pergotime på dag tre, ska ringa imorgon och fråga.

• MiHijo

På måndag börjar jag med min trippelkur, och på dag 13 kommer jag få göra ett VUL för å se hur det går. Lite nervös för att det ska vara för många ägg bara. Men jag hoppas såklart på ÄL denna gången, annars går jag under.. SUCK!
    Hur går det för er andra???

• MiHijo

Jag frågade gyn ifall man kundeäta pergotime från dag 3 för att få ÄL tidigare, hon hade aldrig hört det innan. SYND! :D
    Hade gärna viljat börja tidigare, men imorgon är det dags att börja knapra pergotime igen.

Så förväntansfull och hoppas verkligen jag får ÄL..

Puuuh jag är helt slut, har hållt på att damma allt här eftersom jag håller på att packar innan flytten nästa vecka. Ska bli så skönt att flytta,...

Hur går det för er andra?? ingen som är kvar i tråden eller?

• MiHijo

Jag är idag på dag 12, men ingen ÄL ännu trots trippelkur. Och ingen stegring på ÄL stickorna heller :( SUCK! Men imorgon ska jag till gyn och kolla hur stora äggblåsor jag har. Hoppas på ngn stor och fin.

Skriver mer imorgon.

• MiHijo
    bubbel skrev 2010-06-29 11:36:31 följande:
    Jag har en fråga till er som äter Provera och Pergotime...
    Har ni märkt några biverkningar av dom?
    Jag vet inte om det har med medicinerna att göra men jag har såna fruktansvärda flytningar efter min första behandling!
    Har även lite mensvärk lite då och då...

Någon som känner igen sig?
    Har också haft lite molande mensvärk hela tiden typ. Lite huggningar i ena äggstocken varje gång jag ätit pergotime.
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-06-28 21:16:08 följande:
    Håller tummar och tår att det är en stor fin äggblåsa på gång!!
    Tack...ska dit i em, sen ska jag jobba inatt iaf trots att jag bytt, bara för en är sjuk IGEN!! så måste jag ta min natt iaf, men ska försöka komma in på datorn på jobbet så jag kan skriva hur det gick sen...
  • MiHijo
    LillaMy3 skrev 2010-06-29 20:37:08 följande:
    Så trist att du var tvungen att jobba, trots byte. Inte kul när folk är sjuka, speciellt inte om det börjar bli mkt av det...
    Jag behövde inte jobba, skönt..

Men nu till det tråkiga :'(    Hade många äggblåsor men dom var bara 5 mm stora. (trots trippelkur)
    Nu ska jag hålla upp i ett halvår sade läkaren, jag trodde jag skulle tappa hakan :( Så ledsen och besviken.

Men jag fick Metformin Teva utskrivet, öhhhhhh mot diabetes, men som hade liten chans att man kunde få igång mensen och ÄL spontant.

Så nu ska jag kämpa med att gå ner i vikt på detta halvåret och äta dessa tabletter i ett halvår.

JAG VILL HA BEBIS NU!!!!!!!!!!!!!!! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
    Vill inte vänta mera.....mår skit just nu.
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...