Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

bollanmollan skrev 2010-04-25 17:51:48 följande:
    jag fick lika starka streck igår på apotekets ältester betyder det att det räknas? jag menar fick starkare streck idag  men det var ju starkt redan igår.
    Det är väl någonstans mellan 12-48 timmar efter starkaste strecket som ägget släpper. Spermier lever längre än ägg så har ni prickat in under stegringen (dvs innan) och sen försöker få till det även samma dag som max stegring samt någon (olika bud om en eller två dagar) efter så bör ni ju pricka i vart fall. Sen är resten upp till kroppen
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-26 08:19:32 följande:
    ok på mina tester ska det vara 36 timmar innan så om vi hade sex några timmar innan det så borde det ju ändå vara ok? blä hatar det här.
    *håller alla tummar och tår*  

Kan nog variera lite när ägget släpper, men det lever ju i ca ett dygn också så då borde ni ju i vart fall inte missat det {#lang_emotions_smile}

Usch för kommande två veckor. Lite tur att jag börjar jobba nästa vecka och har en del inbokat även denna veckan...
    Får hoppas att detta är våra sista två veckor av väntan på BIM. Börjar fresta lite på humör och tålamod här med.
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-26 16:03:30 följande:
    Nu ringde dom ifrån gyn.Jag börjar med pergo på fredag, två tabletter om dagen i fem dagar.Så nu får vi la se hur det blir denna gången..Nu får vi hålla tummarna för oss allihopa ;)
    Så skönt att du får ta tabletterna {#lang_emotions_smile}

Mins inte, men har du egen äl annars?

Hoppas för oss alla att vi snart får som vi önskar!!
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-26 21:04:57 följande:
    LillaMy3: Ingen ÄL eller mens själv. Och när jag hade det så var det väldigt oregelbundet.
    Samma som mig då!

Hoppas du slipper vänta på äl så länge. Är på min tredje kur nu. Äl har kommit liiiite tidigare för var gång Hoppas det blir så för dig också!!
  • LillaMy3

Var hungrig som en varg hela dagen igår. ATTANS! Ger mig ju massa falska förhoppningar.... Jag tror ju inte det funkat nu heller. Vill inte bli besviken, men det blir är jag ju redan. (tar ut besvikelsen lite så i förskott)

Går ju bara runt och känner efter {#lang_emotions_frown} Kan omöjligen känna något redan nu, även om det skulle funkat. (hade äl den 23/4)

Kan man bli hungrig av PMS? Har ju typ aldrig egen äl så jag har inte koll.

Nu har jag gnällt klart och skall göra något produktivt som att dricka kaffe eller så en stund. Borde nog skaffa mig en bok att läsa också.

• LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-27 10:01:35 följande:
    Hehehe s¨där är jag med. Man känner massor med symtom.När jag var gravid hade jag inga innan pluset.Men varför skulle det inte kunna vara en lite därinne? Det börjar bli vår tur nu .
    Jo vist kan det vara en liten, men gillar inte att bli besviken....

Förra månaden så kände jag också lite av varje, men då var det ju inget {#lang_emotions_frown} 

Med sonen så var jag förvisso också övertygad om att det var totalflopp (men det var det ju inte). Ville inte ens testa. Ringde till gyn och tjurade och hon sa att jag ju i vart fall borde testa innan jag bestämde mig för att det inte funkat...
    Då hade jag liiite ömma bröstvårtor minns jag. Men det hade jag ju förra månaden innan mens också.

Ja nu ÄR det vår tur. Tycker det också!!!! Vi bestämmer att det är så {#lang_emotions_smile}
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-28 09:27:11 följande:
    Är det fler som får dåligt humör efter pergo? Jag har så lite tålamod med saker, känner inte alls igen mig själv för jag är så tålig annars. Usch tycker synd om alla runt mig.
    Vet inte om dåligt humör direkt, men kort stubin har jag haft... Kan ju var PMS. Ganska gråtmild känner jag mig och rastlös. Fast just rastlösheten är nog bara sån jag är och inte pergotimen {#lang_emotions_tongue_out}

Kan ju vara den "naturliga" cykeln som ställer till det också. Tiden mellan äl och mens kan man ju ha PMS i av alla hormoner som susar runt?! Nu har jag teflonhjärna igen... Men visst har inte du så mkt egen äl och cykel utan pergotime?
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-04-28 22:15:47 följande:
    Haha, tro mig! -jag har ett j*vla humör....och gubben fattar nada, och inte jag heller ibland. Kan få vad som helst för ryck :S Inget skoj kan jag lova. Men jag äter bara dubbelkur, med två tabletter. Dom sade till mig att det är igen fara. Men om man höjer dosen är det större risk att det blir fler ägg, dom sade att det inte var så stor chans, så jag får lita på dem :D :SÄr på min tredje dag med mens, men jag har typ INGET nu. men hoppas det kommer igång lite mer inatt/imorgon.  Ska man fortfarande äta pergo på dag fem och fem dagar framåt även om mensen inte är igång??????????????+
    Nu är jag inte helt hundra säker, men jag tror att man skall börja på dag fem om man fått besked om det. Oavsett om mensen är slut eller inte... Det är för att äl sen räknas från dag ett i cykeln, men brukar komma ett visst antal dagar efter sista tabletten. Om man får väldigt sen äl så brukar gyn justera det lite genom att man tar pergokuren tidigare. Men pergon i sig är inte beroenda av att man har mens.
  • LillaMy3

Ja två hade varit praktiskt. Sambon skulle gärna haft ett helt fotbollslag (ja eller i vart fall minst tre barn) så då hade ju två på en gång varit praktiskt.

Men jag hade bara ett ägg på G så här blir det nog bara en.

Annars så är här bara EN vecka kvar till BIM nu. En lååååååååååång vecka. Känner efter och känner efter. Har jag inte liiite mer ont i brösten än sist. Molar det inte liiiite mer i magen!?!? Liite mer flytningar?? Eller inte

Idag skall jag ut i solen och så skall jag nog en sväng och köpa/titta på lite småprylar jag kanske behöver...

• LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-04-30 09:35:31 följande:
    Nu börjas det! :)Jag har 10 dagar kvar till BIM så jag känner inte något mer än lite ont i ryggslutet och lite ömmande bröstvårtor. Men det är ju garanterat bara för att jag nyss haft ÄL.
    Ja nu är vi väl ganska många som väntar.

Goda tips och såd vad man kan hitta på för att distrahera sig när man väntar? Ngt som sett en bra film som rekomenderas? Ngn bra bok? Har siktat in mig på Senaste Jo Nesbø romanen om polisen Harry Hole. Men den skulle på rea nästa vecka till halvt pris och då väntar jag tills dess.

Ägnar mig annars åt att sätt mig in i lite jobbsaker sakta men säkert. Första dagen på jobbet nästa vecka efter ett år hemma med lilltrollet Som dessutom fyller ett om en vecka. Och då blir huset fullt av besök... Hm. Låter ju som jag borde vara sysselsatt fram till BIM
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...