• MiHijo

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

när ag hade ÄL, så fick jag jättestarkt, även tre dagar efter. men endast den dagen jag antar att jag hade ÄL hade jag såååå jäkla ont i magen.

denna månaden ska jag testa redan fem dagar innan ÄL..så får jag se om det stiger typ

• MiHijo

Skrev om att jag fick mens innan idag...det var blodaktigt, men nu är det typ endast bara massa brunt. får se om jag får mens ordenltigt imorrn.

jag undar, hade ni ätit pergo denna gången eller hade ni hoppat och hoppats på att ni får egen ÄL? vill jju bara att ett ägg ska släppa menar jag.

• MiHijo

Instämmer på dig bollanmollan, det blir dyrt varje månad.

Fast dock har jag typ 100 ÄL test här kvar från testlagret. Känns som det inte miskar ngt när man använder dom.

Nåja..idag har jag fått "riktiga" mensen, nu väntar jag på att gyn ska ringa så ag vet om jag ska ta pergo eller inte.
    Känns så såvrt å veta, för jag vill ju ha ägglossningen även i maj..så vi får la se.

men de 23 maj ska jag iaf ha BIM om jag nu får ÄL efter 14 dagar. ska bli spännande att se.

puuuuh detta tär såååå fruktansvärt på mig....vll så gärna att det ska ta sig nu. men denna månaden ska jag försöka att inte tänka på det alls, bara tänka på skolan och jobbet istället. ch även flytten...

• MiHijo
    Yarrow skrev 2010-04-26 10:14:10 följande:
    Åh, men visst är det svårt att bara släppa tanken sådär. Tänkte göra desamma. Bara ta det som det kommer men nu sitter man här med ÄL-testerna igen *suck och ve*
    Usch ja, det är banneme inte lätt detta alltså.
    Och man blir ju så besviken varje gång mensen kommer å kommer å kommer på nytt hela tiden.
    Det tär så fruktansvärt, och humöret är inte det roligaste :D
    Men det kanske finns en mening med allt, vem vet.. Man kan ju alltid hoppas att om man inte tänker på det så är man gravid rätt som det är.

Å så får vi ju alla alla våra tummar och tår för varandra.

Fortfarande så har inte gyn ringt mig så jag vet inte hur jag ska göra med pergotimen ännu.
    Antingen får jag hoppas att jag får ÄL självmant eller så får jag äta. Åhhh vet inte hur jag ska göra.
  • MiHijo

Nu ringde dom ifrån gyn.
    Jag börjar med pergo på fredag, två tabletter om dagen i fem dagar.
    Så nu får vi la se hur det blir denna gången..

Nu får vi hålla tummarna för oss allihopa ;)

• MiHijo

Hej allihopa igen!

Jag körde dubbelkul i februari oxå, men då fick jag ju ingen ÄL ELLER mens. Men sen hände inget förrän nu den 10 april, DÅ fick jag ÄL. och mensen idag. hon hade dock ingen förklaring till varför det blivit såhär.

Så hon sade iaf eftersom det inte funkat första gången med mens å ÄL så fick jag äta denna månaden, och kom mensen nästa gång fick jag äta pergo igen. Men efter det skulle jag komma tillbaka för en kontroll, så fick dom se hur dom skulle hjälpa mig då!

Så detta är min andra pergo omgång, men får äta en till som sagt då det inte funka första gången, hon sade typ att jag då haft ett uppehåll och fick äta dom två månader i streck, så denna gången hoppas jag på ÄL i RÄTT tid som man ska ha. Så jag inte missar det som sist. Så ska börja testa tidigt denna gången. direkt när mensen är borta.

Nu ska jag göra mig irodning, vika lite tvätt å så sen sova. Vakna nyss till efter att lagt min busunge.

• MiHijo

LillaMy3: Ingen ÄL eller mens själv. Och när jag hade det så var det väldigt oregelbundet.

• MiHijo

LillaMy3: Jag hade oxå massa symptom innan mensen. Hade jätteont i magen, ömmande bröst och allt. Så jag hoppades massor, men fyyyy vad besviken jag ble när jag fick min mens igår. SUCK!

Jaså, så man kan få ÄL tidigare å tidigare???? Ja jag hoppas iaf att det inte drar ut på det denna gången med, var jobbigt. typ 58 dagar efter att jag åt pergo.
    Så hoppas det blir tvärtom denna månaden.

Nej nu måste jag gör alite läxor.

Har ni msn tjejer?

• MiHijo

Ni som äter pergotime, när har ni fått eran ÄL. Efter första mensdagen, får ni ÄL på dag 14 ca?

Jag tänkte att jag ska börja testa med ÄL test så fort mensen är slut. Den brukar hålla i sig en vecka, så tänkte faktiskt jag ska börja testa redan då bara för å ha riktig koll denna gången, vilket jag inte hade sist då ÄL kom 58 dagar efter provera och pergo.

STENKOLL dena gången ska ja banneme ha!! :D

• MiHijo

Okej, jag bad om VUL men dom sade att dom bara gjorde det första gången, så det har jag ju redan gjort en gång så nu behöver jag inte göra det mer sade dom.
    Så får väl lyssna på dem antar jag...  :(
    Men man vill ju gärna veta men men..

aja jag börjar iaf testa mig så fort mensen är slut...

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...