Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

bollanmollan skrev 2010-04-30 10:03:04 följande:
    Ja , du kommer nog ha fullt upp med kalasförberedelser.Jag tänkte köpa Avatar idag, vet inte om den är bra men hoppas det.Har redan hämtat ut pergo för jag har en sån där depp just nu att jag aldrig kommer få plus.
     Hm Avatar kanske kan vara ngt. Har fått tag på Precious, den verkar bra men lite hemsk.

Skall vänta med att hämta ut till jag är lite närmare BIM. Hoppet lever!! Har ju bestämt att det är vår tur nu
  • LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-04-30 10:23:07 följande:
    Avatar är jättebra! Höll faktiskt på att dö lite inombords när jag såg den på bio. Ville aldrig att filmen skulle ta slut. haha :)Själv sysselsätter jag mig att planera vårat bröllop i Augusti. Det närmar sig med stormsteg och det är fortfarande mycket att göra :)
    Jättegrattis till bröllopet! Så underbart.

Bollanmollan. Min sambo är inte så intresserad av giftermål heller. Tror han blir ändå mer motsträvig ju mer jag tjatar Men en dag, när jag minst anar det, så hoppas jag han andrar sig!!
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-04-30 13:52:08 följande:
    Hahaha nä min kille säger att det tar längre tid tills han friar om jag tjatar, men jag kan inte låta bli när vi går förbi guldsmeden att titta på alla ringar.
    Mmm. Min påpekar också att tjatandet inte riktigt snabbar på saker. Men han har aldrig sagt aldrig, utan alltid bara "inte nu"
  • LillaMy3
    Margareta08 skrev 2010-04-30 14:07:34 följande:
    Hej tjejer,jag hoppar in här och hoppas att på att ni kan hjälpa mig / ge mig hopp.Kan inte sluta gråta just nu. Jag åt pergo och fick utslag glad gubbe i helgen 23/4 och 24/4 sedan lämnade jag ett blodprov den 25/4. mina värden var välldigt låga, 3 av 30. Idag var jag hos läkaren och då segr hon till mig att enligt proverna så har jag nte haft ägglossning. Hon pratar så otydlig och är jämt stressad och stressar mig också.Nu vill hon att jag ska börja med pergo redan på måndag trots att min mens inte har kommit, sedan säger hon att jag ska börja med provera 7 dagar efter det. Jag fattar ingenting. De kan jag ju inte göra för att då får jag ju mens!???! Jag frågade henne flera gånger och hon sa samma sak : först pergo i fem dagar sedan provera efter 7 dagar. är hon helt galen människan?Hon gjorde ett vanligt gravtest på mig som självklart visade negativt. Då sa hon av men va bra då vet vi att du inte är gravid så du kan börja med pergo igen. Men va fan har hon tänkt jag fick ju utslag i söndas. Ska jag vänta med pergo? ska jag ta provera efter pergo? Togs blodprovet förtidigt?snälla du som kanske vet...tack och kram
    Hejsan.
    Svarade dig i en annan tråd. Men som Bollanmollan skriver så låter det som om de tog blodprovet lite tidigt.

Jag tycker också du skall vänta! Och hitta en annan gyn... Man hoppas ju verkligen läkare kan sina saker, men det låter lite tokigt så som din sa.
  • LillaMy3

Såg filmen Percious igår. Den var lite speciell. Sorglig men samtidigt fin. Tror dock jag blivit ännu kännsligare för när barn far illa sen vi fick sonen... För Percious som hon heter i filmen är ju bara ett barn, som desvärre får barn på ïnte helt bra sätt
    Satt med tårar i ögonen och hjärtat i halsgropen stora delar av filmen.

Förövrigt så känner jag mig idag ganska pessimistisk över om det blir någon bebis denna gången heller. Alla mina lite smått inbillade symptom inbillar jag mig nu har försvunnit.... Mkt inbillande känner jag. Får väl bara vänta antar jag. Kanske tjuvtester innan helgen så jag får bekräftat att det är dags att köpa en runda pergo till innan helgen.

Idag skiner solen här hemma hos oss!! Tittar ut på gräsmattan som är grön och fin men i stort behov av en klippning. Skall vänta tills solen värmt lite så det är tort och fint, sen så blir dagens distraktionsmoment : Gräsklippning.

• LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-05-02 08:47:39 följande:
    jag har också blivit känsligare sen jag fick barn, kan inte se skräckfilmer heller som jag älskade innan. Även här är det fint väder, min kompis kommer så ska vi ta en riktigt lång promenad i solen och hoppas att man kan slippa ha ångest över att inget händer i några minuter.
    Härligt med sol!!! Så skönt att våren verkligen verkar vara här på riktigt nu!
  • LillaMy3
    bubbel skrev 2010-05-02 18:08:06 följande:
    Hej alla!När i Provera-kuren har ni fått er mens? Min gyn sa att mensen skulle komma på dag 2-3 men är nu på dag 6 och än har inget hänt...
    De flesta får mens efter kuren. 2-10 dagar efter. Varierar mkt. En och annan får mens i kuren också... Men vanligast efter 3 dagar efter brukar jag få mens.
  • LillaMy3
    Tullemo skrev 2010-05-02 20:15:28 följande:
    Hej alla!Jättelänge sen jag skrev, jag har helt enkelt inte orkat :( Det har inte gått så bra för oss.. Väntar på mensen nu, så detta blir 6:e försöket och det sista, måste gå ner mer i vikt innan jag kan få mer hjälp.Jag ska få äta trippelkur denna gång, men jag tror inte det kommer funka denna gång heller.Jag väntar på mens nu efter proverakur och jag är på dag 12 efter tablettslut. Jag ska ringa imorrn och dubbelkolla, jag har haft mensvärk i typ 1 veckas tid men ännu inget... Jag blir tokig snart..Ja humör har jag också, nu när det var ett tag sen pergo så är jag väldigt glad och harmonisk (för det mesta :))
    Har du uteslutit grav med ett test? Låter underligt att det tar så lång tid efter provera.... Men ibland tar det ju lång tid... Jobbigt för dig!

Hoppas trippel funkar för er!! Fick du inte äl av dubbel?
  • LillaMy3
    annakohler skrev 2010-05-03 12:32:02 följande:
    kan jag hoppa in jag äter enbart pergotime dubbelkur
    Hejsan! Välkommen
  • LillaMy3
    Tullemo skrev 2010-05-04 20:44:43 följande:
    Hoppas dubbeln funkar nu då!! Skönt att mensen kom tillslut.
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...