Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

LillaMy3 skrev 2010-05-04 21:06:19 följande:
    Hoppas dubbeln funkar nu då!! Skönt att mensen kom tillslut.
    Menar trippeln såklart...
  • LillaMy3

Jag vågar mig på ett försiktigt JIPPIE. BIM -2 idag, men testen ser väldigt positiva ut. Nu skall jag bara ta mig igenom helgen innan jag kan slapna av helt...

• LillaMy3
    annakohler skrev 2010-05-05 09:09:17 följande:
    jag beställde ett finskt graviditetstest och summan på finska blev 28 men kan ej summan på svenska
    Finland har Euro! Så då blir 28 finska ca 200 kr?!?! Eller vad står euron i nu

Kollade på dina ältester... De ser verkligen suspekta ut. Och de blir inte svagare?? Man kan inte få äl under pergokuren tror jag. Pergo lurar ju kroppen att det inte finns östrogen (för att kroppen skall tillverka mer). Och med inbillade låga östrogennivåer så bildar kroppen inte FSH och LH mig vetligen.

Är finska test bättre?
  • LillaMy3
    annakohler skrev 2010-05-05 09:28:15 följande:
    har aldrig använt finska innan haha...ja någonting på 200kr måste det vara.nej dem blir inte svagare alls du ser på det ifrån 3maj det var ju verkligen svagt jämfört med igår o idag....och jag tog min sista tablett (pergo) idag
    Minst sagt förvirrande måste jag hålla med om....
  • LillaMy3
    Margareta08 skrev 2010-05-05 12:49:32 följande:
    Bim 9 maj och testade neg imorse. testade jag for tidigt? Om jag inte far mens 9 maj ska jag borja med provera i 10 dagar sedan pergotime i 5 dagar. Men tank om jag ar gravid men laghomonare eller  vad det nu heter. Faaan att det ska ta sa langt tid. Mar skit helt enkelt. Hoppas att alla ni mar battre an vad jag gor just nu.kram pa er
    Var inte jätteorolig för om du skulle börja med provera och pergotime och råka vara gravid. Du kommer ju börja med proveran och den är den som är minst "farlig" i detta sammanhang. Så då får du ju inte mens om du skulle vara gravid Ingen av ovanstående tabletter rekomenderas under graviditet men läser man lite mer om studier och varför så kan man ändå dra slutsattsen att de inte är superfarliga heller.
  • LillaMy3
    Margareta08 skrev 2010-05-05 18:49:07 följande:
    Ja det är verkligen så psykiskt påfrestande. Vi båda mår skit just nu men ingen av oss vill visa det för att inte höra den andra ledsen. Jag hade glad gubbe 23 och 24 april. har jag räknat min bim fel?
    Tror man kan ha äl allt mellan 12-48 timmar efter fullt utslag. Jag hade fullt den 23 och tror ägget släppte samma kväll.
  • LillaMy3
    bollanmollan skrev 2010-05-08 08:24:39 följande:
    Vill bara berätta att jag fick plus i torsdags, så nu önskar jag att allt går bra och den lilla stannar och att ni alla får plus snart.
    HURRA Men det har jag redan sagt Men HURRA igen!!!
  • LillaMy3
    annakohler skrev 2010-05-11 08:31:36 följande:
    jag tog dem på morgonen hihi det ångrar jag otroligt biverkningarna kom i samband med kvällen hade extremt svårt o sova...sedan hade jag humörsvägningar..hahahaså jag ska ändra taktik nästa gång att ta dem på kvällen innan läggdags..så det var ett bra tips...
    Skulle inte du testa idag? Nyfiken Verkade lite mysko med dina starka ältest... Själv så fick jag inte äl föränn efter dag 20 på mina kurer.
  • LillaMy3

Hejsan.

Nu kommer jag tillbaka till denna tråden. Blev ju gravid på min fjärde kur. Men idag på 5+6 började jag blöda och gyn såg inte att där bodde någon alls i magen. Så nu får vi börja om igen. Fast gyn ville att vi skulle vänta till i juli.

Blä.

• LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-05-20 11:40:00 följande:
    Åh va tråkigt! Hoppas den sätter sig bättre nästa gång!MiHijo - Ja, tidigt missfall. Enligt gynekologen är det väldigt vanligt men eftersom det kommer ut med mensen så är det långt i från alla som märker det. En annan som är testberoende märkte ju det såklart.
    Ja jag hoppas det. Var ju rellativt tidigt missfall här också. Var fjärde grav går åt pipan sa gyn. Men hon var positivt till att det nog inte skulle ta en evighet tills jag blir gravid igen. Även om jag tycker att det redan tagit en evighet... (använt pergotime sen januari).

Hoppas det funkar för dig också snart!!!
Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...