Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Provera/Pergotime 2 fortsättning...

Åh, vill också ha trippel. Gyn tycker att jag skall fortsätta med dubbel eftersom jeg ju får äl av det. Men jag får det ju så seeeeeeeeeeeeeent. (dag 23-26). Ja ja. Själv så måste jag vänta en månad nu innan jag börjar på provera igen för att kunne börja på pergotime. Får sätta mig med kalendern och räkna lite på när det passar bäst.

• LillaMy3
    Yarrow skrev 2010-05-20 15:23:56 följande:
    Det är så som vår gynekolog tänker med. Han ser inga andra problem så det ska nog bli bra om ett tag. En annan vill ju att det ska hända på en gång!
    Min gyn tyckte att jag skulle ta det lite lugnt en stund. Men jag har ju NADA tålamod. Och nu är jag lite sur och besviken dessutom. Ja ja.
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-05-22 17:32:48 följande:
    Funderar lite över trippelkur. Åhh jag vill inte ha tvillingar, men chansen är stor sade läkaren. Men jag vill inte...ska jag ta den och chansa på att jag bara får ett ägg?kluven...hehe..gubben och jag är tillsammans igen...glad men gud nåde hans föräldrar om dem lägger sig i ngt igen.
    Skulle nog ta chansen på tvillingar mot att man får ett bra ägg!!!

Ja hoppas hans föräldrar håller sig i kragen framöver!
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-05-22 19:21:34 följande:
    okej, vill absolut inte ha tvillingar ;) men det är bara för jag har skolan med. hehe, ja vi får väl se hur det går sen. säger till sen när jag börjar med pergo.lång väntan, ska göra ett gravtest på måndag, är jag inte gravid då så börjar jag med provera på kvällen på måndag i tio dagar sen mens en vecka sen pergo. känns så långdraget...men men bara å vänta å se.nej jag har fått reda på massor nu om gubbens familj. jag blir så arg, ledsen å besviken.har nu ställt ett ultimatum......blir så arg!!!!!!!!!!!!!!!! lägger dem inte ner så får det vara slut helt å hållet. jag orkar inte gå å må dåligt pga dem. har annat å tänka på med som snart händer.....eller ja kanske inte förrän efter alla semestrar. men det är sååååå mkt nu. kan tyvärr inte ta det här då det finns dom som snokar på mig.
    Behöver inte förklara/berätta Jag bara hoppas att du får må bra på alla sätt och vis och snart är gravid som du önskar!! Kan inte påstå att jag har ett väldigt komplicerat förhållande till mina svärföräldrar, men kan inte påstå att det är direkt avslappnat heller.

Själv har jag faktiskt börjat med en kur pergo redan nu denna mens/mf. Var inget kvar på gravtestet och har inget ont eller något liknande så då var det bara att köra. Hade jag inte vetat att jag fått ett plus för två veckor sen så skulle jag aldrig ha trott att det var annat än en sen mens. Så nu får vi bara vänta och se om kroppen behagar ägglossa. De tidigare gångerna har det ju gått seeeeeeeeegt så jag tror inte det blir äl föränn i mitten av juni. Men har äntligen börjat fatta lite hur kroppen beter sig vid äl så jag skall hålle lite utkik
  • LillaMy3
    MiHijo skrev 2010-05-22 19:44:38 följande:
    sorry...........
    Helt ok
  • LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-26 11:43:36 följande:
    Jag var hos min läkare i måndags. En äggblåsa hade vuxit till 12 mm vilket är väldigt lite men det är också första gången som det hänt något överhuvudtaget. Jag ska tillbaks på fredag, hoppas på positiva besked. Jag fortsätter med prednisolon varje dag...Om det inte har hänt något tills på fredag så ska min läkare skicka remiss till en annan klinik och så kommer det bli sprutor...
    Vilken dag i cykeln är du på? Min var inte mkt större än så runt dag 16 och det blev äl

Just nu har jag tagit sista tabletten för denna gång och väntar på äl som jag tippar kommer runt den 10-11 juni. Men vi får se vad kroppen får för sig att hitta på.
  • LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-26 13:22:31 följande:
    LillaMy: Jag var på dag 14 i måndags. Så nu gav du mig lite mer hopp.. =) Har vad jag vet aldrig haft äl..Känner mig väldigt nervös inför fredag..
    Skall hålla tummarna!!
  • LillaMy3
    MiraJ skrev 2010-05-27 14:39:12 följande:
    Tack lillamy.. är riktigt nervös inför morgondagen. Föresten vilken dag fick du ägglossning?
    en gång dag 23 och en annan dag 26.
  • LillaMy3

Tror det är så att man tidigare trott att det var dåligt för speriena om man hadde utlösning för ofta eller för sällan. Då kom man fra till att var tredje varannan dag var precis lagom. Men sen så har man kommit fram till att det inte är så farligt med att ha sex ofta heller Väldigt sällan minns jag inte.

Vi kör lite blandat. Varje dag eller varannan. Beror lite på ork och humör

• LillaMy3

Väntar på äl. Är på dag 17 idag. Äl brukar komma 20+ men kanske liiiite tidigare denna gång. Hoppas det funkar denna gång och det går hela vägen!!

Svar på tråden Provera/Pergotime 2 fortsättning...