• HäxanSurtant3

Ursäkta men jag kan inte låta bli fråga omer etiska och moraliska såikt i denna fråga-utifrån er människosyn (se tillägget i ts)

www.familjeliv.se/Forum-5-84/m51732444.html

Hur ställer just du dig till förekomsten av dessa typer av spel och sedan hur de skall få säljas /spridas?

Försök bortse från min mkt partiska och subjektiva TS som det länkas till och se till sakfrågan i sig. Glöm inte redogöra för vilken människosyn du har också.

Tack!
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Svar på tråden Ursäkta men jag kan inte låta bli fråga omer etiska och moraliska såikt i denna fråga-utifrån er människosyn (se tillägget i ts)
  • HäxanSurtant3
    MickeN1973 skrev 2010-04-05 21:21:20 följande:
    yttrandefrihet råder.
    och din människosyn är?
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • lövet2

Jag anser att sådana spel ska behandlas på samma sätt som filmer, dvs att en viss censur ska förekomma.

Vilken människosyn jag har? Jag har aldrig försökt sätta någon etikett på mig i det fallet.

• MickeN1973
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-05 21:22:53 följande:
    och din människosyn är?
    Vad har det med saken att göra?
    Jag anser att spelet är smaklöst, men förbjuda det aldrig.
  • KatjaKaj

Spelet ska självklart inte förbjudas , vi bor i ett land med en yttrandefrihet vi ska värna om.

Jag kan personligen tycka att ett spel som detta ska förses med en passande åldersgräns.
    Precis som man har gjort på alla dessa tortyr skräckfilmer som finns.

• Marma

nu har jag inte läst, sett eller hört nåt om spelet mer än det som står i ts o visst det  verkar ingte vara nåt bra spel men sammtidigt känner jag att de tillåter ju spel som GTA, Doom, Quake, CS, WOW osv o de inte heller dom bästa spelen.
    Så länge de har åldersgräns o det följs så so what...finns ju gratis porrspel på nätet där det går ut på att knulla så många prostutierade som möjligt eller fanns iallafall. o det var 18års gräns på o hade nån frågespalt man skulle fylla i som typ gjorde att var man under 20 så fattade man nada av dom frågorna...eller nåt sånt.

sen hur mycket folk tar efter såna spel vete fan, har inte träffat nån som spelar gta som snor bilar för att köra sönder o sen sno en ny, eller slå sönder nån sönder o samman för 10dollar eller de som gjort det gjorde det innan de började spela ens så tror inte spelet hade så mycket med saken att göra.

människosyn: vet inte...

• Selfish Geene

Jag känner ingen oro öht över denna typ av spel.
    Det är väl vid det här laget bevisat bortom varje rimligt tvivel att våldsskildringar inte ökar antalet våldshandlingar?!

I hundratals år har människor rasat över än det ena än det andra. Är det inte musik så är det böcker eller filmer.
    Hittills har det alltid visat sig att folk jagade upp sig helt i onödan.

• Spanjoren

Jag anser att allt som inte kan kategoriseras som olaga hot eller stämpling till brott ska vara tillåtet att uttrycka.

Min människosyn? Dioptri -3 på vänster, något mindre på höger. Eller på ren svenska, jag förstår inte vad det är jag ska redogöra för här. Om du utvecklar så gör jag det.

• Dr Mupp

Självklart ska detta inte förbjudas. Det är varken bättre eller värre än andra spel och filmer som skildar våld i alla dess former.

Människosyn, taj inte vet jag.

• Hugful80
    HäxanSurtant3 skrev 2010-04-05 21:10:04 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-84/m51732444.htmlHur ställer just du dig till förekomsten av dessa typer av spel och sedan hur de skall få säljas /spridas?Försök bortse från min mkt partiska och subjektiva TS som det länkas till och se till sakfrågan i sig. Glöm inte redogöra för vilken människosyn du har också.Tack!
    Varför korspostar du? Finns det inga regler om det?

I övrigt tycker jag spelidén är usel, otroligt dålig smak. Men jag är inte någon att döma vad som ska vara tillåtet i smakväg. Finner någon ett sånt där tramsigt spel roligt så låt dem spela.

Människosyn: Med den här och din förra trådstart om ämnet? Uppgiven...
Svar på tråden Ursäkta men jag kan inte låta bli fråga omer etiska och moraliska såikt i denna fråga-utifrån er människosyn (se tillägget i ts)