• Milkina cerka

    Hemmamammor, del 8

  • Svar på tråden Hemmamammor, del 8
  • IrenerI

    Åh invigning av tråden

    Spomenka- Nacken är mycket bättre idag så de var nog en kombination av smällen och den dåliga sömnen med en gnissig Irmelin bredvid så låg nog konstigt på natten med.

    Jo än finns de tid för bäbisar.. frågan är om man ids börja om när dom här vuxit på sig Sen är man nog lite bekväm av sig, de känns lite som att fler än 3 barn och de blir genast mycket svårare att göra saker. Åka på semester och sånt där som vi gärna gör. Om inte annat så blir de ännu dyrare.
    De är igentligen svårt nu med 3 när man vill göra nått, ett barn per vuxen är ju de idialiska när man hittar på saker.

    Ja kan tänka mig att de tar lite tid att torka ur ett trägolv..

    Tack för grattiset.. hade totalt glömt de själv, trots att nästan alla i familjen uto freja då har namnsdag samma vecka

  • Milkina cerka
    IrenerI skrev 2010-04-06 15:00:33 följande:
    Åh invigning av tråden Spomenka- Nacken är mycket bättre idag så de var nog en kombination av smällen och den dåliga sömnen med en gnissig Irmelin bredvid så låg nog konstigt på natten med.Jo än finns de tid för bäbisar.. frågan är om man ids börja om när dom här vuxit på sig Sen är man nog lite bekväm av sig, de känns lite som att fler än 3 barn och de blir genast mycket svårare att göra saker. Åka på semester och sånt där som vi gärna gör. Om inte annat så blir de ännu dyrare.De är igentligen svårt nu med 3 när man vill göra nått, ett barn per vuxen är ju de idialiska när man hittar på saker. Ja kan tänka mig att de tar lite tid att torka ur ett trägolv.. Tack för grattiset.. hade totalt glömt de själv, trots att nästan alla i familjen uto freja då har namnsdag samma vecka
    Nej, det är ju det - att börja om som är det jobbiga. Jag var inte helt inne på att våga skaffa fler efter den stora, ville inte bli sårad igen(o. ensam med ytterligare barn).
    Men började om gjorde vi ju, o. nu vet jag ju att vi gjorde rätt i det.
    Visst, "var sitt barn" är praktiskt när man är ute, kan inte förnekas(o. vem som följer med vem kan du nog gissa ).

    Skönt att det är bättre med nacken, det skadar inte att vara lite extra försiktig o. uppmärksam på den framöver(förlååt, jag s k a  sluta tjata).

    Varsågod , hittade en almenacka på nätet där dagensnamnsdagsbarn stod, använde den för att räkna(fel?) ant. dagar den gamla tråden varat.
    Tror det var Irmelins tur att ha namnsdag imorgon om jag inte minns fel..

    Här är det annars lungt, första dagen efter Påsklovet, skönt med de vanliga rutinerna igen..
    M e n, ännu en gång, sonens kompis som gör Nea ledsen, han inser förmodligen inte hur mycket äldre han är än henne(det skiljer ju nästan 4år), varje år gör ju fortfarande rätt mycket i den här åldern. Hon förstod inte att han(påstod han till mig iaf) skojade.. jaja, Sander måste ju få ha lite roligt..
    De får väl komma in om en timme när det är mat o. kompisen får gå hem då(nej, han kan inte alltid äta med oss, äter ju inte allt;muslim).
    Men jag är glad för att pojken är glad o. nöjd .
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • All American Mom

    TJENA!!! Nu har jag hittat tillbax... Gu' vad jag längtar hem till lilla Borlänge {#lang_emotions_wink} Jag trivs här hemma i Buffalo men samtidigt har jag haft svårast med hemlängtan.... Saknar svärisarna {#lang_emotions_surprised} Jo min svärföräldrarna iaf... {#lang_emotions_sunny} Vi reser förmodlingen nästa sommar till Sverige, vi väntar tills några där reser hit {#lang_emotions_wink}

  • Milkina cerka
    All American Mom skrev 2010-04-07 18:39:34 följande:
    TJENA!!! Nu har jag hittat tillbax... Gu' vad jag längtar hem till lilla Borlänge Jag trivs här hemma i Buffalo men samtidigt har jag haft svårast med hemlängtan.... Saknar svärisarna Jo min svärföräldrarna iaf... Vi reser förmodlingen nästa sommar till Sverige, vi väntar tills några där reser hit
    Se där, det fungerade , roligt att se dig här igen.
    Jag kan b å d e Be o c h Tänka.
  • IrenerI
    Milkina cerka skrev 2010-04-06 16:00:49 följande:
    Nej, det är ju det - att börja om som är det jobbiga. Jag var inte helt inne på att våga skaffa fler efter den stora, ville inte bli sårad igen(o. ensam med ytterligare barn).Men började om gjorde vi ju, o. nu vet jag ju att vi gjorde rätt i det.Visst, "var sitt barn" är praktiskt när man är ute, kan inte förnekas(o. vem som följer med vem kan du nog gissa ).Skönt att det är bättre med nacken, det skadar inte att vara lite extra försiktig o. uppmärksam på den framöver(förlååt, jag s k a  sluta tjata).Varsågod , hittade en almenacka på nätet där dagensnamnsdagsbarn stod, använde den för att räkna(fel?) ant. dagar den gamla tråden varat.Tror det var Irmelins tur att ha namnsdag imorgon om jag inte minns fel..Här är det annars lungt, första dagen efter Påsklovet, skönt med de vanliga rutinerna igen..M e n, ännu en gång, sonens kompis som gör Nea ledsen, han inser förmodligen inte hur mycket äldre han är än henne(det skiljer ju nästan 4år), varje år gör ju fortfarande rätt mycket i den här åldern. Hon förstod inte att han(påstod han till mig iaf) skojade.. jaja, Sander måste ju få ha lite roligt..De får väl komma in om en timme när det är mat o. kompisen får gå hem då(nej, han kan inte alltid äta med oss, äter ju inte allt;muslim).Men jag är glad för att pojken är glad o. nöjd .
    Nja och efter dessa eviga trotsåldrar dom hela tiden befinner sig i känns de bra med 3 Alla tre är lite överjävliga för tillfället, slåss med varandra. jo även Irmelin är en liten pina. Hon är på Freja titt som tätt. Drar henne i håret, knuffas, snor saker och skriker. Och freja rår inte riktigt på henne så de blir att båda skriker och sliter i samma sak.. Underbart verkligen
    Och Ylva är i lilla tonåren.. "Hon ä ba så stor typ"

    Ja här är de alltid jag, Ylva och Irmelin och Gubben och Freja. Funkar bäst så då freja lyssnar mer på han än mig och lika med Ylva hon lyssnar mer på¨mig.

    Ja vi är tillbaka från Åkersjön iaf, vart en panikrusning därifrån sent igår kväll. Uffe fick jobba tidigt i morse så då kändes de bättre att åka därifrån sent. Kom hem halv 12 i natt än att kliva upp 4 i morgonbitti och fara.
    Men några dar till på lovet har vi iaf..

    Svårt med kompisar och syskon, de komemr nog bli ett bekymmer här.. rätt nära i åldrarna och bara tjejer. De blir nog mycket "Det är min kompis gå härifrån"

    Nä må fortsätta göra nått vettigt, internet har varit borta hela dagen så nu har jag kollat igenom alal vanliga sidor å nu kan jag återgå till tvätten och maratontittning på SATC, går enklare att vika tvätt då
  • IrenerI
    All American Mom skrev 2010-04-07 18:39:34 följande:
    TJENA!!! Nu har jag hittat tillbax... Gu' vad jag längtar hem till lilla Borlänge Jag trivs här hemma i Buffalo men samtidigt har jag haft svårast med hemlängtan.... Saknar svärisarna Jo min svärföräldrarna iaf... Vi reser förmodlingen nästa sommar till Sverige, vi väntar tills några där reser hit
    Hejsan hejsan!
  • All American Mom

    Igår blev diagnosen fastställd - jag har PCOS. Men min livmoder och äggstockar ser helt normalt ut. Har inte haft mens sen förra augusti, har alltid fick vaxa bort skägghår .... o andra symptomer.


    Am/Sv kvinna boende i Buffalo, NY, USA
Svar på tråden Hemmamammor, del 8