-
-
Svar på tråden Hemmamammor, del 8
-
Halloj alla hemmföräldrar
Äntligen fann jag denna treliga tråg igen
Jag var med ett tag i en av de äldre trådaran ,fast då hette jag nått helt annat
-
Hej igen dåDen Osynlige skrev 2010-05-18 10:08:58 följande:Halloj alla hemmföräldrarÄntligen fann jag denna treliga tråg igenJag var med ett tag i en av de äldre trådaran ,fast då hette jag nått helt annat
!
-
hej hejMilkina cerka skrev 2010-05-18 10:42:41 följande:Hej igen då !
idag är vädret inte skoj.vad ska ni hitta på idag?här ska man fixa i hemmet och gå på en massa hundpromenader
-
Nej det har verkligen gått fort Spomenka, v 31 morgon. Hoppas de stannar inne så länge som möjligt även om jag är riktigt riktigt less på att vara gravid nu. Har fortfarande svårt med aptiten och illamående om jag inte äter hela tiden typ..
Sova är ett kapitel i sig..
Kan ju bara ligga på sidan och den sidan jag ligger på gör just den bebisen sur och tvärt om
Så hur jag än ligger har jag en bebis som kickar mig surt på insidan och vill att jag vänder på mig
Det mesta materiella är klart så som vagn, bilstolar osv...
Nu ska vi bara hitta någonstans att bo också
nej men vi klarar ju oss i början men i framtiden måste vi har större
Ska på visnng av ett hus i vårt område till helgen som vi verkligen verkligen hoppas på då det ligger i vårt område och nära Isaks kindergarten.
Nej nu ska jag ut och kompletera kylen med lite mat och sen hämta min store kille på kindergarten. Här regnar det inte i dag vilket är ett mirakel så vi ska på stor vårfest i en lekpark i eftermiddag!
kram på er!
Och ja, hej på dig "den osynlige"!!
-
jag håller tummarna att bebisarn stannar i magen en bra tid till.har du grav. komplikationer?Mamba skrev 2010-05-18 11:15:11 följande:Nej det har verkligen gått fort Spomenka, v 31 morgon. Hoppas de stannar inne så länge som möjligt även om jag är riktigt riktigt less på att vara gravid nu. Har fortfarande svårt med aptiten och illamående om jag inte äter hela tiden typ.. Sova är ett kapitel i sig.. Kan ju bara ligga på sidan och den sidan jag ligger på gör just den bebisen sur och tvärt om Så hur jag än ligger har jag en bebis som kickar mig surt på insidan och vill att jag vänder på mig Det mesta materiella är klart så som vagn, bilstolar osv... Nu ska vi bara hitta någonstans att bo också nej men vi klarar ju oss i början men i framtiden måste vi har större Ska på visnng av ett hus i vårt område till helgen som vi verkligen verkligen hoppas på då det ligger i vårt område och nära Isaks kindergarten. Nej nu ska jag ut och kompletera kylen med lite mat och sen hämta min store kille på kindergarten. Här regnar det inte i dag vilket är ett mirakel så vi ska på stor vårfest i en lekpark i eftermiddag! kram på er! Och ja, hej på dig "den osynlige"!!
vårfest låter riktigt mysigt.ni får ha en bra dag.här regnar det.hundväder som sagt
-
Förstår att det både kan vara tröttsamt att vara gravid o c h att man samtidigt vill att de skall få vara kvar så länge som möjligt i magen, men lite kluvet det där.Mamba skrev 2010-05-18 11:15:11 följande:Nej det har verkligen gått fort Spomenka, v 31 morgon. Hoppas de stannar inne så länge som möjligt även om jag är riktigt riktigt less på att vara gravid nu. Har fortfarande svårt med aptiten och illamående om jag inte äter hela tiden typ..Sova är ett kapitel i sig..Kan ju bara ligga på sidan och den sidan jag ligger på gör just den bebisen sur och tvärt om Så hur jag än ligger har jag en bebis som kickar mig surt på insidan och vill att jag vänder på mig Det mesta materiella är klart så som vagn, bilstolar osv...Nu ska vi bara hitta någonstans att bo också nej men vi klarar ju oss i början men i framtiden måste vi har större Ska på visnng av ett hus i vårt område till helgen som vi verkligen verkligen hoppas på då det ligger i vårt område och nära Isaks kindergarten.Nej nu ska jag ut och kompletera kylen med lite mat och sen hämta min store kille på kindergarten. Här regnar det inte i dag vilket är ett mirakel så vi ska på stor vårfest i en lekpark i eftermiddag!kram på er!Och ja, hej på dig "den osynlige"!!
Tyckte det var svårt att äta i slutet på grav. när jag enbart väntat e n, hur ska det då inte vara med två där inne..
Trodde ni funderade på att flytta hem till Sverige? Men ni stannar ett tag till där nere då, om ni tittar på annat hus.. hoppas ni får chansen att köpa det då om det ligger bra till.
Här är det ganska fint, ljummet i vinden även om det inte är någon klar himmel med sol.
Här är gubben ledig, så han har lovat mig att han ska gå till bussen o. hämta barnen, de kommer om ungefär 40min. Jag har nämligen ont, under bägge hälarna, konstaterad hälsporre på den ena o. nu känns andra likadan..
.
Sedan är det dags för mellanmål o. läxläsning för sonens del, läsläxa, tre kapitel fick de, 10 sid.. lite mycket när man bara är 8år tycker iaf jag. -
Spomenka
Jo, vi har funderat på det men bestämt oss för att stanna kvar ett tag till. Det är trots allt otrligt bra att vara hemma-mamma i detta landet. Det finns massa aktiviteter och människor som är hemma.
Det är ett hyreskontrakt så vi köper inte huset. Hus kostar otroligt mycket här och måste köpas på många många års framförhållning och det känns läskigt i ett annat land
Den osynlige
Nej, inga direkta komplikationer. Ska på UL i morgon igen för flickan (vet att det är en av varje) inte hade växt till sig riktigt osm hon skulle sist. Så det hoppas jag verkligen hon har gjort tills i morgon.
Annars är det som vanligt, ont i kropp, trött och svårt med aptiten men inget direkt annat hittils. Vilket är otroligt eftersom det är tvillingar
-
Oki, man är ju van vid att det är köpa hus det oftast handlar om, känner ingen som hyr här.Mamba skrev 2010-05-18 13:27:29 följande:SpomenkaJo, vi har funderat på det men bestämt oss för att stanna kvar ett tag till. Det är trots allt otrligt bra att vara hemma-mamma i detta landet. Det finns massa aktiviteter och människor som är hemma.Det är ett hyreskontrakt så vi köper inte huset. Hus kostar otroligt mycket här och måste köpas på många många års framförhållning och det känns läskigt i ett annat land Den osynligeNej, inga direkta komplikationer. Ska på UL i morgon igen för flickan (vet att det är en av varje) inte hade växt till sig riktigt osm hon skulle sist. Så det hoppas jag verkligen hon har gjort tills i morgon.Annars är det som vanligt, ont i kropp, trött och svårt med aptiten men inget direkt annat hittils. Vilket är otroligt eftersom det är tvillingar
Skönt att du kunnat gå såhär långt utan komplikationer, hoppas verkligen på att du får pos. besked angående flickebarnet imorgon. -
Spomenka
Nej det är olika i olika länder. Här äger endel, speciellt utanför storstäderna. Men jag tror ändå att ca 70% hyr sina bostäder här. Ett hus i vårt område skulle kosta en hel del pengar och som sagt, man binder sig mycket mer.
Ja, vi får verkligen hoppas och be att allt är bra med flickan i morgon!
-
Spomenka - Ja anser att utbildning kan man ju igentligen inte få för mycket av.
Roliga var att hon på Öppna förskolan sa att hon osm jobbar som personaladministratör på skolan här snart ska gå i pension.. så kanske ska söka praktik plats här och plugga utav bara den
Sen fick jag de trevliga "skvallret" av dagisfröknarna när jag hämtade i dag att både småskitarna har fått plats på den avdelningen precis som jag önskade
Bör väl komma papper och sånt om de med sen, men dom antog att jag ville veta så dom skvallrade
Annars är de mycket här just nu, ska snart göra en sak jag längtat länge efter med och de kräver lite planering och stök (Inget jag dock vill ta upp på familjeliv helt öppet)
Så tiden är lite småknapp, gubben jobbar massor. Har knappt sett han senaste dygnen.
Mamba - Hejsan! Håller med föregående talare.. yikes! vad tiden går fort! De är ju snart kläckningstid.
Kul att kolla på hus iaf, vill också.. bara för skojs skulle dock
Skrattade lite åt delen "ligga på sidan och sura bäbiskickar", inte lätt när de alltid är nån i vägen