Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Oj ny tråd och redan 16 sidor! Jag hänger inte med längre...

Har suttit och pysslat nu några dagar med något som var roligt men samtidigt ledsamt att göra...men nu är iaf en av Lovas presenter färdig (quiet thoughts plutt lyser röd så jag hoppas att hon inte ser den nu, ska ta bort bilderna snart för vill ju att det blir en överraskning)
    www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/php4nh4u1.jpg

www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpac3vlf.jpg

Den är jättestor så nu kommer det stora problemet....HUR ska jag skicka denna???

• Zvartaliljan
    nettan1016 skrev 2010-04-07 11:57:29 följande:
    Liljan: Vad fina dom var:). Du borde kunna skicka dom med posten egentligen. Man kan ju skicka jättestora vykort precis som vanligt så varför inte dessa.
    det är ju EN enda stor tavla detta...täcker mitt soffbord ju
    Går säkert att skicka som paket med posten men frågan är hur jag förpackar den utan att den blir förstörd??
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-04-07 11:56:21 följande:
    Åhh, vad underbart fin!  
    Tack
    Ska försöka göra en sån till Maia någon dag också...men krävs ju så mycket tid o sitta o pyssla med sånt. Tur att maia är hos mormor denna veckan annars hade jag aldrig hunnit göra denna.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-04-07 12:01:47 följande:
    Jättefin Är botten hård? Om inte så skulle den kunna skickas som en rulle,finns ju sådana där rullar som man skickar ritningar etc i
    Den är hård, kartong. och mycket av dekorationerna är hårda också.

Funderar på om det finns så stora vadderade påsar??
    Eller kanske om man ska lägga kartong över o sen slå in i flera lager papper o sen plast??
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-04-07 15:00:43 följande:
    Hej sötnosar! Allt bra idag? Nån som vet hur denna är i storlek? www.smavi.se/shop/smavi/images/shop/DSC05188....  Trodde vår Molo skulle funka, men den är helt enorm i 68, hon drunknar verkligen i den... Så nu funderar jag ¨på om jag kan ta 62 i Kik Kiden? Hon är kanske 58 lång nu...
    Jag kan svara att mateo har den i strl.68 i bt så den är alltså LITEN! mateo är 57 lång och 4,6kg. behöver bara vika upp muddarna lite annars passar den jättebra
  • Zvartaliljan
    Tic1 skrev 2010-04-08 10:10:27 följande:
    En OT fråga, men provar ändå! Undrar om någon har tips på var jag kan hitta byxor i typ svettistyg i samma modell som me&i smala plysch/frotté??Vi använder nästan bara dessa byxor på dagis och nu börjar det ju bli varmare och då funkar ju frottén men det blir så lätt öglor på dom när dom används på dagis.Vi har även köpt lite svettisbyxor av den vidare modellen, men de sitter inte alls lika bra på min smalis så nu är jag på desperat jakt efter svettisbyxor i smal modell!!ALLA tips tas tacksamt emot, kanske nån som vet någon som syr upp på beställning?!?(helst enfärgade byxor med ställbar midja...)
    villervallas svettisbyxor tycker jag sitter bra på smalisar.
    www.villervalla.se
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2010-04-08 14:19:24 följande:
    Hej i tråden! Jag skulle behöva lite storlekshjälp. Ella har stl 23 på sina prästkrageskor, men hennes fötter har vuxit en cm den senaste månaden så dom är nu 13 cm. Stl 23 är 13,9cm, skulle ni byta dom till en större storlek? Stl 24 är 14,7 cm. Måntro om det blir alldeles för stort?
    strl.23 är ju ändå 0,9cm för stora vilket borde räcka hela sommaren, hennes fötter lär ju inte växa mer så strl.24 kommer bli superstort!
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-04-08 14:42:14 följande:
    tror du? då passar kanske inte dina på fb min tjej?
    man kan ju lägga till 1,5cm för växtmån men jag tänkte att hennes tjejes fötter redan växt 1cm på en månad, så de lär ju inte växa mer
  • Zvartaliljan
    Everlonn skrev 2010-04-08 19:34:03 följande:
    Duktiga jag *klappar mig själv på ryggen* Efter mycket förhalande så har jag äntligen anslutit mig till fb-gruppens egna T-sida
    shit, gruppen har nu 322 bilder!!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17