Inlägg från: minamor |Visa alla inlägg
  • minamor

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:08:49 följande:
    Ni här som har brunögda barn, när blev ögonen bruna?? Mateo har helt plötsligt en stor brun fläck på ena ögat!!
    Jag har 2 döttrar som båda har bruna ögon, för min stora tjej började "förvandlingen" när hon var runt 2 månader, med några fläckar som blev fler o fler för att tillslut bli helt bruna vid 3 månader. På min lilla tjej började fläckarna komma runt 3 månader och helt bruna vid 4-5 mån.
  • minamor
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:15:40 följande:
    så du tror detta kan vara en "förvandling" på g???
    Så där blev det på min lilla tjej till en början, sedan kom det inga mer fläckar på ett tag o trodde då att hon inte skulle bli helt brunögd utan någon slags blandning, sedan blev det mer o mer o nu är de jättebruna. Ja det tror jag absolut kan det vara så att ögonen ändar färg, hur gammal är han?
  • minamor
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:30:47 följande:
    Han är 4 månader om 10 dagar, men då kom han 1 månad för tidigt. Om det nu har betydelse för ögonfärgen vet jag inte...Tyckte väl det vore konstigt o lyckas få två blåögda barn med en så mörk man, men nu verkar det som det blir en av varje istället Herregud, han är ju redan en kopia av sin pappa, blir han nu brunögd också så lär jag få döpa om honom till Felipe junior!
    haha Ja men då blir han säkerligen brunögd, mina barns pappa kommer från chile och jag är jätteglad att de fick hans "färger", tycker personligen att det är jättefint med mörka ögon, säkert p g a att jag har ljusa ögon. :) och med lilltjejen tog det lite längre tid innan det började, ungefär vid samma ålder som din son. Så nu får du en av varje :)
  • minamor
    Zvartaliljan skrev 2010-04-20 15:42:57 följande:
    Ja Felipe är ju från Argentina, så säkert ungefär lika mörk som din man. Tycker det vore så fint om Mateo får de mörka ögonen och mörka dragen. Maia är mer lik mig och har även mina blågröna ljusa ögon och min hårfärg. Hon ser inte ett dugg utländsk ut.
    Det är svårt att säga hur lilla Alma  kommer se ut då hon bara är 9 mån än, förutom att hon har bruna ögon då. på Min stora tjej Nova så ser man bättre, bruna ögon, ljus hy dock, brunt hår och långa mörka ögonfransar, men man ser på dragen att hon är en "blandning", tror de mörka ögonen gör sitt också :) Visst är det roligt med mixar, alla sa till mig också att Alma kommer minsann få gröna ögon, men icke :)

Ja de mörka dragen från din man slår säkert igenom på eran son, speciellt då han fått en brun fläck i ögat, snart blir det fler :)
  • minamor
    hzl skrev 2010-04-20 16:39:13 följande:
    liljan, har du helt sjuk kamera eller!?Nån som vet "bäst före dag" på att ändra ögonfärg? Jag har blå o killen har gröna. Våran tös har blå, litelite pytte grönt runt pupillen. (kanske för att jag verkligen vill att hon ska ha gröna ögon jag får det till det) Hon är 15månader. är hoppet ute då? Innan året hade hon absolut inget grönt i ögonen..
    har för mig att bvc sagt att ögonfärgen kan ändras upp till 8 års ålder,sen vet jag inte hur vanligt det är, men ett tag kvar för tjejen isf :)
  • minamor
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 12:19:38 följande:
    Ja jag är inget kappahl fan direkt men denna dress kunde jag inte motstå.
    Vad söt din dotter var i kappahldressen, måste bara fråga vad din dotter har för stl i den o hur lång hon är?, nu när jag såg hur fin den är på måste jag bara köpa den ändå, min dotter är 98 cm lång och är osäker på om jag ska ta 104 eller 110.

tack :)
  • minamor
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 13:26:52 följande:
    Tack.Svea är 93 lång o har stl 104. Så jag tror nog att du kan ta 110 till henne.
    okej tack så mycket för hjälpen! :)
  • minamor
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 13:29:36 följande:
    ingen fara. Svea älskar sin dress, får inte av den, så fick sätta en tröja under för att hon inte skall frysa ihjäl här inne.
    haha, jag har varit rätt anti dessa dressar förut, men nu börjar jag gilla dem mer o mer, katvigs är ju helt underbara och bara måste beställas :) tycker bara att det är svårt att få en uppfattning hur de kommer att sitta på.
  • minamor
    MiniM3 skrev 2010-04-21 14:51:49 följande:
    Beställ då katvig hos BOR nu om man handlar för över 500 så får man 30% :)
    oj jag såg det nu :), men vad synd att de inte hade fler suitar, och den som fanns var såklart slut i storleken jag behöver :(
  • minamor

Är det någon förresten som vet hur katvigs girls suit är i stl?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17