• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej

Vi har tappat vår fiiina rosa-gula katvigmössa och nu är de slut i vår butik.
    Någon som vet någon shopp som har den i storlek 2?
  • Tejja
    stökmamma skrev 2010-05-12 14:02:35 följande:
    smatting
    Tack! {#lang_emotions_kiss} Nu är beställningen gjord!!
  • Tejja

HEJ!!

Det var ju år och dar sen jag var här inne och skrotade sist!
    Hoppas att alla mår bra och att ni har haft en härlig sommar!
    Idag började första inskolningsdagen för Neah på nya dagiset. Vi har köpt nytt hus och Neah får då byta dagis.
    Jag ser att det redan börjat shoppas vinteroveraller. Jag kan bara inte med att köpa dem redan nu, så jag kommer väl att stå utan sedan när jag bestämt mig för vad vi ska ha!

Några härliga reor någonstans i nätshopparna?

• Tejja
    Duntoffla skrev 2010-08-16 16:35:22 följande:
    dessvärre är det ju även en bit härifrån att åka också. Hade det varit närmre hade jag garanterat åkt men 70 mil med bebis känns lite sådärObestämd. om man inte är två då
    Tejja skrev 2010-08-16 16:06:19 följande:
    HEJ!!

Det var ju år och dar sen jag var här inne och skrotade sist!
    Hoppas att alla mår bra och att ni har haft en härlig sommar!
    Idag började första inskolningsdagen för Neah på nya dagiset. Vi har köpt nytt hus och Neah får då byta dagis.
    Jag ser att det redan börjat shoppas vinteroveraller. Jag kan bara inte med att köpa dem redan nu, så jag kommer väl att stå utan sedan när jag bestämt mig för vad vi ska ha!

Några härliga reor någonstans i nätshopparna?
    tjena! Har ni flyttat nu? Då måste jag komma och hälsa på snart.Gick det bra på nya dagiset?
    Hello!!
    Nej, vi har inte flyttat än. Har visning här den 29:e. Tillträde får vi 1 september, men flyttlasset går nog en vecka senare.  Neah tyckte att det var lite trist att de bara var 4 barn inne. Hon undrade var all "kompisarna" var.
    Men imorgon skulle de ta in lite fler barn från gruppen, så då blir det nog roligare. Men hon hade det jättebra och sa att det var roligt på dagis. Så det blir nog inga problem. Hur mår ni då?
    Är Noel igång på dagis än? Hur leker livet som tvåbarnsmamma? Eh...lite OT kanske...  
  • Tejja

Hej tjejjer!

Har knappt köpt ett barnplagg under sommaren- och har inte varit speciellt intresserad av det heller.
    Men nu när semesterna är slut, skolorna börjat etc så börjar det klia lite i shoppingtarmen igen!!
    Jag har beställt lite NS-jeans till "stor-barnen", nu när de kommit i större storlekar. Ska hämta ut den idag!
    Neah har dessutom använt byxor två dagar i rad! Förvånad Hon har ju byxvägrat och bott i tights de senaste 2 åren. Men nu hoppas jag på lite variation på den fronten!

Måste oxå börja fundera på vad hon ska ha för vinteroverall- men det bär lite emot!

Någon som har något tips på barnsumsinredningssite? Vi ska ju flytta i dagarna och vi inreda Neahs rum.  

• Tejja

OJ! Är det Smultronshjärtas Lova som fyller 1!!!!! Förvånad
    Det är ju HELT otroligt!!

Det känns ju som om det var i samma veva som hon föddes som jag var här inne senast och skrotade.
    Jag får sälla mig till kören och instämma med ett rungande HURRA!! 

• Tejja

Hej

Jag antar att ni pratar om samma lurv som jag var nere och kollade in IRL idag.
    Åh så besviken jag var. Vi hade suttit och kollat in den på nätet och Neah var så bestämd att det var den hon ville ha.
    Så gick jag ner idag till affären och vad besviken jag blev. Den är ju inte gul-rosa. Den är ju snorgrön/lime eller nåt.  

• Tejja
    ängeln83 skrev 2010-08-23 15:09:48 följande:
    Jag blev också super besviken, fick världens chock när jag öppnade paketet Så den skickades tillbaka lika fort. Hade föreställt men en fin härlig gul men denna var ju verkligen gul/grön...ja som en radioaktiv spya ungefär
    Det var en träffande beskrivning!!

Godmorgon förresten!
    Igår var jag och hämtade ut första klädpaketet på säkert 4 månader! Förvånad 
    Alva, var så glad över att hon äntligen skulle få ett par NS byxor. Hon har suktat på Neahs såååå länge.
    Hon är ju 153 lång så det är ju först nu som de börjat göra större byxor.
    Tyvärr var de alldeles för smala, så hon kunde inte ha dem- hon blev sååå besviken.
    Jag köpte ett par 140 till sonen och ett par 150 till dotra. Men sonen fick ta syrrans och syrrans får vi väl skicka tillbaks.

Neah fick två randiga Katvig och gratisplagget; Ett hideous  nattlinne från Fixioni. Kräks Gratis är inte alltit gott!
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2010-08-24 09:37:39 följande:
    Men berätta det väsentliga istället

• Tejja
    Jen80 skrev 2010-08-24 09:30:14 följande:
    Hej hej i tråden!
    Äntligen är det lite höst idag. Ava fick ha fina nya jeans på sig idag. ett tips är att kolla på Kappahls modell "boyfriend fit". Jättefina jeans + att de har 50 kr rabatt.
    Igår var jag i Malmö och kollade in Molos alla vårkläder. Himmel vilken intensiv och lång dag det blev. Körde kl.6 på morgonen och kom hem kl.24. När vi var 3 mil från Malmö på väg hem så började bilen låta... mycket. Vi fick stanna och vi var helt säkra på att det var framdäcket på passagerarsidan som lät. Ringde en bilmekaniker jag känner och han sa lite saker det kunde vara. Jag kände på bultarna och så, men de satt fast. Sen fick Malin ringa en kompis från Malmö som kom och mötte oss medan vi körde sakta tillbaka mot Malmö. Han kände på ANDRA däcket fram och där kunde man skruva på bultarna med fingrarna. De satt helt löst!! usch, och då hade vi först kört i 110 km/h när det började låta...
    Kände oss som två bimbosar som bara kollade ena däcket när bilen faktiskt har fyra haha.
    Jäklar vad läskigt! Har inte ens tänkt på att bultarna kan lossna...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17