Inlägg från: svischan |Visa alla inlägg
  • svischan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tittade in för att säga hej bara =) Möts då av vuxna vattenkoppsmän. Min man hade vattkoppor förra året. Vi var inne på akuten inom 12 timmar tror jag och han fick antiviralt medel som han skulle ta x antal tabletter i typ 10 dagar. Han hade massa koppor, men han hade ingen feber mer än första dagarna, så han blev aldrig dålig. Men läkaren ville inte ens röra honom, vi fick gå in i ett anhörigrum på en gång när vi kom, allt tog ca 10 min. Han har massa prickar på ryggen fortfarande, även om han inte kliade sönder en enda koppa. Han var tillbaks på jobbet efter typ en vecka, han fick alla koppor samtidigt och de torkade ut väldigt fort. Det måste vara det virushämmande han fick som hjälpte honom, det kliade inte något alls och han ville egentligen gå tillbaks till jobbet så fort febern lagt sig. Bara din man får medicin så är det förhoppningsvis ingen fara. Värsta tänkbara tror jag är att viruset når hjärnan, kommer inte ihåg om det var hjärninflammation eller hjärnhinneinflammation som var risken hos vuxna sjuka.

H I L L A skrev 2010-05-16 20:50:17 följande:
    Vi hoppas på en lindrig variant! Vet ingen vuxen som haft vattkoppor, på vilket vis kan han bli jätte dålig? Hög feber? Jobbiga koppor? Eller bara allmänt jätte dåligt tillstånd?
    Hej på riktigt=)
    Jag och lilla fisen i magen mår kanon, kollar pyttekläder på rea för fullt nu, shoppar och väldigt lite. Än så länge=)
    I november händer det grejer=)
  • svischan

Godkväll i stugan! Den här tråden lever vidare ser jag=) Härligt!!

Här shoppas det inte mycket nytt alls tyvärr, jag har blivit så bländad av alla billiga danska minisar på Tradera, så barnet som kommer snart behöver inte gå naket=)
    Och dottern växer ingenting, utan kan ha samma kläder som förra hösten, så det känns inte så nödvändigt att köpa något till henne, då hon ändå bara väljer bland tre klänningar varje dag=)

Hur är det med alla här i tråden?? Ska kika in i BT och kolla hur barnen egentligen ska se ut i höst=) 

----101120----
  • svischan
    Buttelina skrev 2010-09-19 22:28:02 följande:
    heej vännen allt bra med dig?
    Jodå, jag växer och frodas och det gör Vilding också=) Jag kämpar på med jobbet någon vecka till, sen ska jag hem och lägga mig och inte resa mig igen förrän det är dags=) Manda väntar och längtar efter sitt syskon, hon sa häromdagen: "Mamma, kan du inte föda nu, jag vill veta hur bebisen ser ut!" Jag är faktiskt också rätt nyfiken på det=)

www.tradera.com/En-molo-overall-i-st-62-och-en-kik-kid-mossa-9-12-month--auktion_341784_118155702

Shoppade precis lite, som sagt, billigt blir det=)

Hur mår dina små sötnosar då? 
    ----101120----
  • svischan
    Buttelina skrev 2010-09-19 22:42:49 följande:
    åhh vad myyysigt! jag är så himla glad för din skull! kan tänka mig att manda längtar. hade jag varit gravid hade bella längtat ihjäl sig

bella och alexander växer och frodas dom med

FIIIn fleece du vann till ett toppenpris blå.. är det en pojke i magen
    Vi vet inte vad det är, men det känns som en kille. Fast det tyckte vi å andra sidan med Manda också...
    Fast det är är en killmage jag har, den går bara rätt ut, med Manda var hela jag rund som en boll, och jag mår helt annorlunda... vi får se=)

Min pappa är expert på att luska ut vad det är för något som gömmer sig i magen, han lyssnar med örat mot magen och har nog ett medeltal för hjärtljuden (han vägrar avslöja=) Han säger att vi ska få en tjej. Han hade rätt på oss tre syskon och de tre barnbarn han redan fått, så på sätt och vis lutar det åt tjej ändå=)

Overallen ja, den blir bra vilken sort vi än får, jag har laddat upp med tre fyra stycken tjejoveraller och lika många kill, får väl sälja de som jag inte tycker passar bebisen=) 
    ----101120----
  • svischan

Tack för fina kommentarer om min son=)
    Han passar väldigt bra i katvigs suits i stk 56, behöver bara vikas upp några varv på armar och ben. Grön/grön och rosa/röd är favoriterna=)

Vad stora allas barn har blivit! Känns som en evighet sedan jag var aktiv här i tråden, man ser ju så tydligt på barnen att tiden går.

Numera tvåbarnsmamma!
  • svischan

Hej alla! Long time no see! Allt väl med alla????

Här växer lilleman som bara den, och storasyster likaså. Jag la in en bild på Milton i BT.
    Vet vi än om det blir Molo salg i vår? Tyckte jag hörde nånstans att det inte skulle bli någon då, utan till hösten istället. Vet man något än???

Numera tvåbarnsmamma!
  • svischan

Tack Butte! Vad stora dina små har blivit, man blir nästan chockad att tiden går så fort=)

Numera tvåbarnsmamma!
  • svischan
    Buttelina skrev 2011-03-08 22:02:06 följande:
    jaa tiden går superfort. har tänkt på dig! du får hänga här lite mer jue!
    Haha, jag är ju mammaledig, så jag har inte tid
    Men jag shoppar fortfarande lika mycket. Dock vägrar Manda Molo och Katvig numera, hon vill ha mer "svängiga" kläder. Det är alltså med sorg jag säljer helt nya kläder med lappar kvar som hon skulle kunna ha, helt rätt storlek och allt.
    Men Milton, han bor i danska suits. Jag t-shoppar mycket begagnat, men under vinterrean så köpte jag upp mig tom storlek 74 (!)  Men han är ju redan på 68 i suits, så jag borde ha gått upp ännu mer. På byxor och bodys är han dock en ren 62:a.

Jag är inte helt ok med att köpa minisuits för 300 kr alltså, där går min gräns. Så inga nyheter har hittat hit än, men jag är väldigt sugen på katvigs lila/lila. Min grabb är väldigt unisex, han passade kanonbra i orange/rosa och hollys helrosa=) Som nyföding hade han den röd/cerisa suiten, den skulle jag vilja ha igen i större storlek.

Min kusin har öppnat barnklädesbutik, hon säljer lite roliga märken tex Nova Star och Cup-cake, men där går Manda och väljer Name it! Och det är krig varje gång vi går in på HM, hon vill bara ha Hello Kitty, men det vägrar jag köpa. Möjligtvis trosor och strumpor.

Ska försöka hitta en syskonbild på dem med danska kläder på, det borde inte bli alltför svårt  
    Numera tvåbarnsmamma!
  • svischan
    Buttelina skrev 2011-03-08 23:36:08 följande:
    åh nä vägrar hon alla fina molosar :-O inte bra manda
    nä att köpa suits för 3-400 hade inte jag heller gjort. det är få plagg överhuvudtaget som jag har köpt till ordpris. jag är en rea jagare åhh en lila/lila tror jag han blir URFIN i!! det är ju bara så underbara ränder! sjukt fina!
    Name it och hellokitty låter sådär
    Isabel är en tacksam liten tjej som gillar det mesta. hon hittar sina favoriter av det jag väljer att köpa. dock önskar hon sig ibland vissa saker lite extra men då är det oftast nått molo hon önskar sig och det kan jag väl gå med på hon vill gäärna ha den svarta klänningen med en leopard på från molo.. tycker den känns lite höstig men är där nån bra rea så får hon den. hon är så glad för allt hon får min lilla snutt <3 lillebror däremot vägrar velourbyxor han vill bara ha vissa jeans annars är det leggings som gäller
    Vad skönt att kunna köpa vad man vill till sin 05:a! Vad lyxigt! Det har jag fått lägga ner. Köper jag något utan att hon ser innan så använder hon det inte! Därför är det ju kanon att ha en liten rackare som inte bryr sig om vad han har på sig, bara det är torrt och lagom stort=) Och sådant finns det massor av i hans lådor=)

Härligt med lillebror och leggings! Jag kan förstå att han tycker om leggings, det är ju jätteskönt och smidigt och framför allt lekvänligt! 
    Numera tvåbarnsmamma!
  • svischan

TACK SNÄLLA UNDERBARA DUNTOFFLAN!!!

Vilken härlig människa, som gick där och letade och rotade, fast det inte fanns någonting av det jag skrivit att jag ville ha. Och så blir det en suit som blir kanonbra och en suit som jag tror att jag kommer behålla ändå, trots att jag sa att den nog skulle säljas=) Jag är alltså jättenöjd!!!

En eloge till alla er som offrar tid att köpa till oss som inte kommer iväg!!
    Och en bamsekram till Duntoffla!

(Räcker pengarna till frakten eller ska jag föra över mer???) 

Numera tvåbarnsmamma!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17