• Tibell

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hade tänkt köpa Molo mössa nurita girly rainbow men undrar vilken storlek som blir bäst till min lilla 9-månaders tjej att ha i höst. Hon är rätt litet med sina 6880 g , 65,5 lång och huvudmått 43 på 8 månaders kollen... inte mycket större nu med andra ord! Vad tror ni ?! Vill ju gärna kunna använda den hela hösten!

• Tibell
    Tibell skrev 2010-08-12 09:38:25 följande:

Hej hej

Tänkte köpa denna mössa www.pilutta.se/molo-mossabr-nurita-girly-rain... till min lilla 9 månaders tjej att ha i höst. Men hon är rätt liten med sina 7 kg, 67 cm och ett hattmått på 43. Vilken storlek blir bäst att ta tror ni ?! Den ska helst räcka hela hösten!
    Tack på förhand!

Puffar lite =)
  • Tibell

Tack !
    Då ska jag satsa på en 6-12 månader då tycker du ?! Är ju bättre att den är lite för stor än för liten anser jag =)

• Tibell

Finns vårens mössa fortfarande kvar att köpa fresten ?! Den var ju finare än höstens tycker jag!

• Tibell

Hej igen!
    Det var jag som skrev igår och frågade om lite möss storlekar. Jag beställde en sån här http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=4294&m=226&c=37&page=1&rnum=24 i stl 6-12 månader till min pytter lilla 9 månaders!
    Men den jag fick hem hade lila band att knyta med! Kan det ha blivit fel eller skiljet det sig från mössa till mössa ?! Jag funderar kanske på att byta tillbaka denna då den var rätt bra stor. Den går ju ha men kommer antagligen åka ner för ögonen på henne! Kan man be att få en med rosa band då?! Hoppas ni förstår mitt krångel inlägg =)

• Tibell

Okej. Är det bara att ringa då ?! Eller hur gör man!? Har aldrig reklamerat något förr! Men ska jag kanske ta 6-12 månader då och hoppas att den är mindre eller ska jag satsa på en 3-6 ?! Hon är som sagt rätt liten eftersom hennes lurvoverall från molo i stl 68 sitter jätte bra fortfarande =)

• Tibell

En liten fråga till er kunniga =)
    Hur tvättar och torkar man molos lurvoveraller på bästa sätt ?? Ska tvätta upp lillans gamla nu inför försäljning och vill inte att den ska förstöras!!
    Tack på förhand!!

• Tibell
    Tibell skrev 2010-09-08 09:20:54 följande:
    En liten fråga till er kunniga =)
    Hur tvättar och torkar man molos lurvoveraller på bästa sätt ?? Ska tvätta upp lillans gamla nu inför försäljning och vill inte att den ska förstöras!!
    Tack på förhand!!
    Puffar lite =)
  • Tibell
    melizza skrev 2010-09-08 10:23:08 följande:
    jag brukar tvätta mina lurvar i 40 grader med sköljmedel och sen torktumlar jag till nästan torrt.....då blir dem jättegosiga och fina
    Tusen tack =)
  • Tibell

Någon som vet om man kan få tag i molos rosa jeansklänning någonstans??

• Tibell

Ser att ni pratat colibriklänningen... Och det var precis om den jag hade en fråga :) vilken stl tror ni blir bäst till en lite. Tjej på 8 kg och ca 74 lång? Hon är 14 månader

• Tibell

Kikar in med en liten fråga. Hur är molos prästkrageklänning i stl ??
    Min lilla har en molo klänning med rådjur på i stl 80. Den är super stor och har faktiskt fått ligga på hyllan så länge
    Hon är snart 1½ men är rätt liten. Väger 8.5 och är 74 lång. Vad ska man ha för stl till henne tror ni ?? Vill verkligen inte ha den för lång.
    Tack på förhand

• Tibell
    Busbellan skrev 2011-04-07 20:43:59 följande:
    Skulle tro att 62/68 passar bra i den. Storeken större blir bog för lång
    Ella var 97 cm mitt i förra sommaren när hennes sån satt som bäst och hon hade 86/92
    Tack =)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17