Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-04-23 11:54:27 följande:
    Bus gjorde tappra försök o lyckades ibland att leka med Maia...men mest sprang Maia iväg o skrek o gnällde *suck*. Hon kom o sa till mig "jag vill inte att bus ska döda mig" med gråten i halsen, när bus bara försökt krama henne!! Jag vet inte vart hon får allt ifrån...hon blir livrädd så fort andra barn kommer för nära...det är inte bara bus, utan alla barn som är livliga. Hon klara bara att leka med väldigt lugna barn, därför dras hon lite till dom äldre. Men dom vill inte alltid leka med henne...hon hängde efter 5-åringarna på dagis idag men de tyckte ju inte att hon skulle leka med dom... Åh jag vet inte vad jag ska göra åt hennes rädsla...kommer det en bebis krypande mot henne så skriker hon som om det vore ett monster!!!
    Vi har två rätt lika tjejer tror jag bestämt. Klara har också "barn-fobi" och har haft det ända sen hon själv blev medveten om barn runt omkring henne. Det är bättre nu, men ett tag så skrek hon bara andra barn tittade på henne. Och skulle någon komma mot henne skulle hon släppa allt hon har i händerna och bara tjuta rakt ut.
    Nu har hon några kompisar som hon leker med, men det är för det första mest på hennes villkor och så mest icke-fysiska lekar. När de börjar stimma och stoja, så det rör sig massa barn runt henne så går hon undan.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-04-23 13:46:11 följande:
    Ja det låter precis som Maia! Hon leker också bara med andra om det är på hennes villkor. Och det andra stämmer med. Jag var precis likadan och hade ett helvete i skolan...systerdottern är också likadan och vill just nu inte gå till skolan längre då alla barn är så elaka o ingen vill vara vän med henne. Så det är ju verkligen något man behöver lära dom att inte göra...att inte gnälla o skrika så fort någon kommer för nära för då blir det mobbarnas paradis...
    Usch ja
    Ett tag var jag riktigt riktigt orolig för hur det skulle bli med hennes sociala kontakter. Jag tänkte just så att ingen kommer ju vilja vara kompis med henne, för hon går inte att leka med! Vi gjorde allt för att hon skulle tuffa till sig. Har tränat på att leka genom att vara hemma hos kompisar mycket. Även om lekstunderna blev mest gnäll och gråt i början så är det som sagt bättre nu, så det är skönt!  Även om hon fortfarande tycker det är jobbigt med andra så är det åtminstone bättre. Så det går åt rätt håll Och det låter ju som att det går framåt för Maia med! Så bra

Detta har gjort att K är grym på att leka själv (hon har i denna stund lekt ca 1,5 timme med sina dinosaurier och har byggt upp ett stort landskap med hinkar, legoklossar o.s.v. och pratar med massa olika röster hela tiden) vilket vi alltid sett som en ganska bra egenskap ändå. Fantasi och självständighet är ju bra. (Jag gillar att det inte går att få henne att göra saker bara för att "Men My klipper ju sitt hår, det blir så fint". Det skiter hon ett stort stycke i, vill hon inte så vill hon inte!). Men nu när det börjar bli bättre med det sociala så tycker visst förskolan att det nu är ett problem istället. Hon har tydligen lite för mycket fantasi och lever i en liten bubbla med sina figurer och "vänner". Så nu observeras hon av specialpedagog av den anledningen.
  • Lalalong
    Mawe123 skrev 2010-04-26 08:00:39 följande:
    Lalong -Sicken liten sötis i bildis  så gosig
    Hon trivs vääldigt bra i sin gosiga lurv! Men nu sitter den preciiiis. Som "tur" är är det i alla fall ju vår snart så, den inte behövs mer... Lite blandade känslor
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-04-27 12:31:35 följande:
    ingen med råd? Vilken strl. motsvarar 0-3 mån? 56?
    Kommer inte ihåg vilken sida det var men någonstans hade de skrivit
    0-3 mån (strl 62) och 3-6 mån (strl 68). Så 0-3 månader, utan tvekan.
  • Lalalong
    Lalalong skrev 2010-04-27 12:33:28 följande:
    Kommer inte ihåg vilken sida det var men någonstans hade de skrivit 0-3 mån (strl 62) och 3-6 mån (strl 68). Så 0-3 månader, utan tvekan.
    Vet inte precis om det var här jag läste det, men det står här också!
    www.thetinyuniverse.se/produkter/&catId=1014
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-04-27 12:38:42 följande:
    åh tack, kollade inte där dum som jag var! Tur att jag frågade, tänkte beställa 3-6 månader ju men då hade det blivit tokstort!
     Ja, det hade det nog blivit {#lang_emotions_laughing}
  • Lalalong

Jag är lite efter ibland Men Busbellan: Var har du köpt de heeeelt underbara crocsen i BT?
    Jag var inne på att köra på ett par Mary Jane i år igen till Klara. Hon hade ett par röda förra året som var jättesöta. Men om jag hittar sånna cayman som de i BT så slår jag till på sånna istället!! {#lang_emotions_tongue_out}

• Lalalong
    Busbellan skrev 2010-05-06 20:31:39 följande:
    Dom är köpta på intersport Älskade dom med en gång (och Ella med)
    Kanon! Tack
  • Lalalong

Här studsar jag in som gubben i lådan igen, som jag gör ibland.

Idag ska vi ta ett familjefoto med makens syskon och syskonbarn. Ska ges bort i present till deras mamma och mormor.
    Alva ska nog ha Molo Birdieklänning tror jag... Men vad jag ska sätta på Klara vet jag verkligen inte!!

Jag tror jag ska köra på kjol i alla fall. Antingen Nova Star jeanskjol, eller Nova Star manchesterkjol. MEN, vad ska hon ha för tröja? Hjääälp!
    Det jag funderar över är älgar (knapptröja), eller sländor (med grönrandiga armar), eller kanske svart med vita stjärnor...

• Lalalong
    Buttelina skrev 2010-05-15 10:18:00 följande:
    storasyster har ingen birdietröja? hade ju varit fint om dom machat varandra två olika molo mönster på samma bild kan se blarrigt ut
    Nä, tyvärr har hon inte det :-/
    Då lär bilden bli väldigt burrig eftersom tösernas kusiner också lär ha MOLO om jag känner deras mamma rätt . Det är dessutom en kille och en tjej så de kommer nog inte heller ha samma print
    Vi får se till att ha lite vuxna mellan alla barn, så de inte är precis brevid varandra med sina olika kläder.

Jag har själv varit inne på att jag ville syskonmatcha dem. Och jag hade tänkt ta en t-shirt och en body från Kappahl som är likadana. Men när jag tog fram bodyn igår så insåg jag att det kommer inte bli snyggt... den är alldeles för stor fortfarande
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17