Inlägg från: Dolphin |Visa alla inlägg
  • Dolphin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hej! ni verkar ha koll här inne på Molo kläder också va? Vilken storlek hade ni tagit i vinteroverall till 1,5 åring som är ca 80 cm lång, liten smalis. Räcker 80 hela vintern tror ni? Dom är väl rätt stora i storleken visserligen.
    Upplever ni dom som varmare än Pops overaller? Om ni har erfarenhet av pop så klart, tycker nämligen deras babyoverall känns tunnare än barnmodellen.

tack på förhand! Hoppas ni vill svara på mina frågor! =)

• Dolphin

Har ni tips på roliga barnklädersaffärer i Stockholm, inne i stan, typ Molo, Villervalla, Name it, Me too och alla andra fina märken?
    Ska till Stockholm i helgen och hittar inte jätte bra där så det är ju bra om det finns några inne i stan som är ganska lätta att hitta till så man kan hinna med många =)

• Dolphin
    Dolphin skrev 2010-12-08 21:09:12 följande:
    Har ni tips på roliga barnklädersaffärer i Stockholm, inne i stan, typ Molo, Villervalla, Name it, Me too och alla andra fina märken?
    Ska till Stockholm i helgen och hittar inte jätte bra där så det är ju bra om det finns några inne i stan som är ganska lätta att hitta till så man kan hinna med många =)
    Ingen?

Fick tips att denna tråden säkert hade koll på alla affärer med de märkena.
  • Dolphin

Hur är Molos softshelljacka? Är den varmare än tex Pops skaljacka? Vet att den inte har samma vattentäthet men det är inte det jag är ute efter utan om den går att använda precis som en skaljacka. Alltså både nu vid övergången till vår och sen på kalla sommardagar?

• Dolphin

Just det....täntke höra med er också hur Molos regnkläder är, de regnbågsfärgade?
    Är dom bra?

• Dolphin
    Dolphin skrev 2011-01-17 07:27:36 följande:
    Hur är Molos softshelljacka? Är den varmare än tex Pops skaljacka? Vet att den inte har samma vattentäthet men det är inte det jag är ute efter utan om den går att använda precis som en skaljacka. Alltså både nu vid övergången till vår och sen på kalla sommardagar?
    Ingen som är intresserad av att hjälpa till =)
  • Dolphin

Hur är Molos regnkläder? Är dom bra? Alltså de regnbågsfärgade. Kommer de in varje år? Nu till våren?

• Dolphin
    Dolphin skrev 2011-01-18 14:10:12 följande:
    Hur är Molos regnkläder? Är dom bra? Alltså de regnbågsfärgade. Kommer de in varje år? Nu till våren?
    Har ingen av er erfarenhet av Molos regnkläder?
  • Dolphin

Vilken storlek hade ni tagit på en Molo softshell jacka tille n kille som blir 2 år i maj, han är just nu ca 80 cm lång och ganska smal. Eftersom de är små i storlekarna tänker jag spontant på 92 men undra om han kan ha den i höst också eller om den hinner bli för liten...??
    Blir 98 alldeles för stort till våren tror ni?
    Hade ju varit så bra om han kunde ha den i höst också. =)

• Dolphin
    Dolphin skrev 2011-01-19 11:21:11 följande:
    Vilken storlek hade ni tagit på en Molo softshell jacka tille n kille som blir 2 år i maj, han är just nu ca 80 cm lång och ganska smal. Eftersom de är små i storlekarna tänker jag spontant på 92 men undra om han kan ha den i höst också eller om den hinner bli för liten...??
    Blir 98 alldeles för stort till våren tror ni?
    Hade ju varit så bra om han kunde ha den i höst också. =)
    Ingen annan som kan råda mig? =)
  • Dolphin

Tror ni 98 skulle bli alldeles för stort på honom? Han hinner ju växa någon cm till innan han börjar använda den....

• Dolphin
    Greksmurfen skrev 2011-02-23 09:44:43 följande:
    dem e realtivt rymliga alla plaggen, men till min son har ja stl 92 i byxor och 92 i tröjor just nu å han är 90cm lång.
    å baby å barnmässan  i april komme ja handla stl 98 i byxor itll han.....å 98 i hoods
    Åh vad är det för Baby & Barnmässa? Har aldrig varit på den. Googlade lite nu, är det den som finns både i Köpenhamn, Göteborg, Malmö och Stockholm eller vilken är bäst? Bor i Halmstad så jag kan ju lätt åka till Malmö eller Göteborgs i alla fall =)
    Kan man handla märkeskläder där till bättre priser då?
    Berätta mer! =)
  • Dolphin

Vet ni om det är någon skillnad på Molos softshell och den softshellen Lindex har nu? I kvaliten och så? Är Molos smidigare och mjukare tro? Har aldrig känt på en Molo softshell så jag vet inte vilken jag ska ta till min 2 åring i vår.
    Snälla hjälp!! =)

• Dolphin

Vet ni hur Hummel är i storlekarna? Funderar på den blåa vindjackan till min son och han har stl 86 nu men den finns ju bara i minst 92, men det kanske funkar i sommar om de inte är stora i storlekarna...??

• Dolphin

Vilken jacka hade ni tagit till en kille på 2 år av Name its blå röda randiga som finns på deras hemsida eller den ljusblå rutiga (vilken tyvärr inte finns på hemsidan men jag har sett den i butik)?? Om ni vet vilka jag menar...?

Behöver lite smakråd! =)

• Dolphin

Ni kanske kan hjälpa mig som aldrig haft Molos overall tidigare, min son är ca 86 cm lång nu och smal, vilken storlek bör jag ta i overall till honom? 92 eller 98?

• Dolphin

Tycker ni det är någon skillnad på Molos overall i babymodell och den vanliga modellen? Min son är 2,5 år och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ta, han har storlek 92 i den så det spelar liksom ingen roll vilken så.
    Är de lika tjocka och varma? Jag är lite orolig att den med två dragkedjor lätt blir bar i halsen.....?
    Han har provat båda och båda modellerna passar honom bra i den storleken, vet bara inte vilken som är mest funktionell....? Hjälp!

• Dolphin
    h80 skrev 2011-08-23 14:21:02 följande:
    ang. att det lätt bli bart i halsen så tycker jag precis tvärtom, det blir inte bart i halsen Glad
    Jaså blir den inte det =) har inte mer än provat den så jag vet inte. POPs babymodell blev nämligen det förra året på honom så därför har jag varit lite skeptiskt till denna med två dragkedjor.

Och det är egentligen enda anledningen till varför jag ens funderar på att inte ta den, för förutom det kan jag inte hitta någon fördel med den "stora" barnmodellen jämfört med babymodellen....eller?
  • Dolphin

Vilka vintervantar är bäst och smidigast från Molo, de med långt eller kort skaft? Sonen som ska ha dom är 2,5 år.
    Funderar på om de med långt skaft blir krångliga att ta på honom och få dom att sitta fast och rätt...? Men samtidigt så håller väl kanske de snö ute bättre än de korta...eller? Han har även Molo overallen han ska ha till.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17