Inlägg från: Smultronbullen |Visa alla inlägg
  • Smultronbullen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hr ingen aning om i fall någon skrivit detta, tråden bara rasar fram! Jag såg ett par mololiknande tights på KappAhl med kaniner, blommor och lite annat på, sådant där fototryck. Tyckte de var rätt söta och rätt bra pris, 99 kr. 25% på det så blir det nästan inget :)

• Smultronbullen

Jag vet att e n del av er brukar ha babybyxor från Molo som knickers, hur väljer ni storlek då? Till hur stora barn går det att göra så?

• Smultronbullen

Funkar det även till barn som inte är speciellt smala men inte heller knubbiga? Eller funkar det bara på smalisar :)

lillronya skrev 2011-02-11 16:02:42 följande:
    Mina småttar är ca en meter långa och jag räknar med att använda 74 och 80 till kickers i år.
    Babybyxorna går ju upp till 92 så ett tag till går det iaf
  • Smultronbullen

Den lilla tjejen i rosa kappa från HM i bildtråden, vad har hon för storlek och hur gammal är hon? Och det gula småfolkslinnet, var hittar man det? Har bara sett tröjor och heldräkter i det mönstret :) Era bildtrådar är farliga!

• Smultronbullen

Jag har köpt en blå skaloverall till min ettårstjej och vill nu ha en passande mössa till och hoppas på tips :) den är blå, inte marin, inte ljus, ganska kraftig färg. Tvillingbrorsan fick en röd och den är klockren med menadifolkabussmössa, men jag vill ha en fin till hennen med :)

• Smultronbullen

Kom på nu att molos bondgårdsprint skulle vara perfekt, finns det som vanlig mössa? Tack för tipset :)

stökmamma skrev 2011-03-14 13:17:05 följande:
    Katvig...

kolla preggis bild i bildis 
  • Smultronbullen

Jag har sett som bebismössa men inte vanlig... 

• Smultronbullen

Jag klippte två småfolksjackor till mina 14-månaders twins... hoppas de är lika fina i verkligheten och vettiga i storlek...

Jag som bara skulle ha en mössa :D Erbjudandet damp ner precis när jag var inne och kikade. Dyr mössa minsann! 

• Smultronbullen
    Lalalong skrev 2011-04-03 18:47:41 följande:
    Låter kanske galet att tänka på shopping nu... Men hjärnan funkar ju så.. Obestämd

Min morfar dog i fredags. Jag är så glad att vi bestämde oss för att köra på kvällen och inte vänta till efter jobbet på fredagen. Då hade jag inte hunnit träffa honom. Min älskade morfar som jag hade något speciellt band till... Svårt att förklara. Jag älskar min mormor och farmor också (min farfar dog när jag var liten) men det var nåt med min morfar... Och det är väl som mormor sa när hon såg att jag hade kommit upp "Ja, du har alltid varit morfars flicka". När Alva döptes i april förra året så tvekade han länge på om han skulle orka den låna tågresan men bestämde sig för att komma. Låter kanske elakt för andra barnbarns öron, men jag är rätt säker på att ingen mer än jag vet att mormor då sa att hade det varit någon av dom andra barnbarnens barn som skulle döpas så hade han inte åkt... Vet inte varför jag dravvlar på.. Spelar ju ingen roll. Men min morfar betydde i alla fall oerhört extremt mycket för mig. 
    Jag har inte träffat honom sen min operation i oktober, det har varit så sjukt mycket annat både i deras och i mitt liv. När han såg att jag var där så sa han "Är det Johanna? Vad smal du är". På något jävla ytligt sätt så kändes det sååå skönt att han fick se hur bra jag mår nu... Och att jag var där för honom när han var dålig.

Nu ska det tänkas på begravning. Och det är här shoppingen kommer in. Jag skulle önska att tjejerna kunde ha molnklänningar från MeAndI. Dom med det rosa bandet i midjan! Barn ska ju inte vara sorgklädda på begravning. Men det känns också konstigt att klä dom i alldeles för färgsprakande kläder. Om ni förstår hur jag menar. Klara hade molnklänningen när Mattias pappa begravdes för 2 år sedan och hon var så fin! Inte sorgeklädd, men ändå med mjuka färger och symbolik i molnen.
    Men jag vet ju inte om jag får tag på dom klänningarna, så jag måste ha någon backup. Har ni några tips? Något fint och uppklätt, men inte för "over the top". Det är lite nya marker för min del det, eftersom jag oftast inte tycker att uppklätt men diskret är så fint...
    Helst något som dom båda kan ha samma av... Alva har storlek 80 och Klara 98/104 lite beroende på..  
    Efterlysa i Meandigruppen på Facebook? Annars är det väldigt många som syr i molntyg som man kan beställa av i diverse sybloggar, dock i lite skarpare färger... här tex  http://lindbergsyblogg.blogspot.com/ (inte min blogg)
  • Smultronbullen

Jag letar efter en färgglad softshelljacka storlek 110 och undrar om ni har några tips? Alla färger är ok, även mönster men jag är inte så himla förtjust i helrosa :) Såg en ganska fin från Hummel, är de små eller stora i storlek?

• Smultronbullen

Jag såg bruna fleecetröjor utan luva med ett stort broderat äpple i gult på från Småfolk i en butik. Så himla fina! Finns dessa på nätet någonstans, någon som vet?

• Smultronbullen

Den lila småfolkklänning med oreangea elefanter, är det stor eller liten i storlek? Tex i jämförelse med en Meandisingoalla :) 

• Smultronbullen

Det jag funderar på är om jag vågar ta en 80 till en tjej som har både 80 och 86... hon ar 74-80 i en plastisock-klänning... tack för svar :)

• Smultronbullen

Molos babyklänning med bondgårdsdjur är den stor eller liten i storlek? Jag köpte 80 i småfolks lila klänning med elefanter...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17