Lalalong skrev 2011-04-03 18:47:41 följande:
Låter kanske galet att tänka på shopping nu... Men hjärnan funkar ju så..
Min morfar dog i fredags. Jag är så glad att vi bestämde oss för att köra på kvällen och inte vänta till efter jobbet på fredagen. Då hade jag inte hunnit träffa honom. Min älskade morfar som jag hade något speciellt band till... Svårt att förklara. Jag älskar min mormor och farmor också (min farfar dog när jag var liten) men det var nåt med min morfar... Och det är väl som mormor sa när hon såg att jag hade kommit upp "Ja, du har alltid varit morfars flicka". När Alva döptes i april förra året så tvekade han länge på om han skulle orka den låna tågresan men bestämde sig för att komma. Låter kanske elakt för andra barnbarns öron, men jag är rätt säker på att ingen mer än jag vet att mormor då sa att hade det varit någon av dom andra barnbarnens barn som skulle döpas så hade han inte åkt... Vet inte varför jag dravvlar på.. Spelar ju ingen roll. Men min morfar betydde i alla fall oerhört extremt mycket för mig.
Jag har inte träffat honom sen min operation i oktober, det har varit så sjukt mycket annat både i deras och i mitt liv. När han såg att jag var där så sa han "Är det Johanna? Vad smal du är". På något jävla ytligt sätt så kändes det sååå skönt att han fick se hur bra jag mår nu... Och att jag var där för honom när han var dålig.
Nu ska det tänkas på begravning. Och det är här shoppingen kommer in. Jag skulle önska att tjejerna kunde ha molnklänningar från MeAndI. Dom med det rosa bandet i midjan! Barn ska ju inte vara sorgklädda på begravning. Men det känns också konstigt att klä dom i alldeles för färgsprakande kläder. Om ni förstår hur jag menar. Klara hade molnklänningen när Mattias pappa begravdes för 2 år sedan och hon var så fin! Inte sorgeklädd, men ändå med mjuka färger och symbolik i molnen.
Men jag vet ju inte om jag får tag på dom klänningarna, så jag måste ha någon backup. Har ni några tips? Något fint och uppklätt, men inte för "over the top". Det är lite nya marker för min del det, eftersom jag oftast inte tycker att uppklätt men diskret är så fint...
Helst något som dom båda kan ha samma av... Alva har storlek 80 och Klara 98/104 lite beroende på..
Efterlysa i Meandigruppen på Facebook? Annars är det väldigt många som syr i molntyg som man kan beställa av i diverse sybloggar, dock i lite skarpare färger... här tex
http://lindbergsyblogg.blogspot.com/ (inte min blogg)