• Kavat

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Halloj tjejer!
    Jag undrar om någon VET hur det är med Molos lurvfleece med luva. Är den farlig, alltså kan barnen strypas om de fastnar? Det har ju varit en del skriverier tidigare om luvtröjor i allmänhet så jag har inte vågat köpa då vi har rätt mycket träd och annat här att fastna i och har inte alltid full uppsikt och har inte vågat chansa... en de är ju så fina. Hjärta *vill ha*

• Kavat
    Buttelina skrev 2011-01-08 16:01:22 följande:
    jag har flera st med luva men jag hade aldrig lämnat mina barn på dagis med dom eller annan luvtröja. risken finns ju, den är kanske inte jättestor men den finns. jag skulle inte släppa ut mina barn och leka själv med en luvtröja eller luvjacka..
    THEA och Grodan skrev 2011-01-08 16:02:13 följande:
    K Kavat: jag tror att alla "fastsatta" luvor utgör en risk, men jag kan ha fel. Köp en utan luva istället ;)
    Tack för svar!
    Ok, då får jag se om vi vågar till de stora. Har bara luvor på litens fleecar, där är det ju helt perfekt, men han hänger ju inte i träden än. Drömmer
  • Kavat

Halloj! Hoppas att ni kan hjälpa mig tjejer!

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    Och finns det något kvar i 116/122 på rea någonstans? Vad har ni för tips?

• Kavat
    Mamma till Simon skrev 2011-01-18 14:59:19 följande:
    har bara erfarenhet av molo, här är också jätteblött nu och det var overallen med när jag hämtade på dagis, men bara utvändigt, han har inte varit blöt igenom än iaf.
    LitenBlomma skrev 2011-01-18 15:06:14 följande:
    Samma här, barnen har Molo overaller som är dyngsura. Men barnen är torra!
    Tack för svar tjejer! Solig, Misstänkte väl det. Hon har molo fast tvådelat här hemma och då blir hon inte blöt, men här är hon sällan ute lika länge och här är inte heller lika blött...
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 15:20:25 följande:
    Annars kan man köpa en sådan här som jag fick hem i dag. Det perfekta dagis plagget när det är slaskigt.
    Från Ellos.

Är den i "gummimaterial"? Regntät?
  • Kavat
    Zvartaliljan skrev 2011-01-18 17:23:30 följande:
    Rekommenderar Molos MMP nu när det är så slaskigt ute. Overall eller tvådelat kvittar. Har båda o älskar dom Hjärta Är ju som gummerade skalkläder typ, som andas. Proffsmaterial.

Dock var Maia helt dyngsur idag när jag hämtade henne...men berodde inte på att väta kommit in genom overallen utan för att hon var lite VÄL inne i leken o glömde av sig...
    *skriver upp* Tack!
  • Kavat
    imsel skrev 2011-01-18 18:25:49 följande:
    Hallåj, här kommer jag med en fråga igen..
    Jag har frågat tidigare nångång, men jag tror inte jag fick nåt svar
    Iaf så undrar jag hur Kik Kid´s fleeceoverall är? (den som ser lite ut som Molos lurvfleece)
    Jag söker en fleece/ull-overall att ha under vinteroverall och skaloverall, så den ska ju inte vara alltför tjock.

Hittade en kik kid lurv och en vanlig fleece på rea, skulle ni haft nån av dom under overall?
    Bor i Kiruna så det blir ju som lite kallt här ibland
    De är tunna och väldigt mjukt lurviga, om jag tänker på rätt. Mer lika didriksons sherpa eller lindex fast utan bomullsfodret. Men hur varma de är vet jag inte.
  • Kavat
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-18 21:30:28 följande:
    Tack

Ja flicksidan är lööövely, men huj huj va dyyyrt det blir
    Stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Jag som sitter och sucktar över alla fina klänningar och suits som finns på tjej, men du har helt rätt att det blir billigare med kille.
  • Kavat

Pliiis, nu är jag här igen med mina overallsfrågor. Drömmer
    Mini a ture, vågar man köpa stl 7 till en tjej som är ca 110 cm nu? Eller blir det tokstort till nästa vinter? Någon som har koll på hur stor man ska vara till vilken storlek?

• Kavat
    Stormis skrev 2011-01-28 20:38:14 följande:
    Jag tycker att de är lagom i stl i kropp och ärm, men korta i benen. Min tjej är dryga 3 år, 94-95 lång och har haft stl 92/2 år (...) hela vintern. Nu är benen för korta, men den funkar ändå, sitter tight om skorna, men visst, de är verkligen för korta. Siter helt perfekt i ärmen. Hade jag tagit stl större (vilket jag hade hemma att jämföra med hade ärmarna varit toklånga). Så det är nog lite beroende på hur man vill att den ska sitta med. Oavsett är det en kanonoverall!
    Tack!!
    Ja, då blir nog stl 7 för stot för skruttan. Får leta mindre stl.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17