• Wailea

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

En fråga till experterna. Molos babybyxa med mudd nertill. Hur är den i storleken? Om man köper en body ska man ta byxan i samma storlek? Mudden går ju att vika upp men om de är typ supervida i midjan ramlar de väl av då

• Wailea
    xmari skrev 2011-02-03 17:52:36 följande:
    Wailea skrev 2011-02-03 17:40:07 följande:
    En fråga till experterna. Molos babybyxa med mudd nertill. Hur är den i storleken? Om man köper en body ska man ta byxan i samma storlek? Mudden går ju att vika upp men om de är typ supervida i midjan ramlar de väl av då
    Jag kan använda storlek 80 på min tjej som har 74 i vanliga fall och ganska korta ben utan att det ser konstigt ut. Så absolut kan du gå upp en storlek!
    Ok men...
  • Wailea
    Lalalong skrev 2011-02-03 18:00:52 följande:
    Ja, dom är stora i midjan! Jag har strl 80 i bodys och tröjor till Alva (för 74 är för kort i armarna) och kör 74 i byxorna. Hon kommer kunna ha dom byxorna jättelänge till! Så dom är väl tilltagna på längden och då är det bättre, tycker jag, att inte gå upp en strl för att dom ska sitta bättre i midjan (även om en strl större säkert blir bra på längden också, dom sitter åt bra i mudden så dom håller ju sig uppe så). Men jag har inte jämfört skillnaden mellan midjemåttet på en 74 och en 80 heller. Det är ju inte säkert det skiljer så mycket, då kanske det inte spelar någon roll. 

Hehe, bra svar va?  Sorry, men du får kanske mer hjälp av någon annan  
    Förvirrad

• Wailea

Ok medan snälla xmari fotar, har ni testat MOLO mockasiner på era små, de mjuka skinnskorna med stjärna på?

Letar för övrigt efter den lila bodyn med stjärnor men den verkar vara slut överallt Tror jag kikat precis överallt men om någon sett någon liten butik jag missat så vore jag supertacksam för tips!!!

• Wailea
    xmari skrev 2011-02-03 18:16:44 följande:
    Ignorera den totala mismatchningen på Molo!!! Skulle ju bara testa och det här är dom enda muddisarna jag har.
    Jag trodde det var den snyggaste kombon du hittade skojar bara! 
    Lalalong skrev 2011-02-03 18:16:07 följande:
    Nu har jag kanske fel strl eller nåt till Alva. Men jag är inte så nöjd. Dom är jättesvåra att få på, och sen sitter dom inte på foten utan ramlar av. Men som sagt, jag kan ha fel strl och jag har inga andra tofflor att jämföra med när det gäller att få på dom. Alla sorter är kanske så svåra! 
    Låter inte så bra...
    Tjollabolla skrev 2011-02-03 18:19:15 följande:
    DOm är värdelösa! Hårda och svåra att få på och trillar av. Dessutom fick Lia stora märken uppe på foten av dom, dom åkte av efter nån timme och sen har dom blviit liggandes....

På tal om byxorna, Lia är väl kanske runt 75 lång och kan ha båda 74 och 80, men 80 är precis att dom sitter uppe i midjan, dom är ganska så stora. Vet inte riktigt vad Lia väger, men kanske runt 9,5-10 kg...

Sparade jag den pengen då Tack!!
     Vet varken vikt eller längd på min lilla, ska till BVC nästa vecka men vill shoppa nu ju

Hittar dock ingen stjärnbody Vet att jag såg den i någon liten shop nyligen men kommer inte ihåg vart och nu är den väl slut för jag hittar ej... 
  • Wailea

Den grå fleeceoverallen med rosa vantfickor från ifjol har den blå eller lila kantband?

• Wailea
    Wailea skrev 2011-02-03 21:18:51 följande:
    Den grå fleeceoverallen med rosa vantfickor från ifjol har den blå eller lila kantband?
    ingen som vet?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17