Inlägg från: Frida E |Visa alla inlägg
  • Frida E

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej! Gissar att det är hit man ska vända sej med frågor om lurvstorlekar, har fått för mej att ni har ganska bra koll !! En "normalstor" tjej på nyss fyllda två, vad skulle ni gissa på för storlek?? 92? 98? Är lurvarna stora eller små i storlek?? Hoppas någon kan hjälpa mej lite!!

• Frida E
    Stormis skrev 2011-02-26 07:18:13 följande:
    Frida E: då hade jag tagit 98 om jag var du. Lurvarna är lite olika i stl, långa i ärmen, men korta om magen så det är också lite olika hur man vill att de ska sitta. Min tjej på dryga 3 år som är normalliten har 98 på sin. Hade köpt 104 om jag köper ny nu. Sen skiljer det på stl olika säsonger med (om du tänkt köpa beg på T)
    Tack för hjälpen! Fick bli en 98, någon gång lär den ju passa! Och till 70% rabatt kan det ju vara värt att chansa lite på storleken!!
  • Frida E
    Greksmurfen skrev 2011-02-26 18:23:22 följande:
    vart fanns dem till 70% länk?
    På Hanzens barn i Piteå, ingen webbshop vad jag vet. Köpte den lila med gröna kantband för hela 149 kr! Fanns några till om det är någon som bor i närheten, även en overall i stl 68. Och ett helt gäng grå rosa!! Lurvar verkar inte ha någon stor åtgång i Piteå :)
  • Frida E
    solouniko skrev 2011-02-26 21:09:35 följande:
    Hade dom nått annat roligt på rea, vanliga kläder typ? Kanske dags för en tripp till Piteå då
    Nu kollade jag bara som snabbast på dom vanliga kläderna och det var då bara något enstaka moloplagg, såg även ut att finnas lite vintermössor från molo och så lurvarna då. Men nästa gång ska jag åka dit första dagen dom kör 70%, kanske man kan göra fler fynd!!
  • Frida E

Hej!! 
    Letar efter en Katvig tröja från förra sommaren, får man efterlysa plagg här?? Tänkte om någon har en hemma som ligger och skräpar?? Brukar kika i bildtråden i bland och ni verkar ju ha en hel del underbart fina kläder!!

• Frida E
    Pepper79 skrev 2011-06-01 12:52:03 följande:
    det är bara att fråga på . man kan ju ha tur...
    Okej!

SÖKES: Rosa Katvig t-shirt från förra sommaren med ett stort katvigäpple på framsidan.
    Storlek 80 eller 86?? Har dom rosa "puffiga" shortsen med små äpplen och vill så gärna ha tröjan till men den är ju inte så lätt att hitta nu.

• Frida E
    Pepper79 skrev 2011-06-01 13:15:45 följande:
    vet att jag sett en sån nyligen i fb-gruppen iaf, fast vet ej om dert var rätt stl
    kollade men hittade ingen, tack iaf.
    Ingen annan som vet var jag kan få tag på förra årets rosa katvig t-shirt med ett stort katvig äpple på magen i storlek 80 eller 86?
    Ny eller beg spelar ingen roll, hade ju varit så fint med den till shortsen ju.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17