Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hallå i tråden,

Läääääänge sen jag var inne men nu är det snart dags för vinteroverallinköp och jag skulle behöva er experters råd...

Funderar på en Mini A Ture i år men vill ha lite åsikter om deras overaller. Bra/mindre bra etc. Sen undrar jag hur de är i storleken?? Stora/små/normala?

eller ska man satsa på Hummel??

Lika velig som varje år... Obestämd

• Mitt livs lycka
    Jen80 skrev 2010-08-18 22:03:02 följande:
    Jag har hört att Mini A Tures overaller ska vara riktigt bra. Jag har en här hemma som jag funderar på om Ava ska ha i vinter. Den är i stl 86 och hon har runt 86/92 i kläder nu. Känns som att den borde räcka hela vintern, men 92 hade iaf varit helt säkert. Så den är iaf stor i storleken. Förra året hade hon stl 80 och då drunknade hon i den. Den har vattenpelare 10000 mg så den ska ju hålla hög kvalité.

Ingen här som har fastnat på Aya Naya? Jag är helt frälst! Känns som att jag helt gått åt Aya Naya och Mini A Ture nu till Ava, även om jag alltid lyckas köpa lite Molo också... Ja, och Nova star då såklart ! Var inne en snabbis på Kappahl idag och måste säga att de verkligen lyckas med barnkläder nu för tiden. Även om det inte är mycket jag vill köpa så är det jag vill köpa riktigt fint. Köpte en söt skepparkavaj (eller vad man kan kalla det för) till Ava. Grymt fin!! ett tips till er med tjejer
    Tack för svaret! Hmm, ja det kanske blir en Mini A Ture-overall i år. William har nu 98/104 i dubbelstorlekar och 98 i enkelstorlekar så då kanske en 98: funkar? För 104 kommer han väl drunkna i..? Svårt det där med storlek tycker jag!

Måste också säga att jag tycker att Kappahl har lyckats med (iaf) höstens kollektion. Har sett en hel del jag kan tänka mig till William där. Dock blir jag snål när det kommer till Kappahl - väntar på att det ska komma erbjudande om 25% på allt. Då kommer jag shoppa loss litegrann där!
  • Mitt livs lycka
    x karin76 skrev 2010-08-18 22:37:31 följande:
    Har haft POPs och MATs overaller och är supernöjda med våra MAT. Tycker de är relativt normala i storleken, dvs passar då längden är ungefär som storleken. Är iofs lite partisk då jag har två ute på Tradera just nu , men har i förra veckan klickat hem en ny till storebror. Precis identisk med den från året innan, fast valde en annan färg denna gång. Det bästa med den tycker jag är att den är så slitstark och i bra kvalitet - syns inte att den använts trots att vi haft den hela säsongen och pojken är rätt klättrig och busig av sig. Färgen är perfekt, inte ett gnutta slit på vare sig knän eller rumpa. Inga fläckar heller. Vill minnas att POP-overallen från året innan var lika varm och skön/praktisk, men den fick svaga användningsmärken fortare tyvärr.. Sen kan det ju vara tillfälligheter iofs.. men det är ju bara min åsikt.
    Jag hade redan spanat in dina auktioner - tyvärr är det dock fel storlek... Men jag tror nog att jag är bra sugen på MAT-overall nu!
  • Mitt livs lycka
    lillronya skrev 2010-08-19 15:55:16 följande:

Ni som brukar ha koll.

Någon som sett en sån här väska i en butik nära sej?
    Jag har lovat A en sån och nunär jag ska köpa så är den slut på nätet och i butikerna som finns nära oss.
    www.stadium.se/mode/damklader/accessoarer/098...

Det står att det ska finnas rosa kvar i butiken i vårt centrum men man kan ju tyvärr inte helt lita på lagersaldot på nätet. Har kanske vägarna förbi centrum imorgon så då kan jag kolla om du vill?
  • Mitt livs lycka
    lillronya skrev 2010-08-19 21:05:38 följande:
    Det hade varit supersnällt!!
    Den rosa.
    Inget problem! Jag kollar!
  • Mitt livs lycka
    h80 skrev 2010-08-19 21:06:45 följande:
    hur kollar man lagersaldot?
    klickar på sök butik så kommer butikerna upp som ska ha varan inne.
  • Mitt livs lycka

Från att ha velat ha en MAT-overall har jag nu gått över till att nog vilja ha en HUMMEL till sonen istället. Han är nu 90-91 cm lång och då bör väl stlk 98 räcka hela vintern? Och inte blir den väl alldeles för stor nu i början?? Någon som har haft Hummel tidigare och råda mig?

• Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-08-23 18:39:44 följande:
    isabel var 97cm i början på vintern och hon hade 104. den passade hela vintern....
    Då slår jag nog till på en Hummel-overall i stlk 98 till William! Sen ska man hitta matchande och snygga mössor och vantar!
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-08-23 18:39:44 följande:
    isabel var 97cm i början på vintern och hon hade 104. den passade hela vintern....
    Tack förresten!
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-08-23 18:51:51 följande:
    ja gör det. underbar overall!! vilken har du tänkt dig?
    jag är småförälskad i den svart/gula med turkosa "revärer"... Drömmer
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-08-23 18:55:03 följande:
    den som är svart? den är såå fin!
    Åhh, vad bra! Då ska jag slänga iväg en beställning ikväll! Tjoho, nu känner jag mig upprymd och glad! Längtar redan till den dimper ner i brevlådan!
  • Mitt livs lycka

Varför har inte LLM fraktfritt när man handlar för mer än en viss summa?! Känns lite surt att betala frakt (även om det bara är 29 kr) när man ska handla för 1300 kr.?!?! *mutter, mutter* blir lite grinig över sånt... Rynkar på näsan ville bara gnälla av mig. så då var det gjort!

• Mitt livs lycka

så, nu är overallen beställd iaf! Hoppas att den är lika fin IRL som på bild!

• Mitt livs lycka

Idag kom Hummel-overallen till W! Jättefin och mysig! Känner mig nöjd även om den gula färgen verkligen är chockgul vilket jag inte trodde! Hur som helst, den satt som en smäck på W!

• Mitt livs lycka

Någon som vet vad det är för utförsäljning (rabatter i %) i den fysiska butiken hos Matador kids?

• Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-09-17 19:46:38 följande:
    40-50
    40 på molo
    Oj, det var ju riktigt bra rabatt! Men det kanske inte finns så mycket kvar i lite större storlekar (98/104)??
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2010-09-17 19:55:07 följande:
    nån hade varit där idag och det var riktigt utgallrat
    hmm, ja, kan tänka mig det med sådana rabatter... äh, då struntar jag att ta en tur dit im tror jag...
  • Mitt livs lycka
    lillronya skrev 2011-06-19 19:43:07 följande:
    JAg har inte i exakt de printet men mina småttar som är 4 och 5.5 år har molos mössor i stl 3-5.
    Fast jag vet att de flesta i den åldern har storleken större.
    Glömde kolla vilket svar jag fick igår! Tankspridd! William är ju 3 år men har ganska stort huvud men stl: 3-5 år borde ju funka då! Tack  för hjälpen!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17