Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Någon som vet när vinteroverallerna kommer och i vilka färger? Hur är overallerna i stl? Dottern är 95 cm och väger 15 kilo. 98 eller 104?

Tacksam för svar från experter  

• Enensammamma
    SOL10 skrev 2011-07-27 15:43:31 följande:
    sök molo aw 2011 så ser du!

Inget
  • Enensammamma

Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-07-27 16:53:44 följande:
    Enensammamma: Ta absolut inte i mindre är 104 i vinter overallen! Min son är nu 96cm 14kg och jag funderar mellan storlek 104 eller tom 110.  

Tack Undrar vilka färger som kommer
  • Enensammamma
    SOL10 skrev 2011-07-27 17:14:54 följande:
    kids-wear department?

Tack
  • Enensammamma
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-07-27 17:24:22 följande:
    Enensammamma: det är liknande färger som förra, Regnbåge,grön,turkos,Lila,orange,rosa och så nyheten  rutigt,fick du upp sidan?

www.kidswear-department.com/uploads/tx_cts brands/molo_aw11_02.jpg

Nu hittade jag, tack Jag är sjukt sugen på en randig eller lila eller grön eller Oh well den som väntar på nått gott
  • Enensammamma
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-07-27 17:52:26 följande:
    Ja,den gröna var ju jätte fin. =)  regnbågen är ur tjusig.  =)

Jag vill ha nu (fast vinter vill man ju inte ha)
  • Enensammamma
    lillronya skrev 2011-07-27 23:07:57 följande:
    104 blir perfekt, tycker jag.
    Mina småttar var i den storleken förra vintern och hade 104 i sina overaller.
    Tack
  • Enensammamma

Hejsan! Vet att jag inte hänger i tråden men ja, jag köper mkt danskt iaf Nu har Molos underbara overaller kommit och jag undrar. Är molos mössa bra? Sitter den åt ordentligt? Alltså går det att dra åt ordentligt när den fästs med kardborre? Värt att köpa?

• Enensammamma
    Enensammamma skrev 2011-08-09 16:27:17 följande:
    Hejsan! Vet att jag inte hänger i tråden men ja, jag köper mkt danskt iaf Nu har Molos underbara overaller kommit och jag undrar. Är molos mössa bra? Sitter den åt ordentligt? Alltså går det att dra åt ordentligt när den fästs med kardborre? Värt att köpa?

Puff
  • Enensammamma
    backi2008 skrev 2011-08-11 21:13:44 följande:
    Någon som sett årets Molo overaller i butik? Hur skrikit grön är den gröna? Hade hoppats på en fin grön, typ mossgrön färg. Sonen har önskat sig en grön overall i år men på bild ser den hemskt lysande ut

Den är ju fullkomligt UNDERBAR tycker jag. Försöker övertala dottern just nu
    molnen skrev 2011-08-12 10:25:19 följande:
    Vilket märke på rånis ? molo? de stickade eller de i trikå? är dessa vindtäta ? (vi hade reimas rånisar i ull som är vindtäta och de är nog de bästa mössor vi haft ). Den nya stickade molorånisen rosa med röda stjärnor  var jag lite sugen att köpa
    Är inte stjärnorna oranga? Därför jag är tveksam :/
  • Enensammamma
    elvinsmamma01 skrev 2011-08-17 15:26:37 följande:
    Tänkte höra om lite råd om overall, har en son född i juni så han kommer vara 5-6 månader när det börjar vara vinter här, men vad ska man ha för overall då, typ en tjock molo eller hummel, eller bara en windstopper fleece med ull underställ under, han kommer ju mest sitta i vagnen,. hur hade ni gjort,.?

När min dotter va så liten hade hon fleeceoverall hela vintern i åkpåse. Vanlig behövs ej och är i mina ögon för dyrt till så små
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17