Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Har följt er tråd i det tysta men är nu nyfiken och jag undrar vilken sida som är 'B&R' som ni nämner nu i och med rean. Undrar om jag har missat den helt?
Har följt er tråd i det tysta men är nu nyfiken och jag undrar vilken sida som är 'B&R' som ni nämner nu i och med rean. Undrar om jag har missat den helt?
Måste bara få slänga ut en snabb fråga gällande beställning från AnnaCill.
Ni som har gjort beställningen där ifrån och fyllt i 10% i fältet för rabattkoder har ni fått 10% avdrag och sedan ytterligare 10% på det eller står det totalsumman -10%?
Känner att jag svamlar... förstår någon vad jag menar?
Fattar inte vad som är fel. Försöker se det som finns på petitfashion.se/ men kommer bara till de få tröjor/bodies under rubriken MOLO AW 11.
Vill också se vad som är nytt till sensommaren/ hösten.
Bara en stilla undran som kanske inte går hem hos alla; men ni som vill får gärna svara.
Använder era barn alla de kläder som köps eller ger ni bort i present eller säljer ni dem på typ auktionssiter på nätet?
Tycker också det är konstigt det där med hur olika stora de olika storlekarna är.
Det är som lillronya säger att vid lägre ålder (toddlers) på barnen så är det i princip ingen kroppslig skillnad på tjejer och killar som ska påverka måtten på kläderna även om storlekarna är de samma. Då kan man ju undra varför klädtillverkarna har olika mått på samma storlek. Detta gäller ju inte bara Molo utan diskussionen har ju varit kring Lindex barnkläder och säkert andra kedjor också.
Jag köpte en Molo-tröja till min dotter i storlek 98 som nästan är för liten (hon är inte ens 95 cm än). Köpte en annan i storlek 104 för att lägga i "växalådan" och den sitter som en smäck nu...
Köpte en t-shirt i storlek 122 till min son som är ca 116 och den är på tok för stor. Köpte också en långärmad tröja i storlek 128 för att lägga i "växalådan" och den passar bättre än t-shirten...
Något som jag tycker Molo gör bra (och som andra klädmärken borde ta efter, eller är det jag som inte har hittat dessa märken än) är att de sätter ihop storleken 92/98 (fast det finns 86/92 och 98/104 också) . Oftast är det svårt med dubbelstorlekarna där den lägre storleken gör att det snabbt blir för litet. Om det är den lägre storleken man vill åt då blir det oftast för stort eftersom den stora storleken är med.
Svammel..... men jag hoppas ni förstår hur jag menar och tänker.
Men om jag förstod Helle rätt så är det ALLA Molokläder i ihop med ljus tvätt? Färgar inte de mörka kläderna av sig på de ljusa då?
Jag tvättar alla kläder (oavsett Molo eller ej) med tryck eller print på ut och in. Sedan sorterar jag dem också efter färg. Ljust/ vitt ihop och Mörkt/svart/ blått ihop, rött/rosa ihop osv.
Jag har ju inte hängt i tråden så länge och undrar lite när (och hur) man får reda på att det är vår-Salg och höst Salg på Molo osv. i Danmark.
När brukar höstsalgen för Molo vara?
Hur kollar ni kurvorna med beräknad längd framåt i tiden? Går ni enbart på ålder eller utgår ni från kurvan de har idag och mäter "uppåt" på något sätt?
Mina barn är idag 96 cm (2½år) och 117cm (5½), Hur långa blir de till mars/april, ni som kan räkna ut ifrån kurvan?