• Envis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej! Tänkte beställa molo polaris-overallen... Tror ni 98 räcker åt en tjej på ca 94?

• Envis

Loppan boppan, det blev 98 ändå. Dels efer att ha sett bilder på bsrn med liknande längd, dels för att 104ans mått från axel och ner är lika långt som hela Bella... Enligt kurvan växer hon 4-5 m under vintern. Hon är alltså max 99 när säsongen är slut. 98 ska ja räcka upp tills barnet är 104...? ursäkta stavfel, mobilen vägrar gå till rätt ställen så jag kan ändra....

• Envis
    Loppan boppan skrev 2011-08-25 14:00:36 följande:
    Fast det tror jag blir för litet. Min dotter är nog ca 100 MAX i mars/april men overallen måste ju räcka i grenebn. Ett rejält tag får jag på 104 men inte mer
    Fast enligt måtten ska den vara likadan (t.o.m lite större) än Pops vindoverall i samma storlek. Och där har hon ganska mkt växtmån. Hon har fortfarande 86/92 (och en del 98, dessa är dock för stora) i vanliga kläder. Brukar alltid få gå ner en storlek, mot den ålder som nämns i tabellerna. Vintern då hon var 1, hade hon 80 -och den räckte hela vintern (fyller år i början av oktober).
  • Envis

nån som köpt molo vinteroverall och kan lägga in bild hur den ser ut bakifrån? tycker vår ser så himla ihopdragen ut i resåren ibak, men kanske ska vara så?

• Envis
    Envis skrev 2011-10-01 20:47:26 följande:
    nån som köpt molo vinteroverall och kan lägga in bild hur den ser ut bakifrån? tycker vår ser så himla ihopdragen ut i resåren ibak, men kanske ska vara så?

utan barn i, alltså
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17