Inlägg från: Skruttefia |Visa alla inlägg
  • Skruttefia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

elvinsmamma01 skrev 2011-08-17 15:26:37 följande:
    Tänkte höra om lite råd om overall, har en son född i juni så han kommer vara 5-6 månader när det börjar vara vinter här, men vad ska man ha för overall då, typ en tjock molo eller hummel, eller bara en windstopper fleece med ull underställ under, han kommer ju mest sitta i vagnen,. hur hade ni gjort,.?
    Min yngsta är född i början av juni. Vi körde fleeceoverall i åkpåse större delen av vintern, men i februari/mars använde vi storasysters PO.P-vinteroverall vid utelek och när vi var i fjällen. Lillasyster satt i snön, åkte pulka mm och när vi var i fjällen hade det varit omöjligt att bara ha henne nedstoppad i vagn/åkpåse  

Mina tjejer är födda olika säsonger och därför var också vinteroverallen för stor i storleken om den hade varit avsedd att funka hela vintern. Hoppas du förstår vad jag menar.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    molnen skrev 2011-08-18 10:47:02 följande:
    Hur är Molovantarna med höga skaft i st. ?
    Åldersangivelsen stämmer ganska bra tycker jag.
    Min stora tjej som är 5, 5 år  (fyller 6 i januari) har precis provat både stl 3-5 år och 6-8 år. Det blir storlek 6-8 år för hennes del. 3-5 år är för små.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    molnen skrev 2011-08-18 10:54:32 följande:
    Tack då tar jag nog de större till min 5åring !
    Gör det!
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-08-18 13:32:59 följande:
    en till fråga om just Molo vinter vantar,hur är dom? håller de värmen bra och hur klarar dom väta?
    Ingen aning. Första året jag köper vantarna (har dock haft overallen tidigare)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    anette 81 skrev 2011-08-20 12:11:13 följande:
    Är molo overallen fleecefodrad?
    na96gen skrev 2011-08-20 20:54:18 följande:
    oj nu utmanar du minnet .. ja jag tror det men ej i armar och ben ..
    NI som haft overallerna mera än mig .. rätta mig om jag har fel Solig

Har en nyinköpt molooverall (pink panther) och kollade den - luvan är fleecefodrad samt hela ryggen och rumpan ner till låren. Framsidan är inte fleecefodrad och inte heller ärmar eller resten av benen.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Helle skrev 2011-08-25 11:06:34 följande:
    Jag har haft båda, men det var ett tag sedan jag hade Me&I. Då gillade jag själva byxan, att den var lite smalare, men inte att resåren snodde sig direkt sonen hade de på sig. De andra lite vidare var bättre. Alla har hållit sig fina i velouren.

Min favorit är dock Småfolk till mina killar, underbar velour och passar både sönerna oavsett kroppsform. 
    Jag köpte me&i's velourbyxor förra hösten (2010). problemet med resårer som snor sig är löst
    Det är nu en bredare linning med "fastsydd" resår. kommer inte riktigt ihåg om man kan reglera i midjan ändå (tror det) - vi har inte börjat använda byxorna för höstsäsongen än.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    ninmid skrev 2011-10-10 10:38:26 följande:
    Ska sälja en MOLO overall, vart rekommenderar ni att jag lägger upp den?

Tradera, blocket, bloppis (där finns den nu)??

Ser att MOLO-overaller går högt på Tradera för närvarande. Blocket hade jag själv inte orkat med
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    WTF skrev 2011-10-08 08:02:38 följande:
    Vet någon hur Isbjörn/Nanooks skalbyxor är i storlek? Skall passa en 90-centimeters och jag vill gärna ha lite växtmån i så jag får plats med ett par fleecebyxor nu och så att de även passar under våren. Då borde väl 86/92 bli för litet?

Tar även tacksamt emot tips om andra märken som är höga och går upp över magen! 

Jag tycker att de är väldigt stora i storlek. Vi har haft ett par i storlek 98/104 och de kunde inte min normalstora dotter (med långa ben) ha när hon var 98 cm. Hon hade dem när hon var ca 104-110 cm.

Detsamma gällde för jackan i dubbelstorlek - när hon var 98 cm slutade den under knäna
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17