• MatteG

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej!

En liten fråga: jag är på jakt efter en molo overall i storlek 92/98 som jag tror fanns föär några år sedan. Färgen var riktigt klarröd/tomteröd och jag undrar om någon vet vad denna färg hette? Har sett på flera håll om en färg som heter Lipstick men denna ser mer rosaröd ut eller beror det på att jag bara sett mindre bra kort på denna.

• MatteG

Hej!

Lat som man är orkar jag inte läsa heeeela tråden utan frågar direkt nu istället: Någon som vet hur Molos babyklänningar är? Har en dotter som drar någonstans mellan 92-98 i tröjor. Kan jag köpa stlk 92 i deras babyklänningar då? Jag tänker mest så att inte ärmarna blir för korta. Dottern är en smalis så på bredden blir det aldrig några problem. Det skiljer ju lite pengamässigt så att köpa babystorlekarna är alltid trevligt

• MatteG

Åh så fin, beställde själv lite därifrån bl a en discoklänning från Molo som äntligen kom i långärmat. Dottern och jag har väntat i evigheter om man får tro henne

• MatteG

Jag har den långärmade tighta varianten. Den sitter jättefint på min tunna tjej. Hon skulle helst bo i den dygnet runt Om man har en tjej med något kraftigare armar får man nog tänka efter först. Där upplever jag att den sitter tight även på henne och det är det inte många tröjor/klänningar som gör.

• MatteG
    sesssan skrev 2011-10-06 18:25:49 följande:

tack frö svaret. hon är rätt smal så det blir nog bra då. är den liten i stl eller normal?? nån somv et nån sida med fri frka på molo just nu?

Min dotter brukar ha mellan 116-122 i sina kläder. Vi har köpt 122/128 i klänningen till henne och den ser kanske lite stor ut men inte så det stör (och det värsta jag vet är för stora kläder...) 110/116 hade absolut blivit för liten.
  • MatteG

Någon som vet är nätbutikerna brukar rea. Har de också mellandagsrea?

• MatteG

Halloj!

Ska till Stockholm nästa vecka och behöver lite shoppingtips. Älskar Molo och småfolk, var hittar jag bäst utbud av dessa märken där?

• MatteG
    ninmid skrev 2011-11-15 18:24:25 följande:
    Mera MOLO!

petitfashion.se/2011/11/15/molo-ss-12/

Skrattande 
    När kommer detta i butik? Är lite ny på det här med olika kollektioner. I "vanliga" affärer typ Lindex och Kappahl kommer ju vårkläderna ganska tidigt. Gör Molos vårkläder det också?
  • MatteG

Kollar in Molo prespring på nätet. Det känns som om det är så lite. Har ju sett bilder på mycket mer kläder än de som finns ut att köpa nu. Tror ni de fyller på med tiden? Vill ju inte vänta alldeles för länge med beställning så det tar slut

• MatteG
    LitenBlomma skrev 2011-12-02 09:07:27 följande:
    Det brukar komma lite i taget. Kommer säkert mer snart. Kissarna är underbara!
    Jo visst är de och någon med vallmo på har jag sett också men inte i någon webshop. Är otålig som ett barn på julafton
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17