Inlägg från: fröken ida |Visa alla inlägg
  • fröken ida

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Är det nån här som vet hur Småfolk är i storlekarna denna säsongen? 98/104 börjar bli lite för litet för min kille men 110/116 känns lite väl stort. Han är dryga metern lång

Edvin 080213 och August 110609
  • fröken ida

Finns det någon särskild salgtråd här på FL i år eller sköts allt prat kring det i er andra grupp Jag är lite sugen på att åka men vill inte åka helt själv

• fröken ida

Det verkar som klädtrådarna på FL dött ut lite efter att klädtrådarna på FB drog igång. Jag förtår mycket väl att ni som kände varandra valde att byta till en stängd tråd. Det var ju mycket privat som diskuterades här innan och många som bara läste. Jag kikade in här med jämna mellanrum, mest för att kolla i den underbara bildtråden som även den tyvärr dött ut. Jag är just nu föräldraledig och har massor av tid att diskutera mitt största intresse. FB är bra men det är svårt att prata där när det är så mycket inlägg och sen ska man ju egentligen inte prata OT där heller.

Hur drar man igång en död tråd då? Någon som har något tips?

Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • fröken ida

Tystanden kring min fråga om salgen tolkar jag som att det inte finns någon tråd än. Jag har aldrig varit på salg men har varit sugen varenda år. Det kanske går att få ihop i år om nån åker förbi Linköping där jag bor

• fröken ida
    Zvartaliljan skrev 2011-10-26 14:21:39 följande:
    det sköts också via fb tyvärr...och våra bilar/BUSS (!! så kan det gå...) är fulla redan. Tror dock inte det är någon av de som kör förbi Linköping. De som åker från det hållet brukar ta tåget. Kolla billiga biljetter på tradera för tåg till köpenhamn när salgdatum släppts.
    Aha, så det finns en snacktråd på FB med? Det visste jag inte Jag vet inte om jag vågar åka iväg själv sådär. Hade hoppats åka med nån van salg-shoppare
  • fröken ida
    Ocikatten skrev 2011-10-26 14:50:09 följande:
    Äh, är det själva resan som oroar eller salgen? För när vi väl är där så pratas det inte mycket utan det är effektiv målsökande shopping!!!
    Mer hur man tar sig dit och var det ligger och så. Ja allt som är när man aldrig varit på ett ställe  Det är ju kul med lite sällskap också på vägen ner. Sen förstår jag att det är effektiv shopping och hårda armbågar som gäller. Jaja jag får försöka hitta nån som kanske kan handla lite till mig i gengäld mot cash
    Edvin och August - bäst i hela världen
  • fröken ida
    backi2008 skrev 2011-10-26 18:33:55 följande:
    Någon som har höstens Molo lurv? Är de likvärdiga i storlek som vårens? Funderar på en 116 till sonen att ha i vår, hade 104 i våras och den är för liten nu, blev liten ganska fort. Han är ca 104 cm och väger 20 kg, lång och bred överkropp Han har 110 eller 110/116 i de flesta överdelar nu.
    Jag skulle ta 116. Min kille är 102cm och hans 110 sitter bra men det finns ingen växmån direkt
    Tessie2022 skrev 2011-10-26 15:29:32 följande:
    Jag vill igentligen oxå på salg men vågar defenitivt inte åka själv  .. Synd vi inte bodde nära varandra fröken ida men jag bor i Osby så det är en bra bit ifrån varandra ..
    Osby är skåne va?
  • fröken ida
    maggan75 skrev 2011-10-26 20:00:42 följande:
    Jag vill oxå åka, men inte själv Du får köra förbi Huskvarna  och hämta mig
    Ja det är ju ganska nära
  • fröken ida
    Frambuesa skrev 2011-10-26 20:51:53 följande:
    Ni som har barn sedan innan.. hur länge kan en nyfödd bebis egentligen ha strl 50? Kommer den växa ur det på bara någon vecka som vissa påstår..isåfall känns de ju onödigt att köpa fina, dyra plagg i början..  i vilken ålder kan de ha kläderna ''längst'' enligt er erfarenhet?
    Min bebis var ganska sen i starten och hade nog strl 50 i nästan en månad. Vissa storlekar hoppar de nästan över men det är ju omöjligt att veta i förväg. Ju äldre de blir ju längre har de samma storlek är min erfarenhet. Jag köper och säljer nästan allt på FB så jag går plusminusnoll nästan, även i de minsta storlekarna. De danska kläderna har ju bättre andrahandsvärde än billigare
  • fröken ida
    Zvartaliljan skrev 2011-10-26 22:35:05 följande:
    haha mycket med 500 för en second hand? Idag såldes det en dockhusfilt för 1400kr på facebook
    GALET!!!!!!! Jag fattar inte hur man bara kan betala så mycket, sorry Veronica du läser säkert här med men du är galen!!!!!!!!!!
    1400!! Här missar man grejjer när man har sin jobb torsdag. Var det i filtgrottan?

Jag har svårt att tro att filtarna är värda så mycket nån merstanns än i den lilla grupp som säljer och köper på FB. Själv är jag mest med för att titta och förundras Jag har själv bara en regnbågsfilt som jag älskar och köptes på LLM rea. Den kostade kring 200:-, mer lagom tycker jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17